Miten sitä persikkaa sinne laittais? Ku sellanen kuva, että kun säilykepersikan leikkais siivuiks ja sinne väliin, ni sit kakkua leikatessa "valuu" koko persikan pala pihalle. Mut ehkä piltin persikka?
mä oon yleensä käyttäny metsämarja-pilttiä... Ei tuu nii makeeta.. Vadelma on myös loistava vaihtoehto. (tosin jos ei oo ite poimittuja tai suomalaisia, nii tarvii muistaa kuumentaa ne..) Sit oon laittanu vaniljakastiketta, ananasta. Banaani on myös yleensä taattu menestys mansikans kanssa, varsinkin lasten mielestä..
Käys kattoon kinuskikissa.fi, siellä on aivan ihania kakkuja ja täytteitä (ja muitakin reseptejä) :wave: Mulla tullut ihan kakkuinnostus, kun tuohon blogiin tutustuin, ei ole paluuta entiseen
jatkan vielä.. banaanin voi "liottaa" ennen kakun väliin laittoa sitruunavedessä, estää tummentumista.. ja persikka kannattaa silputa pieneksi, niinkuin ananaksenkin, jos käyttää ananasmurskaa niin tulee erittäin kostea kakku.
Persikkaa soseena tai persikkarahka! Sopii tosi hyvin mansikan kanssa. Ja juuri tuo rahka tekee kakusta mun mielestä raikkaamman ja paremman kaikin puolin!!
Mie tein ihan simppelin kakun tytön synttäreille. Persikkaa ja banaania muussattuna ja kermaa , vain yks täyteväli. Päälle vihree marsipaani kaulittuna ja reunoille pursotin kermat. Kaikki meni. Nopee , helppo ja hyvä Ainiin laitoin sen marsipaanin alle appelsiinituorejuustoa ettei kuulla läpi.