Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoh

Vieras
Toisen ketjun innoittamana kerron oman, hieman vastaavanlaisen kokemukseni.

Tilasin käsistään kätevältä kaveriltani kaulakorun. Huom, yhden kaulakorun. Kaverini oli kuitenkin tehnyt neljä ja kaikki kuulemma minulle. Kysyin sitten, mitä maksavat ja sanoi että sen verran mitä tahdon maksaa. Maksoin koruista 20 euroa (muovisista helmistä tehtyjä) ja sain vihaisen viestin että "olisin kyllä odottanut hieman enemmän rahaa".

Typerää kaverilta. Ensinnäkään rahaa ei hänen pitäisi odottaa kuin korkeintaan tuosta yhdestä korusta, koska kerran muut on tehnyt ihan pyytämättäsi. Ja mun mielestä kyl 20e on varsin hyvä hinta, ihan vaikka olis yhteishinta kaikista niistä neljästäkin korusta.

Minulla taas kävi niin että kaverini pyyti minua tekemään hänelle korun,sovimme materiaaleista (aitoa helmeä/lasia/keramiikaa/aitoa kristallia tai eri kiveä eli luonnonjalokiveä/hopeaa )

Sain korun valmiiksi laitoin kuvan s.postiin jotta tiedän hyväksyykö hän kunnes laitan aidot leimatut hopeiset lukot kiinne:)
Kaverini hyväksyi korun:)
Sain 3päivän päästä tekstiviestin häneltä että
'saan vastaavan kyllä muutamalla eurolla anttilan postimyynnistä joten en todellakaan maksa kuin 4? maximissaan'
Laitoin vastaukseksi että hän sitten varmaan tilaakin sen sieltä anttilasta sillä minä en todellakaan ole mitään muovihärpäkettä tehnyt,korussa on aidot kivet,aitoa korunpunonta vaijeria ja aidot leimatut lukot ja pyysin vain tarvikehintaa en tekopalkkion hintaa.

Kaverini suuttui ja kyseli vielä puolivuotta jälkeenkin päin että enkö jo voisi myydä korua hänelle muutamalla eurolla kun olihan minun nyt tajuttava että ei kaupassakaan vastaava maksanut niin paljon.
En laittanut korua,en enään ole kaveriltani ottanut yhtään korutilausta vastaan vaikka kovin on vinkunutkin,
en minä voi myydä samalla hinnalla aitoa tavaraa kun joku anttilan postimyynti myy rihkamaisia muovihelmiään.

Yhteistyössä