Mitä muuta voisi käyttää kuin meikkivoidetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pelkkä puuteri ei riitä peittämään hieman couperoosaa ihoa ja meikkivoidetta en haluaisi käyttää päivittäin.
Onko mitään muita vaihtoehtoja?
Mikä on tämä uusi bb-voide? Onko se meikkivoide? pitääkö sen kanssa käytää myös puuteria?

images

Mä käytän mineraalimeikkejä, joissa ei ole mitään "ylimääräisiä" aineita (parabeeneja, talkkia, silikoneja tmv.) Olen havainnut hyviksi ainakin everydaymineralsin ja lily lolon meikkipohjat.

BB-voiteet ovat alunperin ihoa hoitavia voiteita, mutta nuo uudet markettien "bb-voiteet" ovat käytännössä sävytettyjä kosteusvoiteita eli meikkivoiteen ja naamarasvan yhdistelmiä.

[QUOTE="aloittaja";26239369]Toimiiko tuo meikkipuuteri? Niitä olen monesti hiplaillut kaupassa.
Ja tuo vaahtomainen meikkivoide, onko miten riittoisaa? Paksua naamassa?[/QUOTE]

Itse olen ohuen meikkivoiteen ystävä, joten ei kauheasti ole kokemuksia. Vaahtomaiset (esim. dream matt mousse) on tuntunut kevyeltä eikä aivan tarpeeksi peittävältä minun makuuni.

Onko sulla mahdollisuus mennä käymään jossain palvelevassa kempparissa, jossa voisit kosmetologin kanssa yhdessä kokeilla ja etsiä sopivan tuotteen?

Mä olen nyt käyttänyt tuota BB-voidetta, ihan sitä Garnierin versiota ja kyllä se ihan mukavasti toimii. Vähän puuteria helposti kiiltäviin kohtii. Cliniquella on myös sellainen punoittavalle iholle tarkoitettu puuteri, joka tasoittaa väriä itsessäänkin. Se on seuraavana ostoslistalla. Couperosa vaivaa siis munkin pärstää.

Mä olen nyt käyttänyt tuota BB-voidetta, ihan sitä Garnierin versiota ja kyllä se ihan mukavasti toimii. Vähän puuteria helposti kiiltäviin kohtii. Cliniquella on myös sellainen punoittavalle iholle tarkoitettu puuteri, joka tasoittaa väriä itsessäänkin. Se on seuraavana ostoslistalla. Couperosa vaivaa siis munkin pärstää.

Pitääpä kokeilla tuota BB-voidetta. Onko se raskaan oloista naamassa?

Miten itse muuten suhtaudut couperosaan ihoosi?
kesällä pärjään asian kanssa, koska rusketun helposti myös naamasta eikä se silloin niin selkeästi erotu, mutta nämä kaikki väliajat en pidä yhtään siitä että naama helottaa ja on epätasainen joten olen vain kotona meikittä. :(

BB-voide ei tunnu naamassa miltään. Mutta enpä itsekään koskaan lähde ruokakauppaa kauemmaksi ilman meikkiä. Etenkin talvella viima oikein vielä nostattaa sitä punaisuutta eikä se todellakaan näytä että olisi "terve puna poskilla". Kesällä tosiaan helpottaa ja silloin menee vähemmällä pakkeloinnilla.

Lumenella on muuten kans sellainen kellertävä peitevoidenappi, jota voi sipaista vain niihin punoittaviin kohtiin. Se on aika rasvaista, mutta harvemmin poskipäät muutenkaan rasvoittuu hirveästi. Ihan ehdoton tuote mulla.

BB-voide ei tunnu naamassa miltään. Mutta enpä itsekään koskaan lähde ruokakauppaa kauemmaksi ilman meikkiä. Etenkin talvella viima oikein vielä nostattaa sitä punaisuutta eikä se todellakaan näytä että olisi "terve puna poskilla". Kesällä tosiaan helpottaa ja silloin menee vähemmällä pakkeloinnilla.

Lumenella on muuten kans sellainen kellertävä peitevoidenappi, jota voi sipaista vain niihin punoittaviin kohtiin. Se on aika rasvaista, mutta harvemmin poskipäät muutenkaan rasvoittuu hirveästi. Ihan ehdoton tuote mulla.

Kiitos hyvistä vinkeistä! :)
Pitää kattoa tuota lumenen peitevoidettakin! Mies parka se pyörtyy kaupassa :D

Noissa bb-voiteissakin lienee erisävyjä?
Kestääkö hyvin päivän naamassa, vao täytyykö minkä verran korjailla? Entäs jos vaikkapa työmatkalla iskee vesisade eikä ole sontikkaa, peseytyykö naamalta?

Garnierin BB-voiteessa taitaa olla värit vaalea/medium ja medium/tumma. Siinä on se hyvä puoli, että kun se on ohut, niin siinä ei näy se kuluminen päivän aikana. Itsellä on nyt (kun täällä Saksassa on jo kesä) BB-voide alla ja sitten tuota nappia pidän mukana ja sillä korjailen sitten jos tarpeen. En tietystikään lupaa, että kaikilla toimii, mutta suosittelen kokeilemaan. Jos se BB-voide ei peitä riittävästi, niin siinä on kuitenkin suojakerroin 15, joten menee sitten vaikka aurinkorasvasta.

Itse käytän Joe Blascon Red Neutralizeria, laitan vain epätasaisimpiin kohtiin. Peittää täydellisesti punaisuuden ja näpyt, on kevyt ja pysyy hyvin kasvoilla. Kun sävy on oikea, kasvoihin ei jää epätasaisia läikkiä. Saatanan kallis tuote kylläkin vaikka nappi kestää mulla melkein puli vuotta. Lumene on tainut juuri tuoda samantyyppisen markkinoille siihen ~15e hintaan.

Itse käytän Joe Blascon Red Neutralizeria, laitan vain epätasaisimpiin kohtiin. Peittää täydellisesti punaisuuden ja näpyt, on kevyt ja pysyy hyvin kasvoilla. Kun sävy on oikea, kasvoihin ei jää epätasaisia läikkiä. Saatanan kallis tuote kylläkin vaikka nappi kestää mulla melkein puli vuotta. Lumene on tainut juuri tuoda samantyyppisen markkinoille siihen ~15e hintaan.

Paljonko maksaa?

Minäkin suosittelisin kyllä mineraalimeikkejä, ovat myös suht edullinen vaihtoehto! Helppoa ja nopeaa laittaakin kun yksi tuote riittää, ei tarvitse erikseen meikkivoidetta ja puuteria. Omani tilaan Everyday Mineralsilta.

mulla on bb voide kans mutta noi mineraalimeikit on kans hyviä. kummatkaan ei tunnu siltä et olis naamari naamassa. musta kannattaa kysellä jossain isolla kosmetiikka osastolla (sokos, stockmann?) apuja myyjiltä. bb voiteita tosiaan löytyy vaikka ja miltä merkiltä mutta toi garnier on halvin. hintaa oli muistaakseni ~13€

Yhteistyössä