mitä nää pahvi viritykset on autoissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Estää ajon aikana sen että viima jäähdyttäisi liikaa auton jäähdyttimessä olevaa nestettä. Jos se jäähtyy likkaa se neste niin auto kylmenee ja se vaikuttaa myös siihen ettei siellä Opelissa enään tarkene ja ikkunat jäätyy sisäpuolelta.

uusissa autoissa se moottorin kehittämä hukkalämpö on niin pientä että melkeimpä tarvii sen pahvin keulaan jos meinaa tareta autossa sisällä, yleensä autojen mukana tulee muovinen huomaamaton suoja noiden ilmanottoaukkojen päälle.

Ai.

Jos mä haluan viritellä omaan autooni tuommoisen, niin käytännössä mihin kohtaan se pitää laittaa? Voiko sen laittaa jotenkin sisäpuolelle, ettei se näy niin rumasti ulospäin? Mitä sitten tapahtuu, jos mä laitan sen väärin?

[QUOTE="nainen";25618717]Ai.

Jos mä haluan viritellä omaan autooni tuommoisen, niin käytännössä mihin kohtaan se pitää laittaa? Voiko sen laittaa jotenkin sisäpuolelle, ettei se näy niin rumasti ulospäin? Mitä sitten tapahtuu, jos mä laitan sen väärin?[/QUOTE] Jos sinne jäähdyttimen eteen pystyy laittamaan nätisti ilman että osuu puhaltimiin niin ei se haittaakkaan vaikka on piilossa.

Estää ajon aikana sen että viima jäähdyttäisi liikaa auton jäähdyttimessä olevaa nestettä. Jos se jäähtyy likkaa se neste niin auto kylmenee ja se vaikuttaa myös siihen ettei siellä Opelissa enään tarkene ja ikkunat jäätyy sisäpuolelta.

uusissa autoissa se moottorin kehittämä hukkalämpö on niin pientä että melkeimpä tarvii sen pahvin keulaan jos meinaa tareta autossa sisällä, yleensä autojen mukana tulee muovinen huomaamaton suoja noiden ilmanottoaukkojen päälle.

Eli onko tää se suoja mikä lämmittäs mun varpaita pelkääjän paikalla jos toi ukko vaan sais sen laitettua?

Pahviviritys on YHDYSSANA!!! Se on yksi viritys ja yksi sana. Kahtenako sinä sen näet? Sinä oppimaton, kirjoitat sen ERI SANOIKSI!!! Voi, tätä välinpitämättömyyttä!

-
Meillä on juuri tällainen viritys vaimon Volvon nokassa.
Siellä kopissa ei meinaa tarjeta muuten, termostaatin toiminta vähän kyseenalainen, mutta menkööt nyt tällä pahvivirityksellä, kohta se kesä tulee ;).
Ja jonkun mainitsema uuden auton hukkalämpö ei tosiaankaan ole tässä tapauksessa kyseessä.
Tämä auto on meinaan -92 Volvo 850.

Meillä on se Opel mitä joku tuolla jo haukku. Eikä oo ollu ikinä niitä pahvivirityksiä ja silti tarkenee. Eikä oo kyllä tuossa mitsubishisäkään tarvinu. Mitsu on kyllä Opelia lämpimämpi näin tarkemmin ajateltuna.

Eipä oo tarvinnut sellaisia. Yhtenä päivänä oli mittarissa -30 ja auton hytissä tuli hiki vaikka lämmöt oli säädetty vain 20 asteeseen. :)
Mukava ajella lämpöisellä autolla. On niillä kylmilläkin tullut köröteltyä, mutta en muista oliko niistä pahveista mitään hyötyä. :confused:

Alkuperäinen kirjoittaja pököti pöö;25619163:
Keulapahveiksi noita kutsutaan.

On sattuneista syistä erityisesti ranskisten omistajien suosiossa.

Mun on pakko sanoa, että monessa autossa oon nähnyt, mutta yksikään niistä ei ole ollut ranskalainen. =)

Enkä sano vain siksi, että oma auto on ranskis (kuten useampi edellinenkin). Yhdessäkään ei ole moista tarvittu.

Ja tämä on ihan höpöä. Ottomoottorin terminen hyötysuhde on noin tyypillisesti 20-25 %, mutta voi olla teoriassa merkittävästi korkeampikin. Moottorin puristussuhde on keskeinen tekijä hyötysuhteessa. Hybridiautossa ottomoottori yltää dieselmoottorin tasolle. Dieselmoottorilla saadaan aikaan noin 40 % hyötysuhde. Eli suurin osa menee harakoille, suurin osa lämmöksi.

Yhteistyössä