Mitä mies tarkoittaa, kun sanoo että pelkää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rautalankaa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rautalankaa?

Vieras
ihastuvansa muhun liikaa? Me ei siis seurustella eikä meillä ole minkäänlaista suhdetta, mutta mies on ilmeisesti ihastunut muhun jo jonkun verran?
Pelkääkö se saavansa sydänsuruja vai mitä tuo nyt sitten tarkoitti? Kysyin siltä kyllä, mutta en saanut mitään järkevää vastausta.

Kyseessä kaveri/tuttava.

En osaa sanoa, mitä mies tarkoittaisi. Mutta itse tarkoittaisin varmaan, etten halua suhdetta tms. Jos vaan pelkäisin satuttavani itseni, saattaisin ajatella noin, mutta silloin en sanoisi asiaa ääneen ihastuksen kohteelle. Itse tulkitsisin tuon niin, että haluaa jostain syystä perääntyä, ei halua edetä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30212820:
En osaa sanoa, mitä mies tarkoittaisi. Mutta itse tarkoittaisin varmaan, etten halua suhdetta tms. Jos vaan pelkäisin satuttavani itseni, saattaisin ajatella noin, mutta silloin en sanoisi asiaa ääneen ihastuksen kohteelle. Itse tulkitsisin tuon niin, että haluaa jostain syystä perääntyä, ei halua edetä.

Hmm.. saattaa olla noinkin. Tässä on vaan se juttu, että miehen tunteet tuli mulle täysin yllätyksenä. Olen luullut että ollaan vaan tuttavuustasolla ja nähdään vahingossa jossain jos nähdään.

[QUOTE="totuus";30212955]Ei ole oikeasti kiinnostunut. Jos on ihastunut, on ihastunut ja haluaa olla ihastuksen kanssa. Ei siinä pelätä mitään.[/QUOTE]

Peesi tähän.

Lue Clarissa Pinkola Estés: Naiset jotka kulkevat susien kanssa

Sitten tiedät. Mies ei uskalla heittäytyä syvemmän rakkauden vietäväksi. Ihastus ja alkurakastus sisältää vain hyviä asioita, mutta sitoutuakseen täytyy kohdata sekä omat että toisen heikkoudet paljaaltaan. Se on pelottavaa. Harva edes uskaltaa niin paljaasti ja syvästi rakastua ja rakastaa. Varsinkaan, jos on jo eroja taustalla ja se oma rikkinäisyys ahdistaa. Ei sellasta tahdo toiselle paljastaa. Lisäks mies saattaa toivoa ja kuvitella, että uus rakkaus parantaa haavat, mutta ei. Hänen pitäs ite kohdata omat puutteensa, hyväksyä ne sellasenaan (olla myötätuntoinen itseään kohtaan) ja uskaltaa paljastaa kumppanilleenkin.

Tää oli ihan älyttömän kömpelösti tiivistettyä tavaraa tuosta kirjasta :D Mut se on tosi hyvä! Suosittelen kyllä kaikille (naisille).

Yhteistyössä