Mitä noista läskeistä lapsista tulee isona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kysyi tyttäreni 8-vuotias ystävä häneltä. Miettikäähän oikeasti millaisia tulevaisuuden kusipäitä kasvatatte lapsistanne, kun lapset jo tuollaisia selittelevät, ihan takuulla äitinsä suusta tullut lause.

No mutta kun palstaäitien mielestä se on hyväksyttävää sanoa noin... Kun se ei ole kiusaamista/kusipäisyyttä, vaan sillon ollaan huolissaan toisen terveydestä ja sen takia läskeistä saa sanoa ihan mitä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
No mutta kun palstaäitien mielestä se on hyväksyttävää sanoa noin... Kun se ei ole kiusaamista/kusipäisyyttä, vaan sillon ollaan huolissaan toisen terveydestä ja sen takia läskeistä saa sanoa ihan mitä vaan.

Lapset oppivat erittäin helposti juttuja vanhemmiltaan. Kun kuuntelee lasta, oppii samalla paljon myös hänen vanhemmistaan. No, näin suoraviivaistahan se ei ole, mutta usein suuntaa-antavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:

Niin tietenkin, onneksi oma lapsi oli fiksumpi ja vastas että niistä tulee aikuisia ja nauroivat sitten. Ei se toinen edes varmaan tarkoittanut sitä niin tosissaan, kunhan selitti äitinsä juttuja, mutta tulipa taas kerran mietittyä että jos omat lapset käyttäytyy huonosti niin peiliin kannattaa katsoa.

Sanoi mullekkin naapurin täti ; "hyi kamala kun oot laiha". Mietinpä vaan että se kai oli hänestä sopivaa mutta minä en voine sanoa takaisin että " hyi kamala kun oot lihava" Varmaan olis akka loukkaantunut?

Alkuperäinen kirjoittaja luuviulu:
Sanoi mullekkin naapurin täti ; "hyi kamala kun oot laiha". Mietinpä vaan että se kai oli hänestä sopivaa mutta minä en voine sanoa takaisin että " hyi kamala kun oot lihava" Varmaan olis akka loukkaantunut?

Ei varmaan sen enempää olis loukkaantunut kuin sinäkään. Älkää opettako lapsianne ollenkaan muiden ulkonäön arvostelemiseen niin saadaan paljon parempi maailma kaikilla elää ja olla.

Oon miettiny ihan samaa mitä jotkut vanhemmat puhuvat lapsilleen. Mulla on ekaluokkaa aloittava tyttö ja hänen eskari-ryhmässään oli tyttö joka koko ajan vertaili muiden vaatteita omiinsa. Kun hänellä on reimaa ja legon ym. merkkituotteiden vaatteita niin ovat paljon parempia kuin muiden "tavalliset" vaatteet. Olin aika ihmeissäni kun tyttöni tuli kotiin eskarista ja vaati reiman ulkovaatteita kun kaverillakin on. Eikä sitä päivää ennen ole edes tiennyt mikä on reima... Enkä usko että se kaveri tietäisi muuten tälläisistä jos niistä ei olisi kotona juteltu ja niiden paremmuudesta toitotettu.

Yhteistyössä