Mitä n. 1,5v naperoille kuuluu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytön äiti

Jäsen
21.06.2004
222
0
16
Niin mitä teidän naperot tekee ja osaa? Meillä tyttö 1v 4kk puhuu jo 3 sanan "lauseita", osaa sanoa adjektiiveja, esim. punainen ja verbejä, esim. "kävelee" ja paljon paljon eläimiä kirjoista. Kirjat ovat kivoja ja kaikenlaiset eläimet. 82/86 cm vaatteet sopivia ja painoa melkein 10kg. Tyttö kävelee ja juoksee jo kovasti ja oppi kapuamaan sohvalle itse. Istuu nätisti pikkutuolilla ja tykkää maalaamisesta ja piirtämisestä. Käy potalla sillon, kun vanhemmat jaksaa vielä. Yleensä kakat tekee pottaan, mutta vahinkojakin sattuu vaippaan ;)

Tyttö on yökuiva, mutta päivällä tarvii vaippoja. Varmaan kesällä kokeillaan vaipattomuutta mekon kanssa. Saa nähdä miten onnistuu, et muistaako mennä potalle ennenku liian myöhäistä. Pientä kiukkua ja "loukkaantuu" helposti, jos tapahtuu jotain "vääryyttä". Sillon kun suuttuu, niin huutaa ja katsoo pois päin. Mutta ei riko tavaroita tms.

Kertokaahan te omista naperoista :wave:

Meidän tyttö on 1,6kk ja reipas emännän alku. Höpöttää omiaan tutuille ja tuntemattomille sekä laulaa ja tanssii mielellään. Syö itse ja juo itse. Vaippa vielä on, mutta harjoittelee potalle. 2 sanan lauseita jo osaa ja monen monta sanaa on jo varastossa. Sanoo kädestä päivää ja niiaa!!!
Yö nukkuu hyvin, päikkäri n. 1,5tuntia. Omaakin tahtoa löytyy ja herkkyyttä. Halaa ja pussailee paljon, kerrassaan ihana tyttö!!!!! :heart:

Miska on nyt 1,5v, ja menoa riittää. Nyt tosin on vähän rauhtottunu ja jaksaa leikkiä mm. autoilla, junaradalla ja leikkiastioilla sekä kuunnella kirjoja.

Miska ei vielä kovasti sano oikeita sanoja, mutta omiaan juttelee kovasti. Välillä laittaa ruokapäydässä sormet korviin ja juttelee "pukkea" joka taitaa olla lempisana. Miska osaa kyllä aika vaikeita sanoja kuten kamera ja Barbapapa. Puhetta Miska ymmärtää hyvin ja toimittaa pieniä askareita kun pyytää mm. hakee repun ja kassin kaapista ja vie ja tuo muitakin tavaroita.

Potalla Miska ei oikein malta istua, mutta välillä istuu, mutta tulosta ei tule. Jotain vaipoissa ollaan vielä kesään asti ja sitten vaippa pois ja matot rullalle.

Piirtäminen ja liimaaminen on mieluista puuhaa ja saksiakin haluaisi jo kokeilla, mutta ei ihan vielä.

Ulkona Miska tykkää touhuilla kaikenlaista myös talvella. Ulkona lasketaan pulkkamäkeä, lapioidaan lunta ja leikitään lumilinnassa.

Miska syö yleensä itse reippaasti ja juo nokkamukista. Kaikki ruoka kelpaa hyvin.

Miskan uusin taito on avata ja sulkea vetoketjuja sekä pukea päähän kypärämyssyä, kun ollaan lähdössä ulos. Miska on myös tarkka siitä, ettei matot ole mytyssä tai roskia lattialla. Imuroiminen on myös Miskan lempihommaa ja välillä pitää toppuutella, ettei joka päivä tartte siivota.

Semmoinen touhu-Miska pitää komentoa meillä.

Meidän tyttö on 1v6kk. Kävelee. Puhua höpöttää paljon, 3sanan lauseita. Laulaa joitakin laulunpätkiä, potalla ollaan istuttu mutta siinä ei viihdytä pitkään, vaippaan vielä tehdään. Pukee itse jo joitain vaatteita esim. hatun, sukan.. Syö ja juo itse. Piirtää ja liimaa mielellään, tekee palikoista tornin, hoitaa ja syöttää omaa nukkevauvaansa. Nukkuu hyvin yöt ja päivällä nukkuu 1-1,5 tuntia riippuen päivästä. Ulkoilusta pitää todella paljon. Todella ihana pieni tyttönen!! :heart:

Meiän poika syntynyt heinäkuun -04 lopulla. Kävelee ja juoksee ja kiipeilee joka paikkaan. Ulkona viihtys varmaan vaikka koko päivän. mitat oli marraskuussa 85,5cm ja 12,5kg.
Sanoja on vaikka kuinka paljon ei tule kuitenkaan lauseita vielä. Potta treenit menossa. Vaihtelevasti sujuu =)
Pikkuveljestä(3kk) tykkää kovasti ja on innokas laittamaan tuttia ja viihdyttämään tätä. Kaikkiruokanen ainakin tähän asti ollut ja itse syö.
Ei ole tuttia eikä pulloa ollut enää pitkään aikaan.

Lisätään vielä että legoista tykkää rakentaa ja autot ja muumit kiinnostaa.

Yhteistyössä