Mitä minä äitinä voin tehdä isän ja lasten suhteen ja vuorovaikutuksen eteen?

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Se alkaa olla aika höttösellä pohjalla jo nykyisin. Esim. esikoinen ei halunnu näyttää ekaa todistustaan isälle, ei halua lukea sille läksyjään eikä kertoa asioistaan. Kuopus haukkuu isiä tyhmäksi, joka istuu aina koneella eikä tee mitään lasten kanssa.
Jos mä lähden esim. kävelylle ja heillä olis aikaa keskenään touhuilla, on mun palatessa lapset pelaamassa pleikkaa ja isi netissä surffaa.

Heittäkääs ehdotuksia, kun puhe/huuto/kiukku ei tuolle mene jakeluun...

Kurja tilanne. :( Se taitaa valitettavasti olla niin, että sen halun pitäisi lähtä isästä itsestään. Siis että haluaisi touhuta lastensa kanssa. Voihan sitä yrittää "tökkiä" alkuun jotenkin. Innostuisivatko he harrastamaan jotain yhdessä, jotain joka kiinnostaisi niin isää kuin lapsiakin?

tosin opettaisin lapseni puhumaan kunnioittavasti isästään, vaikka ei hän heidän kanssaa leikkisikään, jos kuitenkin on normaali, käy töissä, tuo leivän lapsille, ei ryyppää tai pelaa rahoja jne

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Kurja tilanne. :( Se taitaa valitettavasti olla niin, että sen halun pitäisi lähtä isästä itsestään. Siis että haluaisi touhuta lastensa kanssa. Voihan sitä yrittää "tökkiä" alkuun jotenkin. Innostuisivatko he harrastamaan jotain yhdessä, jotain joka kiinnostaisi niin isää kuin lapsiakin?

Poika pelaa jalkapalloa, nippanappa joskus lähtee turnauksiin mukaan. Minä kuskaan treeneissä. Ei käy luistelemassa heidän kanssa, ei käy uimahallissa lainkaan, ei ulkoile, ei pyöräile, ei möyri lumessa linnoja rakentamassa, ei pelaa laautapelejä tms kuin hyvin harvoin. AIna vaan netti vie voiton tai bänditreenitt tai soittelu kotosalla. Tai sit vaan väsyttää eikä jaksa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tosin opettaisin lapseni puhumaan kunnioittavasti isästään, vaikka ei hän heidän kanssaa leikkisikään, jos kuitenkin on normaali, käy töissä, tuo leivän lapsille, ei ryyppää tai pelaa rahoja jne

No olen sanonut, että ei saa haukkua. Mutta ei nuo lapsetkaan tyhmiä ole, vaan tajuavat mikä on pelin henki... Ja kyllä mieskin hermostuessaan tyhmittelee heitä.

kyllä mun mielestä kukin saa olla sellainen kuin haluaa. Tuollaiset isät olivat ihan normaaleja mun lapsuudessa.

jos sulle ei kelpaa, miksi teit lapsia? jos ei kelpaa, lähde. Muuten anna hänen olla sellainen kuin on.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
laita lapset kirjoittamaan isälleen kirje tuntemuksistaan

Ei 7v ja 5v vielä osaa. On ne sanonu suoraan, että mikset tee ikinä meidän kanssa mitään. Ja isi vaan sanoo, että jaa-a siinäpä hyvä kysymys |O

no tee sama kuin minä ja lähde lasten kanssa pois,,tollasta jaksa kukaan katella.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:

Poika pelaa jalkapalloa, nippanappa joskus lähtee turnauksiin mukaan. Minä kuskaan treeneissä. Ei käy luistelemassa heidän kanssa, ei käy uimahallissa lainkaan, ei ulkoile, ei pyöräile, ei möyri lumessa linnoja rakentamassa, ei pelaa laautapelejä tms kuin hyvin harvoin. AIna vaan netti vie voiton tai bänditreenitt tai soittelu kotosalla. Tai sit vaan väsyttää eikä jaksa...

