Mitä nimitys pikkuvaimo oikein tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miä kuvittelen että pikkuvaimoksi sanotaan vaimoa joka on vähän tyhmä ja yksinkertainen ja jota voi vetää 6-0 höplästä. Pikkuvaimo tekee niinkuin käsketään ja passaa kaikki muut piloille. Pikkuvaimo on arvoasteikossa jossain koiran jälkeen.

Mä ajattelen, että se on vaimo, joka on kuin miehen oikea käsi, mutta ei juuri koskaan näkyvillä. Kun vihdoin mies vaimonsa esittelee, hän voi esitellä pikkuvaimonsa. Mutta näin mun mielestä se ei olisi haukkumasana vaan, vaimo olisi se piilossa oleva miehen apuri.

Miä kuvittelen että pikkuvaimoksi sanotaan vaimoa joka on vähän tyhmä ja yksinkertainen ja jota voi vetää 6-0 höplästä. Pikkuvaimo tekee niinkuin käsketään ja passaa kaikki muut piloille. Pikkuvaimo on arvoasteikossa jossain koiran jälkeen.

Harvemmin niitä pikkuvaimoja jätetään, vaikkakaan kohtelu ei ole kovin kunnioittavaa.

Älkää kertoko kellekään, mutta voisin huvikseni ainakin kokeilla sitä semmoista elämää. Lelliä mieheni aivan piloille ja saada lapsia 1-2 vuoden välein, hoitaa kotia ja taloutta. Odottaen miestäni kotiin ruoan kanssa itteni nätiksi laitettuna.

No mä aattelen pikkuvaimona sellasta "edustusrouvaa"... siis sellanen joka suht hiljaa seisoo miehensä rinnalla tilanteessa kuin tilanteessa ja on tietysti kaunis ja hyvinpukeutuva. Ei välttämättä omaa uraa. Esimerkkinä esim tänä presidentin puoliso (en nyt millään saa nimeä mieleen).

Toisaalta taas pikkuvaimo vois olla se äiti joka pysyy kotona nyrkin ja hellan välissä. Passaa miestään vuodesta toiseen, työkseen.

pikkuvaimo on sellainen, joka täyttää innokkaasti sitä vaimonpaikkaa suhteellisen onnistuneesti, mutta henkisesti jää pikkutytöksi ja yleensä vielä asiaintila sopii molemmille, koska pikkuvaimo ei kykene vaatimaan aikuisen ihmisen kohtelua, ja mies saa esittää isällistä.

Yhteistyössä