Mitä olette mieltä tästä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lily

Vieras
kun laulaja Marika Kroork kertoo uusimmassa Meidän Perhe -lehdessä että hänen mottonsa äitinä on: Lapsi ei saa olla äidin elämän keskipiste ja ainoa sisältö. Väittämän loppuosasta olen samaa mieltä, mutta alkuosasta välttämättä en. Riippuu toki lapsenkin iästä, mutta tietääkseni hänellä itsellään on ihan pieni lapsi. Mikäs sen parempi elämän keskipiste kuin oma rakas lapsi/lapset ja perhe?

En ole lukenut juttua, mutta asian ja lausahduksenkin voi ymmartaa monella tavalla.
On aiteja jotka lasta tekosyyna kayttaen unohtavat miehensa ja ystavansa , unohtavat hoitaa itseaan ja sitten jossain vaiheessa katkeroituvat ja pahimmassa tapauksessa syyllistavat lahiymparistoaan omista valinnoistaan. Luulen etta on tarkoitettu sita etta aidin on hyva huomata mita ymparilla tapahtuu, hyva hoitaa itseaan ja itselle tarkeita asioita.
Tottakai ainakin minulle aina perhe on elamani keskipiste, mutta nyt kun lapset ovat jo murrosiassa olen onnellinen etta minulla on tyoni, ystavani ja kontaktini . Muuten voisin olla aika hirvea aiti...

Kyllä lapsi pienenä on keskipiste ja isompanakin. Kaipaa selän rapsutusta vielä murkkunakin. Kummasti kutittaa aina selkää nukkumaan mennessä ja kutitella ja silitellä.

Alkuperäinen kirjoittaja on se:
Kyllä lapsi pienenä on keskipiste ja isompanakin. Kaipaa selän rapsutusta vielä murkkunakin. Kummasti kutittaa aina selkää nukkumaan mennessä ja kutitella ja silitellä.

Juu niin nuo tekevat ja murrosikainen vaatii tosiaan paljon huomiota , vaikka toisin voisi luulla. Mina ymmarran ilmaisun keskipiste niin etta jos lapsi on aidin elaman ainoa keskipiste niin kyse on ns. curlingvanhemmasta joka pakkomielteen omaisesti tasoittaa lapsensa tieta, puuttuu asioihin joihin ei enaa kannattaisi eika anna lapselle tilaa. Mulle tulee tuommoinen mielikuva.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Alkuperäinen kirjoittaja on se:

Juu niin nuo tekevat ja murrosikainen vaatii tosiaan paljon huomiota , vaikka toisin voisi luulla. Mina ymmarran ilmaisun keskipiste niin etta jos lapsi on aidin elaman ainoa keskipiste niin kyse on ns. curlingvanhemmasta joka pakkomielteen omaisesti tasoittaa lapsensa tieta, puuttuu asioihin joihin ei enaa kannattaisi eika anna lapselle tilaa. Mulle tulee tuommoinen mielikuva.

mulle tulee tuollaista mieleen siitä että lapsi oliksi vanhemman elämän ainoa tärkeä sisältö. Mulle taas tulee mieleen että jos lapsi ei ole se elämän keskipiste niin sitten se on esim. työ, mikä on mun mielestä huomattavasti huonompi vaihtoehto.

mutta täytyyhän toki vanhemmalla olla muutakin tärkeää sisältöä elämässään kuin lapsi, siitä olen Krookin kanssa samaa mieltä.

Yhteistyössä