:( Voi olla ettet voi tehdä mitään asian eteen, valitettavasti. :(

Kiinostaisi tietää että mitä mies sanoo kun hänelle noita ed. mainittuja juttuja ehdottaa?
Siis mikä on syy siihen ettei vietä aikaansa lastensa kanssa!?
Mut, mitä tossa voi tehdä jos mies itse ei vaan halua nähdä sitä vaivaa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Kiinostaisi tietää että mitä mies sanoo kun hänelle noita ed. mainittuja juttuja ehdottaa?
Siis mikä on syy siihen ettei vietä aikaansa lastensa kanssa!?
Mut, mitä tossa voi tehdä jos mies itse ei vaan halua nähdä sitä vaivaa. :/

Sanoo vaan, että niin varmaan pitäs. That's it. Ei vaan jaksa tai saa aikaiseks tai jotain. Kun on niin paljon muuta kiinnostavaa esim. netti pullollaan. Siellähän hän useimmiten on. NEttiriippuvainen mun mielestä, mut ei ite myönnä.

Kuulostaa vähän siltä, että miestä vaivaa masennus jos ei jaksa tehdä mitään lasten kanssa, surffailee tai makaa sohvalla. Kyllä terveen aikuisen pitää mun mielestä sen verran osata rajoittaa omaa netissä oloaan, että aikaa jää myös perheelle, kotitöille ja ulkoilulle. Jos ei puhe yms. tepsi, niin oletko koittanu yhteistä lemmeniltaa rauhassa ilman lapsia? Itse olen huomannu, että kun saadaan tuo kahdenkeskinen juttu sujumaan paremmin, niin mies jaksaa paremmin olla myös lasten kanssa. Samalla voi koittaa yrittää puhua lasten asiasta miehelle, jos vaikka kuuntelisi kun on saanut tarpeensa tyydytettyä, vähän jotain joutavaa suuhunsa ja rentoutunut. Toivottavasti saat jonkun keinon tepismään. Tsemppiä ja jaksamista!

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Kuulostaa vähän siltä, että miestä vaivaa masennus jos ei jaksa tehdä mitään lasten kanssa, surffailee tai makaa sohvalla. Kyllä terveen aikuisen pitää mun mielestä sen verran osata rajoittaa omaa netissä oloaan, että aikaa jää myös perheelle, kotitöille ja ulkoilulle. Jos ei puhe yms. tepsi, niin oletko koittanu yhteistä lemmeniltaa rauhassa ilman lapsia? Itse olen huomannu, että kun saadaan tuo kahdenkeskinen juttu sujumaan paremmin, niin mies jaksaa paremmin olla myös lasten kanssa. Samalla voi koittaa yrittää puhua lasten asiasta miehelle, jos vaikka kuuntelisi kun on saanut tarpeensa tyydytettyä, vähän jotain joutavaa suuhunsa ja rentoutunut. Toivottavasti saat jonkun keinon tepismään. Tsemppiä ja jaksamista!

Mitkä lemmenleikit? Mikä kahdenkeskinen aika? Hän notkuu illat yöt netissä, ei seksi nappaa. Ei lähde ulos syömään, kun maksaa. Itselleen kyllä ostelee kaikenlaista. Ja kotityöt, ei niihin kuule puutu ollenkaan, ei sisä- eikä ulkotöihin.

Mitkä lemmenleikit? Mikä kahdenkeskinen aika? Hän notkuu illat yöt netissä, ei seksi nappaa. Ei lähde ulos syömään, kun maksaa. Itselleen kyllä ostelee kaikenlaista. Ja kotityöt, ei niihin kuule puutu ollenkaan, ei sisä- eikä ulkotöihin.

Kuullostaa aika pahalta. En kyllä osaa kuvitella tuota tilannetta, vaikka oma miehenikin on kuin lapsi tietokonepeleineen. Kuitenkin osaa sen lopettaa ja leikkiä lastensa kanssa, niin sisällä kuin ulkonakin. Voimia ja jaksuja, mulla on aina ollut tapana kirjoittaa kirje ajatuksella, koska puhuminen on vaikeampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja o:

Kuullostaa aika pahalta. En kyllä osaa kuvitella tuota tilannetta, vaikka oma miehenikin on kuin lapsi tietokonepeleineen. Kuitenkin osaa sen lopettaa ja leikkiä lastensa kanssa, niin sisällä kuin ulkonakin. Voimia ja jaksuja, mulla on aina ollut tapana kirjoittaa kirje ajatuksella, koska puhuminen on vaikeampaa.

Sähköposteja ja tekstareitakin oon laittanut. Ei vaikuta kuin max pari päivää, sitten palaa taas entiseen
:/

Yhteistyössä