Mitä NOKKOSEN "PISTOON"?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

APUA

Vieras
Laps parka koukkas pensaikosta ja suoraan NOKKOSIIN !!! Miten helpottaa poltetta ? Maitoa jo siveltiin ja sitä ennen ratamon lehteä ...

KIITOS etukäteen vinkeistä ...... :)

Ei varmaan auta tähän hätään, mutta mä voin suositella etono puikkoa. Mulla on kaks puikkoa, toinen autossa ja toinen käsilaukussa. Se helpottaa ötököiden pistoon eikä tule pattia :)

Äsken auttoi nokkosen polttoon - kun en muutakaan heti keksinyt - pelkkkä kylmällä vedellä huuhtelu. Se rauhoitti ainakin toistaiseksi. Kannattaa kokeilla. Eihän kylmävesihuuhtelu ainakaan haittaa, vai mitä?

oon 13 wee tyttö ja olin pihalla tekemässä puutarha töitä, ja sitte pisti nokkonen, ja tulin tänne ettii apuu..
olin tosi tyhmä enkä tiiä miks näin tein mutta menin vessan ja sulatin steariinia kynttilästä ja jo eka tippa ni sattu ihan ******* enkä enempää laittanu, en tiiä miks mut aattelin et se auttaa ku laittaa steariinia? miten se muka vois auttaa, nyt tossa on noista nokkosenpistoksia ja kynnen kokoinen palovamma, iho vähän lähti mut sattuu vielki, sen jälkeen laitooin erisan kosteuttavaa voidetta :/

[QUOTE="Puutarhuri";26420232]oon 13 wee tyttö ja olin pihalla tekemässä puutarha töitä, ja sitte pisti nokkonen, ja tulin tänne ettii apuu..
olin tosi tyhmä enkä tiiä miks näin tein mutta menin vessan ja sulatin steariinia kynttilästä ja jo eka tippa ni sattu ihan ******* enkä enempää laittanu, en tiiä miks mut aattelin et se auttaa ku laittaa steariinia? miten se muka vois auttaa, nyt tossa on noista nokkosenpistoksia ja kynnen kokoinen palovamma, iho vähän lähti mut sattuu vielki, sen jälkeen laitooin erisan kosteuttavaa voidetta :/[/QUOTE]

kuka laittaa jalkaansa steariinia :D mutta siis itse hydrocortisonia laitoin, ja auttoi ainakin kutinaan hetkeksi :) voisin vielä kokeilla tota sokeripalan kastelemista

kannattaa tosiaan laittaa tota että sokeria ja vettä nii että tulee tahnaa nii tehoaa! itellä äskön tuli nokkosenpisto nii ei kirvelly eikä mitään pahaa vaa helpotti just! kantsii laittaa!

Koululääketieteen kannattajana käytän raa'asti kortisonia. Eli ihan hydrocortison tai Pantyson voidetta. Helpottaa aivan hetkessä.

Koululääketieteen edustaja olen minäkin, mutta en suosittele kortisonilla voitelemaan koko mukeloa pelkän nokkosenpiston vuoksi, se kun ei ole vaarallinen asia laisinkaan, kun taas kortisonin liikakäytön - myös ihon kautta - sivuvaikutukset voivat sitä olla.

Mua pisti nokkonen ja ei haittaa. En välitä, mutta on niitä jotka välittää eli kai kylmä vesi auttais en tiedä ku en itse tee mitään vaan jatkan sitä mikä kesken jäi...

Nyt kun tämä alkaa olla taas ajankohtaista, niin vaivaan on olemassa helpotus joka löytyy todennäköisesti nokkosen läheltä. Eli etsi mahdollisimman paksuja voikukkia, halkaise putki ja hiero voikukan maitiasnestettä polltokohtaan. Toimii ja löytyy nopeasti läheltä ja melkein joka paikasta

Yhteistyössä