mitä mukaan Thaimaan matkalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peppuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me pärjättiin pelkissä kesämekoissa ja shortseissa koko kolmen viikon reissu - matkalle tietty jotain lämminta, meillä oli tosin pelkät fleece-takit. Pitkähihaist paitikset mukaan siltä varalta että iho palaa. Lastenhattuja sieltä ei meinaa löytyä millään, joten hattuarsenaali mukaan.

Hmm... En ole koskaan käynyt Thaimaassa, mut...

Veikkasin, et jos otat
1. Alkkarit
2. Bikinit
3. Pyyhkeen
4. Aurinkovoiteen
5. Aurinkolasit
6. Lompakon

...niin noilla pääset jo pitkälle. ...Ja oikeestaan alkkarit on ihan turhat, mut ota avaimet niiden tilalle. Pääset sit paremmin kotiinkin vielä. :xmas:

oolrait kiitos neuvoista... niistä enemmän ja vähemmän järkevistä.. :D :flower:

ja lauantaina aamusta lähdetään...

mutta sitä mä lähinnä että ei mitään erikoisen lämintä tarvi ottaa.. :whistle:

Me oltiin itärannikon saarilla, eikä tosiaan mitään lämmintä tarvittu - oli mulla mukana pitkät housut, mutta esim farkkujen raahaaminen olisi ollut ihan turhaa (liian kuumat). Pikkulikka oli aamusta iltaan tosiaan kesämekossa. Lentokoneessahan tulee usein viileä, sinne siis lämmintä, mutta käsimatkatavaroihin kannattaa ottaa nopeasti jo koneessa vaihdettavat kesävaatteet, sillä perillä on KUUMA!

Varaudu et illat on sit viileempiä ku arska on poistunu. Kylmä siellä ei tähän aikaan ole kuitenkaan. Sellaset hyvät kengät kannattaa ottaa mukaan joilla on kevyt kävellä.

Kukkaro mukaan ja sit siellä ekana kauppaan vaan ostoksille. Kenkiä on vaikka kuinka paljon eikä ne maksa oikeastaan mitään. Mä ostin 8 paria kenkiä ku vimeks kävin huhtikuussa siellä.

Mihin päin oot menossa?

No meitä lähti viimeksi viisihenkinen perhe pelkilllä käsimatkatavaroilla. Lapsille oli yhdet vaihtovaatteet ja mulla oli päällä liivihame, jonka alla poolo ja sukkahousut, poolon ja sukkahousut kävin riisumassa ennen laskeutumista. Miehellä oli housut, joista sai lahkeet pois ja lapsilla sortsiasut college asujen alle.
Siellä iskee ostomania, ihan turha viedä vaatteita, kun sieltä saa halvalla vähän erilaisia vaatteita kun täältä.
Siellä ei yleensä ole edes illalla niin kylmä, että tarttis pitkähihasta, mutta mopolla liikkuessa se voi olla tarpeen viiman lisäksi siksi, että iholle iskeytyvät itikat pistelee ikävästi.

Pesulapalvelut on ihan ilmaisia joten senkään puolesta ei matkalaukkua kannata kotimaassa täyttää. Jos on isokokonen kuten minä niin vaatteita oli tosi vaikea kaupoista löytää.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Varaudu et illat on sit viileempiä ku arska on poistunu. Kylmä siellä ei tähän aikaan ole kuitenkaan. Sellaset hyvät kengät kannattaa ottaa mukaan joilla on kevyt kävellä.

Kukkaro mukaan ja sit siellä ekana kauppaan vaan ostoksille. Kenkiä on vaikka kuinka paljon eikä ne maksa oikeastaan mitään. Mä ostin 8 paria kenkiä ku vimeks kävin huhtikuussa siellä.

Mihin päin oot menossa?

Ei ollu ainakaan Phuketissa viime helmikuussa illalla yhtään sen viileämpää. Pitkähihaista ei tullut mieleenkään ottaa illalla mukaan. Eli pitkähihaisia ei todellakaan reissuun tarvita muuta kuin ne mitä matkoilla tarvii.

Itse suosoittelen sitä finnairhopissa myytävää ultrasun.merkkistä aurinkosuojaa, joka ei ole rasva vaan alkoholipohajien. Se on aohan huippuainetta! Ei tarvi laittaa ku aamulla iholle, ja ei tunnu yhtään sitlä. että olisi rasvannut ittensä, niinkuin tavallislla rasvoilla!

Hyvää matkaa!

nimim. "Krooninen matkakuume" :)

Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Mihin päin oot menossa?

Ei ollu ainakaan Phuketissa viime helmikuussa illalla yhtään sen viileämpää. Pitkähihaista ei tullut mieleenkään ottaa illalla mukaan. Eli pitkähihaisia ei todellakaan reissuun tarvita muuta kuin ne mitä matkoilla tarvii.

Itse suosoittelen sitä finnairhopissa myytävää ultrasun.merkkistä aurinkosuojaa, joka ei ole rasva vaan alkoholipohajien. Se on aohan huippuainetta! Ei tarvi laittaa ku aamulla iholle, ja ei tunnu yhtään sitlä. että olisi rasvannut ittensä, niinkuin tavallislla rasvoilla!

Hyvää matkaa!

nimim. "Krooninen matkakuume" :)

Samassa paikassa olin huhtikuussa.
En mä nyt mitään villatakkia tarkottanutkaan sinne helteeseen mukaan.

Ota mukaan yksi vaihtovaatekerta käsimatkatavaroihin. Muun saa ostettua puoli-ilmaiseksi.

*ja pirun kylmä siellä on, jopa alle 30 astetta...hrrr. Minä OIKEASTI palelen siellä.*

Yhteistyössä