Mitä mulle tapahtuu???????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Mistä voi johtua vastaava? Multa on nyt kolmen viikon sisällä lähtenyt neljä varpaankynttä kokonaan irti. Ilman, ett sattuu edes. Kun vaan irrotan, niin lähtee. Tukkaa lähtee myös ja sormen kynnet on tosi rypyläiset. Laihdutin monta kiloa talven aikana, en voi käyttää maitotuotteita ja jätin kalsiumin oikeastaan kokonaan pois. Olen syönyt todella epäsäännöllisesti pienillä kalorimäärillä. Hedelmät ja vihannekset on kyllä käytössä. Nyt paniikissa kävin hakemassa kalsiumlisää, vitamiineja, piimaxia ja priorinia, koska luulen, ett tää on vitamiininpuutos. Mulla on ihan hirvee kynnys mennä lääkäriin, kun pelkään, ett mulla onkin joku kynsisieni, vaikka ei ole kutinaa tmv. Onko kenelläkään koskaan ollut vastaavaa???? Lisäksi mietin, ett olenko allergidoitunut kesän aikana kynsilakan ainesosille, koska mulla oli lakkaa varpaissa koko kesän ajan ja muuten ei normaalisti ollenkaan. <olen siis herkkäihouinen ja hieman atopiaan taipuvainen. Jos jollain kokemusta, niin kiitos jo etukäteen. Nolo ja ahdistava vaiva. Tiedän, ett pitää mennä lääkäriin, mutta kynnys on tosi korkeella! :/

Apua. Lisää heti ruokavalioosi sitä kalsiumia, biotiinia ja c-vitamiinia. Ilmeisesti muitakin ravinteita puuttuu, joten ravitsemusterapeutille nyt heti! Sinuna menisin kyllä perinteiselle lääkärillekin, ja otattaisin verikokeet. Hb voi olla vaarallisen alhainen, ja tarvitset ehkä myös rautaa. Mutta älä nyt enempää tee omin päin, vaan tutkituta itsesi, oikeasti!

Yhteistyössä