Mitä nyt vk-haalarin alle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "öö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

"öö"

Vieras
Miten 2-vuotias puetaan näillä keleillä päiväkotiin... riittääkö vk-haalarin alle sisävaatteet (ohuet trikoohousut + paita) ja college-takki? Vai joko laitetaan ohut fleece-haalari sisävaatteiden päälle?

Helsingissä aamulla +7C, iltapäivällä +12C.

No meillä on ollut, täällä Helsingissä, sisävaatteet ja collegetakki. Viime viikolla välillä kyllä tosi kylmiä aamuja (+2) ja mietin että miten tarkenevat, mutta nyt taas on ollut lämpimämpiä päiviä.

Mä olen jo laittanut 1 v:lle fleecen sisävaatteiden päälle. Itsellekin on tuntunut vähän kolealta, jos on ollut tuulipuku päällä ja lapsi vielä niin pieni, että ei paljon vielä juoksentele. Taapertaa kyllä omalla tyylillään eteenpäin.

Ok, college-takilla mennään siis vielä, tuo 2,5v. on kuitenkin aika kova liikuskelemaan. Laitan sukkikset mukaan myös, miettiköön sitten tilanteen mukaan, laittavatko päälle. Sisällä minusta liikaa, jos on sukkiksissa ja housuissa.

Fleesepukuun ollaan jo siirrytty.

Aamulla se vk-puvun alle kun mennään tarhaan ja aamupaivän ulkoiluun tarhantädit sen laittaa myös, mutta päiväunien jälkeen iltapäivällä ovat sen jättäneet pois.
Aamulla ja aamupäivällä tarvii sen jo ja kohta kokopäiväisesti.

Nyt viikonloppuna ollaan puettu se myös iltpäivällä ja pyydän huomenna tätejä tarhassa laittamaan sen myös iltapäiväulkoiluun

ja tuon ikäisellä mä kiinnittäisin huomiota siihen että alavartaloon on tarpeeksi lämmintä. Eli villahousuja suosisin minä, tuollainen pikkuinen kuitenkin viettää aikaa maassa jonkin verran vielä. Yläkroppaan saattaisi riittää vielä sisävaatteet, jos puserona on joku vähän paksumpi paita tai neule.

Yhteistyössä