Mitä oireita vauvallesi tuli 3 kuukauden iässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitee"

Vieras
annetusta rokotteesta? Entä rota-rokotteen tehoste-satsista?

Entä voiko siitä pneumokokki-rokotteesta kieltäytyä tai siirtää myöhemmäksi?

Kun tutkin rokotusopasta, niin pneumokokki-rokote että se isompi rokote suojaa suunnilleen samoja tauteja vastaan. Eikä meillä ole niin tarvetta tuolle pneumokokki-rokotteelle, koska se suojaa siis myös pneumokokkia että korvatulehdusta vastaan, mutta kuitenkaan tuota vauvaa en ole taaperoiässä päiväkotiin lykkäämässä, niin ei ole mahd. odotettavissa mitään korvatulehduskierrettäkään tai keuhkokuumetta. Koen, että päiväkodistahan nuo vitsaukset saadaan, kun liian pieninä lapset sinne kuskataan hoitoon.

Mikään rokote ei ole pakollinen!! Harmittaa, että annoin laittaa esikoiselleni, muutta siihen aikaan annettavat olivat erilaisia rokotteita kuin nyt; viikon kestänyt kuume ja kipuitku tuli. Rotaa vastaan ei silloin rokotettu. Kaksi nuorinta eivät ole saaneet rokotteita, ovat täysin terveitä olleet aina.

Tekstisi oli aika vaikea seikoista, mutta itse kysymykseen vastaus on että kummallekaan lapselle ei ole tullut mistään rokotteesta mitään oireita.

Minä en ole niin rohkea että uskaltaisin jättää mitään rokotetta antamatta koska en ole asiassa mikään asiantuntija. Sen tiedän että esim.aivokalvontulehduksen jälkitauti voi olla hyvinkin tuhoisa koska lähipiirissä on ollut tälläinen tapaus. Itse ajattelen että rokotteen antaminen on riskittömämpää kuin rokotteen antamatta jättäminen.

[QUOTE="vieras";28884747]Tekstisi oli aika vaikea seikoista, mutta itse kysymykseen vastaus on että kummallekaan lapselle ei ole tullut mistään rokotteesta mitään oireita.

Minä en ole niin rohkea että uskaltaisin jättää mitään rokotetta antamatta koska en ole asiassa mikään asiantuntija. Sen tiedän että esim.aivokalvontulehduksen jälkitauti voi olla hyvinkin tuhoisa koska lähipiirissä on ollut tälläinen tapaus. Itse ajattelen että rokotteen antaminen on riskittömämpää kuin rokotteen antamatta jättäminen.[/QUOTE]

B-meningokokkiin ei ole olemassa rokotetta, siis siihen joka Suomessa aiheuttaa eniten tartuntoja. Meningokokkirokote (A- ja C-ryhmän bakteereja vastaan) taas ei kuulu rokoteohjelmaan vaan se täytyy itse maksaa ja hakea apteekista. Jokainen punnitkoon kohdallaan hyödyt ja haitat.

Pneumokokkirokotteen on todettu lisäävän riskiä antibioottiresistenssille keuhkokuumeelle.

Meidän pienille (3 vuotta poika ja 8 kuukautta tyttö) ei kummallekkaan ole annettu rota-rokotetta eikä pneumokokki-rokotetta ja muutkin rokotukset ovat siirrettyjä eli annettu vähän normaalia myöhemmin.
Näin ihan oman lastenlääkärin suosituksesta ja lasten ympäristö huomioon ottaen (ovat kotihoidossa ja tapaavat toisia lapsia vain satunnaisesti)

Kolmivuotias sai vesirokkorokotteen rokotusohjelman ulkopuolelta ja niin saa tämä vauvakin kun tulee riittävän vanhaksi, näin aivan siksi että tuota tautia ei ole kiva sairastaa sen jälkiongelmien takia.

