mitä naisen tulee osata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkelinkuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitää suunsa kiinni, kun käsketään ja totella mukisematta miehen kaikkia käskyjä

c030.gif

Alkuperäinen kirjoittaja pölösuu;23202616:
Meillä noita kukkia, eikä viherkasveja ole (muutakuin pari muovisena versiona), mutta ei meidän koti silti miltään harmaalta selliltä näytä. Viihtyvyyttä voi tuoda monella muullakin sisustuselementillä, kuin kukkasilla :)

Kyllähän toki muut sisustuselementit tulee huomioida myös, mutta aitoja viherkasveja ei korvaa mikään. Ne kuuluvat todelliseen kotiin, jossa ihmiset viihtyvät. Ei viherkasveja muutoin yleisissä virastoissa ja muissakaan paikoissa olisi. Niillä ON merkitystä, koska ne ovat eläviä. Ainoa poikkeus sallitaan allergikoille, muutoin on syynä onnettomat viherpeukalot jotka eivät osaa mitään.

Samaa mieltä myös aiemman kirjoittajan kanssa, jotta naisen kuuluu osata myös teknillisiä taitoja. On osattava ruuvata ja naulata vähintään ne taulut seinille. Sitten on vähintään yhtä tärkeää osata huoltaa polkupyöränsä sekä lasten. Viemäri tulee osata avata ja puhdistaa. Kunnon emäntä ja nainen osaa siis monipuolisesti ja on halukas aina oppimaan uutta.

[QUOTE="aapee";23202777]Mä en osaa huoltaa pyörääni :( Oon nähny kyllä miten rengas vaihdetaan, mutta en usko, että osaisin ite. Neuvotaanko tuommosia kirjoissa?[/QUOTE]

En mäkään.

Mutta mä oletan että äkkiäkös sen nyt hoksaa, miten se toimii ja pelittää......
Työkaluja löytyy arsenaali ja tahtoa on vaikka muille jakaa. Kirotakin osaan. Enkä pelkää sotkea näppejäni 'mustaan mojaan jota miesten hommissa aina saa näpeilleen'. Hanskoja en omista. Siis työsellaisia. Eli hihat käärien ja työtä päin.

Vaihtaa palaneet lamput uusiin, vaihtaa sulakkeet, virittää kanavat televisioon, pestä pyykkiä ja silittää tarvittaessa, laittaa ruokaa.

Pullanpaistotaidonkin lasken perustaitoihin (siis ihan taikinasta saakka, ei mitään valmis pakastepullien leipomista) Samaten huonekalujen kokeamisen ohjeiden mukaan, tosin niissä yleensä tarvitsee toisenkin käsiparin avuksi.

Huonekalujen kokoaminen menee mulla ihan mahottomaks... Kokemuksia yhdestä lipastosta, jossa on ihan väärässä paikassa naulan jälkiä... Ei riitä taidot eikä hermot :D

[QUOTE="aapee";23203176]Huonekalujen kokoaminen menee mulla ihan mahottomaks... Kokemuksia yhdestä lipastosta, jossa on ihan väärässä paikassa naulan jälkiä... Ei riitä taidot eikä hermot :D[/QUOTE]

Mä olen oikea huonekalujen kasaamisen mestari. Kerran olen koonnut yhden lipaston siinä ajassa kun mies kävi suihkussa. Ja olen vielä siitä kieroutunut, että pidän tuosta hommasta. Oikeasti aina välillä haaveilen, että vaihdan työpaikkani jonnekin huonekalufirmaan kokoamaan huonekaluja.

Kunnon nainen osaa olla esteettinen kaikessa mitä tekee. Hänellä on silmää niin itsensä, vaatetuksen ja sisustuksen suhteen. Pihaa unohtamatta. Hän osaa meikata kauniisti, ei sutaten eikä liiallisesti. Hän on luonnonkaunis ilman meikkiäkin. Kätevä nainen osaa niksit kuin niksit eikä sormi mene suuhun jos jostain tapahtuu kun isäntä ei ole paikalla. Kätevä nainen kiipeää tarvittaessa katolle tai puuhun jos on tarvetta. Hän auttaa myös muita pyyteettömästi mahdollisuuksiensa mukaan. Kätevä nainen osaa sanoa myös mielipiteensä rohkeasti ja seisoo niiden takana. Hän ottaa kantaa tärkeisiin asioihin ja haluaa olla mukana parantamassa yhteisöään.

Yhteistyössä