Mitä, missä ja kuinka paljon juotte alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pingviini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pingviini

Vieras
Mitä, missä ja kuinka paljon juotte alkoholia?

Esim. Perheen äiti juo 1 pullo olutta yleensä perjantaiiltaisin ja isä juo 3 pulloa olutta. Joskus kun on juhlat (uusivuosi, pääsiäinen, juhannus, häät) jompi kumpi juo itsensä känniin, mutta toinen juo korkeintaan 1 pullo olutta/siideriä ja se kumpi juo vihtelee.

tai

Äiti ei juo ollenkaan, isä joka viikonloppu kännit.

tai

?? Miten teillä?

mies juo joskus kavereiden kans. minä harvemmin. minä juon yleensä vaan sillon kun lapsi viety tutuille hoitoon ja on siellä yötä. sillon juodaan molemmat. näin ehkä kerran 2-3kk:ssa

pari kertaa vuodessa saatan innostua kavereitten kanssa juomaan enemmän. joskus harvoin juon yhden tölkin siideriä, mies ottaa olutta aina joskus, mutta ei sekään humalahakuisesti :)

Juon alkoholia silloin kun on "aikuisten ilta". Ehkä 1-2kk:n välein. Yleensä nuo illat vietetään jonkun kaverin kotona saunoen, syöden, juoden ja jotain pelaillen. Baarissa en ole tainnut käydä sitten marraskuun. Näissä illoissa olemme siis aina milemamt miehen kanssa ja lapsi on mummolassa. Mies ryyppää joka saunan päälle yhden oluen.

Kotosalla juon olutta pari-kolme tai punkkua miehen kanssa pullollisen puoliks, viikonloppuna yleensä.

Bilettäessä juon enempi, yleensä bissee tai votkabatteryä. Joskus on mies menossa mukana, joskus lastenvahtina kotona. Mä olen meiän perheessä radalla huomattavasti useammin ku ukko.

Meillä mies käy säkällä 2 kertaa vuodessa jossain :) Minä taas useammin. Kerran kuussa tai joskus useammin ja joskus harvemmin. Mies lapsen kanssa ja minä menen jollekkin kaverille ja kaljaa tulee yleensä juotua ja paljon ;)

Mä olen viime aikoina jonkun verran juonut...arkenakin tullut juotua 2-3 kaljaa illassa jne.vkl aika usein olen ollut viime kuukausina baarissa..ja sitten olen huomannut että saunaolut ei enään riitä vaan niitä tuli juotua aina se pari kolme.En siis kännissä ole ollut kuitenkaan joka päivä,mutta kuitenkin.

Joten,nyt päätin lopettaa juomisen kokonaan ainakin joksikin aikaa:)

Mun äiti on alkkis enkä tosiaan hala samaa kohtaloa...

Mies ei juuri viikolla mitään ota,joskus saunakaljan,eikä näin usein ole viihteelläkään ollut kuin minä :ashamed:

Teillä juodaan siis minun mielestä ihan fiksusti. Luulinkin että saisin tällaisia vastauksia. Meillä mies juo konjakkipullon (0,35 l) ja muutama olut melkein joka perjantai ja hän väittää että ei juo paljon! Olen toista mieltä. Hän väittää että juo vähän keskivertosuomalaismiehen verrattuna. Itse juon ehkä kerran parissa kuukaudessa viinilasillisen ruoan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja pingviini:
Teillä juodaan siis minun mielestä ihan fiksusti. Luulinkin että saisin tällaisia vastauksia. Meillä mies juo konjakkipullon (0,35 l) ja muutama olut melkein joka perjantai ja hän väittää että ei juo paljon! Olen toista mieltä. Hän väittää että juo vähän keskivertosuomalaismiehen verrattuna. Itse juon ehkä kerran parissa kuukaudessa viinilasillisen ruoan kanssa.

Minun isäni oli aikanaan samanlainen "joka viikonloppu Kossupullo"-tyyppiä. Hän ei koskaan ollut millään muotoa hankala tms, mutta tuo toistui joka ikinen viikonloppu. Eli mitään erilaista ei tehty koskaan. Aina mentiin mökille ja murrosiän kynnyksellä tuo todella alkoi nyppiä. Lienekkö tästä syystä minusta tullut varsinainen viinan vihaaja...

Meillä juodaan n. 2-4 kertaa vuodessa, yleensä mennään jotain bändiä katsomaan tai ollaan ihan kotona ja kuunnellaan hyvää musiikkia. Lapset on hoidossa isovanhemmilla. Mä en muulloin juo ollenkaan, mies saattaa juoda kerran tai kaksi viikossa ruokajuomana oluen.

ite juon muutama kerta vuodessa ja yleensä jossain kavereilla. sillon juon muutama siideri ja drinksu. baariin lähen yleensä. sielläkin juon muutamat.
mies juo n. 3-4 kertaa kuussa. kotona jonkun verran, harvoin lähtee nykyään baariin.

Tällä hetkellä oon nollalinjalla raskauden vuoksi, mutta muulloin otan yleensä n. 2 olutta/siideriä per viikko (viikonloppuisin saunan jälkeen). Mies juo suunnilleen kolme olutta viikossa.

Yhteistyössä