Mitä mieltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras

Harvoissa ravintoloissa edelleenkään on imettäjille omia tiloja. Mutta en mä myöskään hyväksy ihan täysin julkisesti imettämistä, koska se hämmentävää monia ja ääni häiritsee myös. Mä en ainakaan halua, että jos kerran vuodessa käyn ravintolassa syömässä niin joku alkaa vieressä imettää, vaikka se onkin luonnollinen tapa ruokkia vauvaa ja itekin olen imettänyt jokaista lastani yli vuoden. Eikä ainoaa vessaakaan voi varata vartiksi sitä varten. Eli imetysnurkkaus tarvitaan, vaikka sitten lasten leikkinurkkaukseen, tai irtosermi minkä voi nostaa rauhallisen nojatuolin suojaksi.

• Tykkää
Reactions: Mustakettu
8 viikkoisen vauvan kanssa ravintolaan, se tuli tästä mieleen ensimmäisenä.

Ehkei ravintoloilla tule ensimmäisenä mieleen pistää rahaa mahdollisien imettävien äitien lepohuoneelle, kun sitä ei sille yleensä ole niin paljon käyttöä.
Siitä erillisestä lepohuoneesta menee rahaa joka kuukausi/kuinka monta imettävää äitiä pitäisi palvella, jota maksaa tilavuokran takaisin.

jos vauvan kans pitää koköttää jossain hemmetin imetysnurkkauksessa tai lastenleikkipaikalla imettämässä, niin ei kiitos. kököttäköön ne joita vauvan ruokailu häiritsee. ihan luonnollinen tapahtuma. vauvan voi toki syötää ennen kuin lähtee ravintolaan. mutta joskus vain käy niin, että se vauva haluaakin tissiä kesken kaiken. ja saa sitä sitten. jos se ei jollekin passaa, niin pysyköön kotonaan.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
jos vauvan kans pitää koköttää jossain hemmetin imetysnurkkauksessa tai lastenleikkipaikalla imettämässä, niin ei kiitos. kököttäköön ne joita vauvan ruokailu häiritsee. ihan luonnollinen tapahtuma. vauvan voi toki syötää ennen kuin lähtee ravintolaan. mutta joskus vain käy niin, että se vauva haluaakin tissiä kesken kaiken. ja saa sitä sitten. jos se ei jollekin passaa, niin pysyköön kotonaan.
Niin pysynkin.
Joku raja silti pitää olla, pöydässä imettäminen ei kuulu hyvään ravintolakäyttäytymiseen.

Niin pysynkin.
Joku raja silti pitää olla, pöydässä imettäminen ei kuulu hyvään ravintolakäyttäytymiseen.
tai niinhän ne vanhemmat näkyy paljon toimivan, että antaa lapsen huutaa. kun kukaan ei ole huutoonsa kuollut kuulema. se lapset itku on paljon häiritsevämpää kuin vauvan imeminen. mikä mun mielestä on yllättävän ihanan näköistä ja kuuloista. kun se vauva siellä ähisee ja tuhisee.

Miksei nämä imettävät äiti-ihmiset eivät hanki sellaista leveää liinaa, jonka voi heittää olkapään ylitse ja vauva syö suojassa sen alla? Amerikkalaiset äidit näyttävät käyttävän sellaisia.

En kyllä ymmärrä minkälainen ihminen häiriintyy imettämisestä. Jos ravintolassa pöydät ovat niin lähellä toisiaan, että joudun "osallistumaan" naapuripöydän imetykseen, niin se ei sitten ole muutenkaan sellainen ravintola, jossa haluaisin käydä. En ole koskaan törmännyt imettäjään, jolle tilanne olisi jonkinlainen performanssi. Yleensä se tuntuu sujuvan aika luonnollisesti ja huomaamattomasti.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
En kyllä ymmärrä minkälainen ihminen häiriintyy imettämisestä. Jos ravintolassa pöydät ovat niin lähellä toisiaan, että joudun "osallistumaan" naapuripöydän imetykseen, niin se ei sitten ole muutenkaan sellainen ravintola, jossa haluaisin käydä. En ole koskaan törmännyt imettäjään, jolle tilanne olisi jonkinlainen performanssi. Yleensä se tuntuu sujuvan aika luonnollisesti ja huomaamattomasti.
Minä olen törmännyt kerran, oikein utareet esiin tapaukseen. Mutta vielä useammin täysin huomaamattomaan, kerrankin istuin kauan yhden vieressä huomaamatta ennenkuin ihan loppuvaiheessa, että tuohan imetti vauvansa. Siitä tuskin kukaan olisi häiriintynyt. Eikä ollut mitään rättejä edes edessä roikkumasssa. Osa osaa hoitaa asian siitä mitään numeroa tekemättä. Yleensä se imetysaktivistit järjestävät niitä performansseja ja ne ovat muka luonnollisia syöttätapahtumia.

Yhteistyössä