Mitä olette mieltä, onko moka vai ihan jees?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mammeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No on ne vähän huvittavan näköiset 15v pojan klopilla.. mutta niin kuuluukin olla! :D Oon samaa mieltä päättömän kanssa siitä, että huomionhakua se vaan on,jos haluaa tietoisesti laittaa jotain muuta kuin mitä kuuluu.

Mun mielestä se, että pukeutuu niin kuin tuntuu mukavalta, ei ole huomionhakua. Onhan joillain aikuisillakin vaikka mitä renkaita ja niittejä naamassa ja tukka värjätty ja pystyssä. Se voi olla huomionhakua, tai sitten se ei ole. Se riippuu siitä, mitä sillä oikeesti hakee ja että mitkä on ne lähtökohdat siihen, että miks laittautuu niinkuin laittautuu.

Lenkkareitakin muuten myydään kiiltonahkaisina, semmoinen on joitain poikia miellyttävä vaihtoehto. :)

Olen 21v. kahden pojan äiti, ja omilleni voisin hyvinkin yhdistää puvun ja converset. Idea olikin sen verran hyvä että varmaan tulen tämän toteuttamaankin.
Kaameita ne on pienillä/nuorilla semmoiset oikeat "juhlakengät".

[QUOTE="aapee";23454733]Tattis :) Ja näytti varmasti hyvältä. Voisin myös arvella ettei poikasi ollut ainoa pukukengätön??[/QUOTE]

Juu ei ollut todellakaan :D eikä kaikilla ollut edes just pukua, vaikka erittäin siististi kaikki olivatkin pukeutuneet. :D

Mun mielestä rippijuhlissa voi hyvinkin olla siistit uudet tennarit. Esim mustat conssit. Skeittikengät on MUN mielestä törkeet. Conssit puvun kanssa tyylikkäät jopa ja nuorekkaat. muiden juhliin mennessä voi tietysti pukeutua sitten korrektimmin niihin mustiin juhlakenkiin.

Meillä oli yo-juhlassa rokkarikundi jolla mustat conssit, puku ja joku siisti rokkihuivi. Oli persoonallinen, tyylikäs ja passas vaatteet varsin hyvin OMAAN juhlaansa.

Ja vielä, että mun mielestä seurakunnan pitäisi olla koti seurakuntalaisille, eikä niin mikään pokkurointipaikka, jossa on tarkoitus näyttää joltain. Siks en ymmärrä niin tiukkaa asennetta, kun puhutaan kirkon juhlista.

Heh, eräällä lukiokaverillani oli ylioppilasjuhlissa pukuun yhdistettynä tennarityyppiset kengät, joissa muistaakseni ruudullinen kuvio. Lakitusjuhlassa kun vuorotellen haettiin todistuksia, niin kyllä yleisöstä kuului pienehkö kosahdus kun tämä kaveri tuli esiin kenkineen :D Ja olivat siistit uudet kengät ja sopivat todella kyseisen henkilön persoonaan! Mielestäni hauska ja omissa juhlissa sallittavaa, jos vaikka kravatti/puvun paita vielä sopivat kenkiin väreiltään.

Toki, miesten juhlakengät tyylikkäät, mutta hei, ei se nyt niin vakavaa ole omissa juhlissa. Ehkä kannattaa mennä sen mukaan mitä poika itse haluaa.

[QUOTE="aapee";23454728]Kyse ei edellenkään ole siitä, etteikö poika suostuisi laittamaan juhlakenkiä. Todellakin suostuu.
En kysynyt sulta mun poikani luonteeseen analyysia. Taidat itse olla aika juntti, kun alat haukkumaan 15 vuotiasta, sulle tuntematonta poikaa.

Taidat itse kasvattaa lapsistasi yhtä suvaitsemattomia kuin itsekin olet :([/QUOTE]

Miksi tulet kysymään mielipiteitä, jos ainoastaan sellainen vastaus kelpaa, että joo poikasi on huipputyylikäs, vaikka laittaisi tuulipuvun ja puvunkengät sinne rippijuhliinsa? mun mielestä on tosi junttia, jos pukee puvun ja laittaa sen kanssa arkikengät ja mulla on oikeus mielipiteeseeni. Jos näkisin sun poikasi siinä vaatetuksessa, niin mielessäni ajattelisin, että onpa juntti nuori mies ja vielä juntimmat vanhemmat, kun eivät tiedä miten juhliin pukeudutaan. Kyllähän näitä aina näkee esimerkiksi häissä, et farkut jalassa tullaan juhliin ja mä katson sitä vähän kieroon. Juhliin pukeudutaan eri tavalla kuin arkeen ja sillä hyvä.