[QUOTE="vieras";28884760]B-meningokokkiin ei ole olemassa rokotetta, siis siihen joka Suomessa aiheuttaa eniten tartuntoja. Meningokokkirokote (A- ja C-ryhmän bakteereja vastaan) taas ei kuulu rokoteohjelmaan vaan se täytyy itse maksaa ja hakea apteekista. Jokainen punnitkoon kohdallaan hyödyt ja haitat.

Pneumokokkirokotteen on todettu lisäävän riskiä antibioottiresistenssille keuhkokuumeelle.[/QUOTE]

Niin ja rokottamatta jättämisen on todettu lisäävän riskejä vähän vaikka mihin ;).

Minuun ei tämmöiset yksittäiset riskit tee minkäänlaista vaikutusta koska jokaisessa, siis ihan jokaisessa lääkkeessä/rokotteessa voi jollekin olla joku sivuvaikutus. Ei tarvitse kun lukea Parasetamolin "esitelehtinen" niin sieltä voi löytyä jos mitäkin haittavaikutusta. En ymmärrä miksi rokotteesta tehdään aina joku peikko ja sitten niitä pelätään ottaa. Toivon todellakin että rokottamatta jätetyt lapset eivät levittele niitä tautejansa eteenpäin kun niistä monista on jo niin sanotusti päästy eroon.

[QUOTE="vieras";28884799]Niin ja rokottamatta jättämisen on todettu lisäävän riskejä vähän vaikka mihin ;).

Minuun ei tämmöiset yksittäiset riskit tee minkäänlaista vaikutusta koska jokaisessa, siis ihan jokaisessa lääkkeessä/rokotteessa voi jollekin olla joku sivuvaikutus. Ei tarvitse kun lukea Parasetamolin "esitelehtinen" niin sieltä voi löytyä jos mitäkin haittavaikutusta. En ymmärrä miksi rokotteesta tehdään aina joku peikko ja sitten niitä pelätään ottaa. Toivon todellakin että rokottamatta jätetyt lapset eivät levittele niitä tautejansa eteenpäin kun niistä monista on jo niin sanotusti päästy eroon.[/QUOTE]

Näytä mulle tutkimus, jonka mukaan rokottamattomilla lapsilla olisi enemmän "vaikka mitä" :) Vaikka narkolepsiaa.. ;) Ja mielellään puolueeton taho, joka tämän tutkimuksen olisi tehnyt. Rokottaessaan altistaa lapsensa kuitenkin niille mahdollisille sivuvaikutuksille ja tämä on hyvä tiedostaa, aivan kuten silloinkin, kun lääkitsee parasetamolilla (lisääntynyt riski sairastua astmaan jne.). On hyvä tiedostaa riskit - kyllähän rokottamatonkin perhe tiedostaa riskit ja osaa varautua niihin. Ap:kin kyselee etukäteen, mikä on hyvä juttu, neuvolassa ei usein kerrota haitoista mitään. Meillä on ollut haittoja, mutta onneksi ohimeneviä. Niitä ei ole kirjattu mihinkään ylös, koska neuvolatädin mielestä sellaiseen ei ole tarvetta.

Ja miksi sinua pelottaisi, että rokottamaton levittelisi tautejaan, jos teillä kerran rokotukset kunnossa ja luotat niihin? :) Enemmänkin pelkäisin sitä, että kävisi kuten monin paikoin on käynyt - esimerkiksi Espoon vesissä kulkee poliovirusta, jonka on todettu tulleen rokotteista. Tämä on uutisoitu mm. Ylen taholta, halutessaan uutisen voi varmaan googlettaa.

Alkoi puhua pälpättämään kuin hullu ja pilkkasi minua.Onneksi pääsin eroon siitä

Kuka? Se rokotteen antaja?

:D

Ja mun lapsille on tullut ainoastaan se, että nukkuivat molemmat todella hyvin seuraavan yön, johtuen varmaankin siitä että annoin Panadolit illalla (pistoskohdat voi olla kipeitä) :).

