Mitä mun pitää tolle jätkälle tehdä, että se nukkuisi maha täynnä yönsä.. edes suunnilleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Vitsit, ette usko: se veti eilen illalla just ennen nukkumaan menoa ison satsin puuroa seassa jotain marjasysteemiä, ja maidot päälle, meni nukkuun kasilta. No klo 11.30 se heräs syömään, annoin tissiä, jätkä edelleen tyytymätön, annoin toista, nyt jo vähän parempi mutt vähän sellanen että uni ei tule, käänsi ja väänsi ja kitisi. Mietin ett ei hitto, jäikö sille vielä nälkä ja hain pullon: tyyppi veti pullollisen maitoa sitt vielä molempien rintojen tyhjennyksen päälle, ihan heittämällä. :o

Sitt se heräs syömään vielä kahdesti ennen aamua, yleensä herää kevyesti neljäkin kertaa kun pulloa ei olla sille yöllä tätä ennen haettu. Mutta oikeasti: mitä mä annan sille illalla että se pärjäis vaikka aamun tunneille? Tai edes pidemmälle kuin puoli yö? :ashamed:

Tarkoitat varmaan, että heräsi 23:30 vaiko vasta aamulla heräsi ;)
Ongelmaan en valitettavasti tiedä ratkaisua, mielelläni kuuntelen, jos joku viisasten kivi löytyy, meillä hieman samaa ongelmaa. :)

Kohta 6 kk eli annat hänelle 2 lämmintä ruokaa ja välipalat yms. ellet niin lähtisin tuohon iltaan antamaan kunnon lihapitoisen ruoan myös eli samalla tavalla kuin itekki, mutta ellei ole saanut niin sitten pikkuhiljaa, kerro nyt vähän miten poika syö päivänmittaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kohta 6 kk eli annat hänelle 2 lämmintä ruokaa ja välipalat yms. ellet niin lähtisin tuohon iltaan antamaan kunnon lihapitoisen ruoan myös eli samalla tavalla kuin itekki, mutta ellei ole saanut niin sitten pikkuhiljaa, kerro nyt vähän miten poika syö päivänmittaan.

Siis se syö suunnilleen niin että kaksi lämmintä ateriaa, joista toinen on puuro. Lihaa ei käytetä. Välipalaksi hedelmää, ja normaalimaidotukset joka aterian päälle, ja muutenkin unille mennessä, unilta usein noustessa jne..

Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
Tarkoitat varmaan, että heräsi 23:30 vaiko vasta aamulla heräsi ;)
Ongelmaan en valitettavasti tiedä ratkaisua, mielelläni kuuntelen, jos joku viisasten kivi löytyy, meillä hieman samaa ongelmaa. :)

Jep, tarkoitan. En käy oikein täysillä tän tautini kanssa... :ashamed:

Eli teillä ei vielä ole liha, joten se mitä minä nyt tekisin olisi se lihan mukaan otto, eli proteiinilla jaksaa paljon paremmin kuin hiilareilla, eikö se suositus ole tuossa 6 kk ikäisenä? Ja pojat yleensäkin syö tuhdimmin, eli iltaruokaan liha ja puurot päälle, vaikka ihan jotain 4 viljaa ja luulisi jaksavan vähän pidempään.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
No hei, kyllä tolla jo pitäisi pärjätä ainakin kuusi tuntia tankkaamatta...

Eli tiukasti vaan jätät sen/ne aamuyönsyötöt pois, hyssytät tai tassuttelet vaan uneen...

Mä yritin tätä toissa yönä. Se huusi suoraa huutoa tunnin, joka päättyi siihen että mä luovutin. :ashamed:

Eli teillä ei vielä ole liha, joten se mitä minä nyt tekisin olisi se lihan mukaan otto, eli proteiinilla jaksaa paljon paremmin kuin hiilareilla, eikö se suositus ole tuossa 6 kk ikäisenä? Ja pojat yleensäkin syö tuhdimmin, eli iltaruokaan liha ja puurot päälle, vaikka ihan jotain 4 viljaa ja luulisi jaksavan vähän pidempään.

Se syö siis niitä jauhepuuroja, oisko pilttiä nyt sitten?

Tavis puurot ei mene alas, kokeiltu on.

Joo tossa iässä voi jo ottaa ihan normaalin syömärytmin eli aamupala, lounas ehkä kasvispainotteinen, välipala, päivällinen liharuoka ja iltapuuro ja maidot joka aterialla päälle.

Oletko koekeillut tehosekottimen kautta noita tavallisia hiutaleita, niissä valmispuuroissa on enemmän niitä hyytelöimisaineita yms, kunnon puuro olisi parempaa ja tuhdimpaa.

Okei, lihat kehiin.

