mitä oireita muitten vauvoilla jos korvike merkki ei ole käynyt vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahavaivat vaavilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mahavaivat vaavilla

Vieras
2viikkoa on itketty ja pusattu ja ähkitty masuvaivojen takia..ilmavaivoja ja ummetusta..nyt vasta tajusin että voisin kokeilla toista korvikemaito merkkiä...tyttö syönyt nannia syntymästä asti..luulin että se on vatsaystävällisin..mutta voisiko olla sittenkin että se ei käykkään?? mitä merkkiä kannattaisi kokeilla?

no jospa vauvalla onkin maitoallergia? Kaupasta saa jotain vähemmän allergisoivaa maitoa, en muista merkkiä, nutricia-firman tuote. kojeile sitä. jossei auta nii käääntyisin lääkärin puoleen.

Aina kannattaa kokeilla.

Meillä tytölle ei käynyt mikään korvikemerkki. Oksentaminen alkoi aina puolen tunnin tai tunnin päästä syöttämisestä. Ja saman aiheutti kaikki mitä kokeiltiin. Apteekin oma korvike oli niin kallista, että ei sitä enää lähdetty kokeilemaan, meidän olis kuitenkin pitänyt ens alkuun itse maksaa se..
Onneks mä imetin ja tuota korviketta ois tarvinnut vain silloin, kun mies oli kotona kaksistaan vauvan kanssa. Ei auttanu ku olla käymättä missään ilman vauvaa.. Pumppaamalla yritin saada maitoa, mutta en oikein onnistunut. Kerääjään sain aina sen verran maitoa, että pystyin pakkaseen laittaa vähän hätävaraksi. Ei oikein tuttipullokaan kelvannut joten aika vähissä oli ne äidin omat menot. Se oli kyllä raskasta aikaa, onneksi lehmänmaito on sopinut ilman mitään ongelmia! :)

Tuttelista tuli ihan järkyn hajuiset puklut (muuten ei haissut oikeastaan, kuin maidolle) ja pierut. Nanista vihreetä ja koostumukseltaan kummalista ulostetta. Baby semp sopi meidän lapselle.

Meillä myöskään ei sopinut vauvalle NAN ja siirryttiin Tutteliin. Masuvaivat helpottivat heti, kandee kokeilla! Siis ennenkuin siirtyy Apteekin kalliisiin tuotteisiin. Meillä aiheutti vaivoja myös Gefilus-D-tipat ja vaihdettiin nekin sitten Jekovitiin ja taas helpotti. :)

Mun esikoiselle ei käynyt mikään korvike, kokeiltiin valmiit ja jauheet aikanaan. Joku allergia siinä oli taustalla, kaikki tuli ulos oksentamalla ja ripulina. Onneksi pystyin imettämään, ja neuvolan suosituksesta imetin yli vuoden, sitten meni jo tavallinen maito ihan hyvin.

Nan ei sopinut meilläkään. Vaihdettiin Semp1:seen ja nyt on toiminut tosi hyvin!!
meillä kanssa vauvalla oli ummetusta, ilmavaivoja ja iho meni ihottumalle. nyt kaikki ok kun käytetty tätä maitoa. (neuvolasta ihan suosittelivat tuota babysemppiä)

Meilläkin NANin vaihto Tutteliin auttoi... Lääkäri oli jo ehtinyt kirjoittaa reseptin apteekin korvikkeeseen, mutta ajateltiin, että kokeillaan vielä Tutteli ennen kun haetaan apteekista ja heti ekasta kerrasta auttoi...

Kuopukselle on sopinut parhaiten Nutrilon Omneo, saa ainakin suurimmista kaupoista. Nan, Tutteli tai Semperin korvike ei käyneet. Hirveää huutoa tuli niistä. Omneossa maidon proteiini on pilkottu.

Meillä ei NAN käynyt tälle toiselle ollenkaan, masuvaivoja kitistiin koko ajan. Vaihdettiin Tutteliin ja onneks sopii. Kokeiltiin myös Nutrilon Omneota, mutta kun maistoin ite, niin totesin etten lapselleni niin pahaa maitoa halua syöttää.

Nutrilonista on myös hypo-allergen olemassa. Jos ei mikään valmis korvike sovi, niin kokeile niitä.

Oletko tosissasi, että pelkän maun takia jätit tarjoamatta Nutrilon Omneon lapsellesi? Mun lapsellani on maitoallergia ja saa tällä hetkellä Neocaten aminohappopohjaista korviketta, joka maistuu mun suuhun niin pahalle, että yökkään. Lapselle se kyllä maistuu eikä tulisi mieleenikään mennä enää maitoa vaihtamaan pelkän maun takia. Eihän se vauva samalta kokemuspohjalta noita maitoja maistele kuin sinä. Vai maistuuko joku korvike sun suuhun oikeasti hyvälle? Hyvä että teille sopi tuo Tutteli, mutta ihmettelen sun asennettasi. Entäpä sitten vauvan soseet? Oletko maistanut niitä kaikkia ja ovat varmasti sun mielestä riittävän hyvän makuisia? Mun mielestäni ainakin kaikki lihasoseet on oksettavan makuisia. Voinko nyt antaa niitä lapselleni?

Yhteistyössä