Se siitä ja onpa ihana reissata lasten kanssa kun ei tarvitse pelätä noita tauteja :)

[QUOTE="vieras";28884840]Näytä mulle tutkimus, jonka mukaan rokottamattomilla lapsilla olisi enemmän "vaikka mitä" :) Vaikka narkolepsiaa.. ;) Ja mielellään puolueeton taho, joka tämän tutkimuksen olisi tehnyt. Rokottaessaan altistaa lapsensa kuitenkin niille mahdollisille sivuvaikutuksille ja tämä on hyvä tiedostaa, aivan kuten silloinkin, kun lääkitsee parasetamolilla (lisääntynyt riski sairastua astmaan jne.). On hyvä tiedostaa riskit - kyllähän rokottamatonkin perhe tiedostaa riskit ja osaa varautua niihin. Ap:kin kyselee etukäteen, mikä on hyvä juttu, neuvolassa ei usein kerrota haitoista mitään. Meillä on ollut haittoja, mutta onneksi ohimeneviä. Niitä ei ole kirjattu mihinkään ylös, koska neuvolatädin mielestä sellaiseen ei ole tarvetta.

Ja miksi sinua pelottaisi, että rokottamaton levittelisi tautejaan, jos teillä kerran rokotukset kunnossa ja luotat niihin? :) Enemmänkin pelkäisin sitä, että kävisi kuten monin paikoin on käynyt - esimerkiksi Espoon vesissä kulkee poliovirusta, jonka on todettu tulleen rokotteista. Tämä on uutisoitu mm. Ylen taholta, halutessaan uutisen voi varmaan googlettaa.[/QUOTE]

Juuri tämä vituttaa teissä idiooteissa, jotka luette Magneettimediassa olevia liirumeita kuten piru raamattua. Sunko mielestä lapset rokotetaan sitten jo kohdussa? Alle 3kk ikäisiä ei ole Suomessa olemassakaan? Vai hekö vaan eivät ikinäkoskaan sairastu?

Rokotteilla suojataan muitakin lapsia kuin omia, te taas ajattelette pelkästään omia lapsianne luullen rokotteiden sisältämän enemmän pahaa kuin hyvää ja siinäkin te menette metsään ja riskeeratte lastenne terveyden. Voisin paasata aiheesta romaanin verran, mutta taiaa olla turhaa. Jatkahan vaan sitä Magneettimedian lukemista, tiesitkin varmaan jo että rypsiöljykin on lähestulkoon myrkkyä ja juutalaiset ne vasta hulluja on?!

Huoh.

[QUOTE="vieras";28884850]Kuka? Se rokotteen antaja?

:D

Ja mun lapsille on tullut ainoastaan se, että nukkuivat molemmat todella hyvin seuraavan yön, johtuen varmaankin siitä että annoin Panadolit illalla (pistoskohdat voi olla kipeitä) :).

Se siitä ja onpa ihana reissata lasten kanssa kun ei tarvitse pelätä noita tauteja :)[/QUOTE]

Eiku se lapsi

Pientä lämpöilyä on ollut, muttei muuta oiretta kummallakaan. Meillä kotihoidettu esikoinen sairasti korvatulehduksen 3 kertaa vuoden sisällä (1v aikoihin). Sisaren lapsella (myös kotihoidettu esikoinen) oli aikanaan rota aika hurjana ja oli sairaalahoidossa. Tämä siis aikana ennen kuin rotarokote kuului rokotusohjelmaan. Tarttuu ne taudit muualtakin kun päiväkodista. Itse olen mieluusti rokotuttanut lapseni ohjelman mukaisesti.

Nämä rokottamattomat on niitä vapaamatkustajia, vittu kun vituttaa. Jos kaikki lähtisi samalle linjalle eikä rokottaisi lapsiaan niin pian taas jylläisivät ne vanhat tappavat taudit täälläkin. Meillä on tullut kaikista rokotteista korkea kuume ja lapset on olleet ihan kipeinä, kuuluvat siihen viiteen prosenttiin jotka saavat oireita. Mutta parempi niin kuin että saisi ko taudin jota vastaan rokotettiin.

Yhteistyössä