[QUOTE="tii-";23454780]Heh, eräällä lukiokaverillani oli ylioppilasjuhlissa pukuun yhdistettynä tennarityyppiset kengät, joissa muistaakseni ruudullinen kuvio. Lakitusjuhlassa kun vuorotellen haettiin todistuksia, niin kyllä yleisöstä kuului pienehkö kosahdus kun tämä kaveri tuli esiin kenkineen :D Ja olivat siistit uudet kengät ja sopivat todella kyseisen henkilön persoonaan! Mielestäni hauska ja omissa juhlissa sallittavaa, jos vaikka kravatti/puvun paita vielä sopivat kenkiin väreiltään.

Toki, miesten juhlakengät tyylikkäät, mutta hei, ei se nyt niin vakavaa ole omissa juhlissa. Ehkä kannattaa mennä sen mukaan mitä poika itse haluaa.[/QUOTE]

Ei kosahdus, vaan kohahdus :D Sellainen "Oh" -ääni parista sadasta suusta kerralla.

Meillä oli yo-juhlassa rokkarikundi jolla mustat conssit, puku ja joku siisti rokkihuivi. Oli persoonallinen, tyylikäs ja passas vaatteet varsin hyvin OMAAN juhlaansa.

Anteeksi äskeinen ahdasmielisyyteni sanoessani, että rippi-ikäistä vanhempi pukeutukoon kaavan mukaan. Tarkemmin ajatellen voihan sitä vanhempanakin rikkoa pukukoodia, jos osaa tehdä sen tyylillä, eikä todellakaan millään baseball-lippiksellä. Ja varsinkin omassa juhlassaan voi revitellä, kun ei tarvitse pelätä loukkaavansa päivänsankaria.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23454775:
Ja vielä, että mun mielestä seurakunnan pitäisi olla koti seurakuntalaisille, eikä niin mikään pokkurointipaikka, jossa on tarkoitus näyttää joltain. Siks en ymmärrä niin tiukkaa asennetta, kun puhutaan kirkon juhlista.

Hyvä pointti!

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23454775:

unohtu mainita että en ajatellu juhlaa ollenkaan seurakunnan asiana.

Miksi tulet kysymään mielipiteitä, jos ainoastaan sellainen vastaus kelpaa, että joo poikasi on huipputyylikäs, vaikka laittaisi tuulipuvun ja puvunkengät sinne rippijuhliinsa? mun mielestä on tosi junttia, jos pukee puvun ja laittaa sen kanssa arkikengät ja mulla on oikeus mielipiteeseeni. Jos näkisin sun poikasi siinä vaatetuksessa, niin mielessäni ajattelisin, että onpa juntti nuori mies ja vielä juntimmat vanhemmat, kun eivät tiedä miten juhliin pukeudutaan. Kyllähän näitä aina näkee esimerkiksi häissä, et farkut jalassa tullaan juhliin ja mä katson sitä vähän kieroon. Juhliin pukeudutaan eri tavalla kuin arkeen ja sillä hyvä.

Edellenkään en pyytänyt analyysia pojan luonteesta. Saat ajatella ihan rauhassa mitä haluat. Hienoa jos sulle tulee hyvä mieli poikani haukkumisesta. Saat rauhassa haukkua myös minua. Mä olenkin vähän juntti.

Laittaisin tennareiden kanssa sitten jotain muuta kuin sen puvun. Puvun kanssa kuuluu juhlakengät. Jos haluaa pukea tennarit, niin sitten muutenkin rennommat vaatteet.

En menettäisi yöuniani jos jonkun toisen lapsella on lenkkarit puvun kanssa, mutta omani laittaisi kyllä juhlakengät. Kyllähän siistejä mustia kenkiä tarvitaan muutenkin kun laitetaan siistimpää vaatetta päälle juhliin, ravintolaan tmv.

Minun jälkikasvuni saa pukeutua arkena oman makunsa mukaan, mutta juhlia on niin harvoin, että silloin pukeudutaan kunkin juhlan etiketin mukaan. Kaikissa kirkollisissa juhlissa kenkinä toimivat nahkaiset 'pukukengät', olkoot epämiellyttävät eli ei.

[QUOTE="tööt";23455020]Minun jälkikasvuni saa pukeutua arkena oman makunsa mukaan, mutta juhlia on niin harvoin, että silloin pukeudutaan kunkin juhlan etiketin mukaan. Kaikissa kirkollisissa juhlissa kenkinä toimivat nahkaiset 'pukukengät', olkoot epämiellyttävät eli ei.[/QUOTE]

Ja näin teemme kirkosta epämiellyttävän paikan.

Yhteistyössä