Mitä muutoksia ruokavaliossanne laihduttajat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WeW
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

WeW

Vieras
Mä voisin sanoo mitä mulla on jääny pois:

Keksien heittely kitaan pitkin päivää. (saattoi mennä puoli pakettia-paketti Doris-keksejä päivässä :ashamed: )
---> tilalle EI MITÄÄN KEKSEJÄ.

Karkkipussin/suklaapatukan ostaminen joka kauppareissu. ----
--->ostan silloin tällöin xylitol salmiakki Sisu -askin. (0.5p rasia)

Ruoanlaitossa en käytäkkään enää kermaa. Jätän sen kokonaan pois tai käytän Flora Kevyt Ruoka 7%.

Kotona en syö enää kahvin kanssa pullaa, piirakkaa, kakkua. (niitä löytyy aina vieraanvaralle pakasteesta)

Eilenkin söin muusin kanssa ison kasan keitettyä porkkanaa! elikäs siis vihanneksia ruokalautaselle täyttämään vatsaa!

Hedelmiä enemän syön.
Juon vettä enemän.

Mä kans laiton oikein ison rempan ruokavalioon.

Kermat pois tai tilalle se 7%
Karkkia en osta, sitä tuli ennen ostettua ja syötyä aika paljon
Limsaa en osta, ennen pullo päiväs
Kaljaa en osta, no empä juurikaan ostanut enneminkään
Keksiä en osta, ennen menii TOSI paljo
Turhat leipomiset loppu nyt, ennen leivoin aina kun oli semmonen tunne että joku vis tulla kylään, ja sitte söin kaiken leipomani itte.
Syön kyllä lihaa, kunnon pihvejä, mutta laitan uuniin.
Perunan tilalla syön aina kruunuvihanneksia ja papuja tai vastaaavaa.

Nyt vain toivon ja parhaani yritän että tämä pitää!

kARKKI pois. Yks karkkipäivä per viikko, mut en ole ehdoton, muuten ssaattaa vaan tulla lisää kiloja :ashamed: Eli, jos siinä välissä on pakko jotain saada niin vain pikkupatukka tai jotain..

Toiseksi katson mitä suuhuni pistän ja paljonko. Eli annoskoko on pienentynyt, ja olen siirtynyt rasvattomaan maitoon, ja ruuan kans vettä.
Jospa tämä tällä lähtis...ainaki näin ens alkuun.. ;)

No...mä jätin sipsit yms rasvaset pois!
Lisäsin paaaaljon pahoja kasviksia :laugh: :laugh:
Ja vähensin syömisen määrää.
Kahvia tosin juon entistä enemmän,ilman sokeria kylläkin...
Mulla olisi kyllä parannettavaa...

En syö karkkia enkä muutenkaan syö kaikkea mitä haluaisin. Olen alkanu ymmärtää että en mä oikeesti niitä haluakkaan jos pitää valita että jätänkö esim viinerin pois vai olenko kokonaan syömättä!

Pitkän 'urani' aikana olen päässyt eroon totaalisesti sipseistä ja limsasta, ne sentään olivat joka viikonloppuinen menu..
Juustot ovat 5-10%, leikkeleet vain ohuen ohuita (huippu!)
Suklaata ja karkkia ostan vain kun olen tutkinut painonvartijoitten oppaasta, paljonko menee pisteitä eli ei enää marsia tms. vaan MilkyWayta ja Dietorellaa.
Säännölliset ruoka-ajat ovat ihan ehdottomia meikäläiselle, 5 kertaa päivässä syön: aamiainen, lounas, kahvi, päivällinen ja iltapala. Silloin ei ehdi koskaan tulla nälkä.
Paitsi näin ekalla painonpudotusviikolla :\| on koko ajan nälkä.

Mä oon jättäny karkit, limsat, oluet/siiderit, sipsit, pullat ja kaikki makea mikä lihottaa pois! Makean nälän yllättäessä syön hedelmiä tai kuivattuja hedelmiä (esim. taatelia ei tarvi paljoo kun riittää). Jos tekee mieli napostella otan muutaman mantelin ja natustan ne, joskus jos pelkkä kahvin juonti tympii otan jonkun tavallisen keksin (ei mitään leivos- tai suklaakeksejä). Ruuan kanssa syön paljon salaattia ja keitettujä kasviksia.

Noo, enstexki sokerin tilalle hermesetas teehen ja kahviin. Leivän päältä rasva ja tavallinen juusto kokonaan pois,saman asian ajaa kevyt sulatejuusto ohuelti, vain keittokinkkua,ei siis mitään makkaroita tms. paljon salaattia tomaattia ja kurkkua. Hedelmiä aina tyrkyllä jos naposteluhimo yllättää,niihin on helpompi tarttua kun ovat hyvin näkösällä. Yx herkuttelupäivä viikossa jolloin saa syödä jotain itse valitsemaansa namia kohtuuden rajoissa,pitää motivaatiota yllä ku odottaa lauantaita =). Kahvin/teen kanssa riisikakkuja,ovat täyttäviä mutta melko vähäkalorisia. Sit ostan limpparia,mutta sellasta jossa ei oo kaloreita,hapollisen oon havainnu hyväx ku täyttää massua,ja limppari nimenomaan tyydyttää makeanhimoa. Niin ja tärkein on runsaskuituinen ruisleipä,ei enää vaaleita pullaleipiä! Sellasta alkuunsa,eiköhän noi kilot pitäs ees vähä huveta näillä konsteilla..Saas nähä!

Yhteistyössä