Mitä morsian vois polttareissa myydä? Mitä kaikkea pikkujuttuja tiedätte millä on tienannut hyvin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaaso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mut pistettiin katusoittajaksi :ashamed:

Sopii tietenkin vain, jos morsian vähänkin soittotaitoinen, ja tähän aikaan vuodesta pitäisi vielä löytää joku sisätila, missä katusoittoa saa harjottaa...

Unohda. Tuo myyminen oli hitti joskus... kymmenen vuotta sitten? Ei nykyään. Niissä polttareissa joissa olen ollut, niin osallistujat maksoivat yhdessä morsiammen juomat ja ruuan.

Mun mielestä toi riippuu ihan ihmisestä. Kaikissa polttareissa joissa ite oon ollu ja joissa morsian on jtn 'kaupitellut' niin on kyllä hyvin muut ihmisetkin ottanu huumorilla ja tulleet ostamaan ilman "tyrkytystä" .Mut kuten sanoin jos porukka on huumorintajunen ja räväkkä ja morsiamelle touhu passaa niin must se on ok! =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei todellakaan mitään myymistä tai muuta rahankiskomista ihmisiltä. Se olisi nöyryytyksen huippu joka morsiamelle eikä yhtään positiivisella tavalla!

Täysin samaa mieltä!
Kannattaa unohtaa myös nöyryyttävä pakkopukeminen ja pitää hauskaa ihan normaalin näköisenä ilman että tarvitsee kerjätä rahaa ohikulkijoilta.

Morsian on aika ujo enkä usko että haluis joutua myymään mitään. Toinen kaaso (reilu 3-kymppinen, ite 10v sit naimisiin mennyt) taas on ihan tohkeissaan keksimässä jos jonkinmoista päänmenoa morsiammelle. Meillä on sunnuntaina palaveri toisen kaason kanssa niin täytyy yrittää ehdottaa, että jospa ei myytäiskään mitään. Tosin toi kaason maksumieheks "joutuminen" ei onnistu kun kolmas (ja viimeinen ;) kaaso on aina persaukinen ja sillä ei oo ikinä rahaa.

kyllähän se myymisperinne kuuluu polttareihin.

mulla oli niin että aamulla myin lätkävarusteet päällä lätkäkarkkeja.
oli kyltti, haluatko olla lätkässä.

sitten illalla mulla oli sellaiset pallohame ja essu ja kyltti vilautan pimpsaa 1? ja kun joku halus niin nostin essua ja sielä oli pimpsan kuva.

kun ite olin kaaso niin morsian jakoi auton tuulinlasin pesulappuja kaupungilla ja illal sovittuun aikaan pesi autojen tuulilaseja.

mutta jos vaan on rempseä morsian niin ei mitään liian pliisuja polttareita

onko morsian kova laulamaan?

Mä en suostunut mihinkään myymisiin enkä pukeutumaan mihinkään.Tein sen heti selväksi,että haluan viettää aikaa ystävien kanssa ja se siitä.
Yksi porukasta aloitti jo siellä valituksen että olisi jotain pitänyt,ei siis minulle vaan kaasoille.
Minä vain satuin kuulemaan ja sai suorat sanat valituksestaan että kohde johon voit kohdistaa tuon olen minä eikä kaasot.

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

sitten illalla mulla oli sellaiset pallohame ja essu ja kyltti vilautan pimpsaa 1? ja kun joku halus niin nostin essua ja sielä oli pimpsan kuva.

kun ite olin kaaso niin morsian jakoi auton tuulinlasin pesulappuja kaupungilla ja illal sovittuun aikaan pesi autojen tuulilaseja.

Heh tuo pimpan vilautus oli varmaan huvittavaa ;) Morsian ujo niin ei tykkäis laulaa julkisesti esim. karaokea :)

Me laitettiin käly hoitsupukuun ja myymään neekerinsuukkoja.
Tosin idea oli vaan pukea käly hoitsuksi pelottelu mielessä ja kuskata se sitten kasvohoitoon, jonka jälkeen sai pukea omat vaatteet.

Homma "kusahti" kun käly pukikin hoitsuvermeet vapaaehtoisesti ja lähti kaupittelemaan suukkoja :D

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Mä en suostunut mihinkään myymisiin enkä pukeutumaan mihinkään.Tein sen heti selväksi,että haluan viettää aikaa ystävien kanssa ja se siitä.
Yksi porukasta aloitti jo siellä valituksen että olisi jotain pitänyt,ei siis minulle vaan kaasoille.
Minä vain satuin kuulemaan ja sai suorat sanat valituksestaan että kohde johon voit kohdistaa tuon olen minä eikä kaasot.

se onkin niin pirun kivaa, että monet morsiamet on valmiita kyllä ottamaan vastaan ylläripoltarit, mutta sitten ollaan norsu naaman vitulla kun ei halutakkaan tätä eikä tota ja toikin on noloo ja tuohon en ainakaan rupee. näitäkin on tullu muutamii käytyy läpi.
en nyt tarkota et sun micosa tapaukses ois noin ollu, mut tuli vaan mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

Ei se kyllä enää oikein kuulu. Se on varsin noloa jopa nykyään. Useimmat nykypolttarit on kivoja päiviä, joiden aikana tehdään yhdessä kaikenlaista yllätysohjelmaa (esim. tanssitunti yhdessä), saunotaan (ja tehdään morsiustaikoja), syödään hyvin ja illalla juhlitaan. Morsiamella on korkeintaan joku kruunu päässä tai hauska paita. Tuo myymisperinne on todellakin jo vanhanaikainen eikä muutenkaan nykypolttareissa morsiamia enää nolata...

Alkuperäinen kirjoittaja hmmph:

se onkin niin pirun kivaa, että monet morsiamet on valmiita kyllä ottamaan vastaan ylläripoltarit, mutta sitten ollaan norsu naaman vitulla kun ei halutakkaan tätä eikä tota ja toikin on noloo ja tuohon en ainakaan rupee. näitäkin on tullu muutamii käytyy läpi.

siis.. naama norsun vitulla ei toisinpäin.. =D

siis eikö polttareissa ole 3 kaason lisäksi muita ystäviä? Niissä missä mä kävin, oli porukkaa n. 10-15 hklöä ja jokainen kun maksaa 10-20 e, niin sillä jo mukavasti ostaa ruuan ja juoman. Kannattaa kerätä etukäteen. sellaisena "osallistumismaksuna".

Alkuperäinen kirjoittaja hmmph:

Mun mielestä on ihan ok, että se viimeinen juhlapäivä kavereiden kanssa ennen avioliittoa ei ole mikään epämukava nolausjuhla morsiamelle. Kyseessä on iloinen juhlatilanne eikä mikään sikailu.

Mikä siinä morsiamen nolaamisessa olisi muka niin hauskaa?

.

Näin toimin aikananaan itsekin ja oli tosi kivat polttarit. Onneksi kukaan ei alentunut valittamaan asiasta -taisivat tietää etukäteen, että en suostu kumminkaan pukeutumaan hölmösti tai myymään mitään.

Mitkä ihmeen polttarit ne on jos mennään vaan kaveriporukan kanssa baariin ja juodaan ja syödään ja lähdetään kotiin ??? Toi kuulostaa ihan normaalilta baari-illalta.

Yhteistyössä