Kyll mä oikeasti voisin sitä yöllä vielä tissittääkin, ei mua häiritse, mä nukun sen ajan kun se syö. Mutta siihen pullorumbaan ei huvittaisi lähteä, todellakaan. :ashamed:

Mulla esikoinen heräs ton ikäisenä 30min-2h välein viikkoja |O ja se sai siis rintaa, NAN:a, soseita ja velliä. Huusi yöt ja valvoi eikä nukkunu päivälläkään kun 20min satseja yleensä. Notta :/ En osaa auttaa. Saattaa olla et herää kun on taitoja karttunut eikä malta nukkua ja syö vain koska tarjotaan(että ehkä pärjäis kauemmin ilmankin).

Kuopus on nyt reilu 4kk ja elää pelkäl tisulla ja herää MONTA kertaa yössä mutta nukahtaa sentään tisulle :) eikä pidä niitä veljensä kaltaisia megaluokan konsertteja. :flower:

Oletko koekeillut tehosekottimen kautta noita tavallisia hiutaleita, niissä valmispuuroissa on enemmän niitä hyytelöimisaineita yms, kunnon puuro olisi parempaa ja tuhdimpaa.

En oo kokeillut. Mulle neuvolassa sanottiin että tavalliset puurot on huonoja vauvalle, olikohan niin että sen ruoansulatus jne ei ole tarpeeksi kehittynyt, tiedä sitten...

En sitten ajatellut sitä edes sen enempää vaan vaihdoin jauheisiin, neitinkin kanssa käytin niitä kun oli ihan tolkuton sihtikurkku.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

En oo kokeillut. Mulle neuvolassa sanottiin että tavalliset puurot on huonoja vauvalle, olikohan niin että sen ruoansulatus jne ei ole tarpeeksi kehittynyt, tiedä sitten...

En sitten ajatellut sitä edes sen enempää vaan vaihdoin jauheisiin, neitinkin kanssa käytin niitä kun oli ihan tolkuton sihtikurkku.

Erikoinen neuvola mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Mulla esikoinen heräs ton ikäisenä 30min-2h välein viikkoja |O ja se sai siis rintaa, NAN:a, soseita ja velliä. Huusi yöt ja valvoi eikä nukkunu päivälläkään kun 20min satseja yleensä. Notta :/ En osaa auttaa. Saattaa olla et herää kun on taitoja karttunut eikä malta nukkua ja syö vain koska tarjotaan(että ehkä pärjäis kauemmin ilmankin).
No tää mulla on käynyt mielessä: nimittäin tähän astihan meillä on nukuttu, oikein kirjaimellisesti. Syöty yksi tai kaksi kertaa, mutt muuten vedetty sikeitä. Tää alkoi olemaan tälläista samoihin aikoihin kun alkoi viihtymään lattialla lelujensa parissa. *huoh*

Joo ei suositella kotimaisia viljoja alle 6 kk mutta se on ihansama missä muodossa se vilja tulee, jos se kerta on käyttöön otettu ennen 6kk ikää. Samaa vehnää yms. niissä kaikissa on. Gluteenittomat on sitten sásia erikseen jos niitä olet vain vallan käyttänyt eli maissi, riisi, porkkana...

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Aamunhyvä pikakaurahiutaleista tulee mikrossa tosi sileää ja hyvää puuroa. Vielä jos hienontaa hiutaleet niin vielä sileämpää.

Okei, ehkä mä kokeilen sitt tätä. Mä olen kyllä aina inhonnut mikrossa ruoan valmistusta, mutta kai mun on pakko taipua... :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
No tää mulla on käynyt mielessä: nimittäin tähän astihan meillä on nukuttu, oikein kirjaimellisesti. Syöty yksi tai kaksi kertaa, mutt muuten vedetty sikeitä. Tää alkoi olemaan tälläista samoihin aikoihin kun alkoi viihtymään lattialla lelujensa parissa. *huoh*

Sillä saattaa olla se vaihe et kun oppii uutta niin aivot kokoajan raksuttaa yölläkin päivän tapahtumia, mitä hän on touhunut ja mitä uusia asioita nähnyt ja ymmärtänyt ja siten levoton.

Joo ei suositella kotimaisia viljoja alle 6 kk mutta se on ihansama missä muodossa se vilja tulee, jos se kerta on käyttöön otettu ennen 6kk ikää. Samaa vehnää yms. niissä kaikissa on. Gluteenittomat on sitten sásia erikseen jos niitä olet vain vallan käyttänyt eli maissi, riisi, porkkana...

Joo siis tää puuro on otettu käyttöön ihan nyt, ja neukka nimenomaan neuvo käyttämään niit jauhepuuroja, ei puuttunut niinkään siihen viljojen aloittamiseen...

Mutta mä kokeilen sitä aamun hyvää.

Yhteistyössä