Mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Miten sinä suhtautuisit jos miehesi yks kaks ilmoittaisi lähtevänsä katsomaan jalkapallokisoja Itävaltaan. Sinä jäisit 3 lapsen kanssa viikoksi kotiin, ei mitään apuja mistään. Sinun matkusteluun tai virkistykseen ei ole varaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoisin että -et muuten lähde ja varaisin matkan hinnalla koko perheen loman vaikka kylpylään.

eikö miehesi saa yksin mennä mihinkään? meillä sais mennä, tosin sillä et mäki sitten pääsen ja RAHAA ON tarpeeeksi.

ja hommaa myös lapsenvahdin kun mulla on vuorotyö

Meillä ei tommoista noin vaan ilmoitettaisi, vaan asiasta keskusteltaisiin. Tosin enpä usko että mies edes ehdottaisi moista, sillä tapana on ollut, että max. viikonlopun reissuja tehdään yksinään ja pidemmät reissut on sitten koko perheen reissuja.

En miettis onko vaaa vai ei, vaan joko sanoisin lähteväni mukaan tai sit tekisin lasten kans jotain muuta kivaa. meillä kyl mies pitäis itsestään selvänä, että' mä lähden mukaan. Sekin o joskus vähän...ärsyttävää, että toinen olettaa mun olevan aina kiinostunu samoista asioista kun ite. Vaikka me ollaan opittu hoitamaan noi matkat nin, että kumpikin tekee omia juttuja, vaikka samaan paikkaan yhdesä matkustetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Sanoisin että -et muuten lähde ja varaisin matkan hinnalla koko perheen loman vaikka kylpylään.

eikö miehesi saa yksin mennä mihinkään? meillä sais mennä, tosin sillä et mäki sitten pääsen ja RAHAA ON tarpeeeksi

Totta kai saa mennä, mutta jos ketjun aloittaja ei itse pääse koskaan mihinkään niin eiköhän tuo miehen meno ole silloin vähän epäreilua.

No jos tollaseen reissuun lähtee niin minusta asiasta pitäisi keskustella eikä vain tulla sanomaan että minäpä nyt lähden sellaiseen reissuun! Parisuhde ei minusta toimi niin...

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

eikö miehesi saa yksin mennä mihinkään? meillä sais mennä, tosin sillä et mäki sitten pääsen ja RAHAA ON tarpeeeksi

Totta kai saa mennä, mutta jos ketjun aloittaja ei itse pääse koskaan mihinkään niin eiköhän tuo miehen meno ole silloin vähän epäreilua.

nii no siihen verrattuna kyllä.

käy muakin rasittamaan ku ukko lähtee ens kuun puolessa välin pitkälle viikonlopulle italiaan.. se oli vähän ilmotusluontonen asia ku firma maksaa sen reissun mut silti se rassaa.. mä vaan oon töis

Tuota tuossa kuvaamassasi tilanteessa varmaan käskisin painua sinne itävaltaan ja muistaisin myös kertoa että ukon kamat odottaa sitten oven ulkopuolella hänen palattuaan reissusta et ennen lähtöä kannattaa varmaan etsiä uusi koti itselleen.

Mieheni mielestä minä olen tiukkapipoinen kun olen vastaan tätä reissua. Hän on ollut tänä vuonna pitkän vkonlopun poikaporukalla reisussa sitten mennee kahteen konserttiin. Ja mitä minä teen... olen masentuneena kotona lasten kanssa. Ja olen yrittänyt järkätä reissua kaverini kanssa mutta oli hiukan noloa kun mies ilmoitti että ei ole varaa...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mieheni mielestä minä olen tiukkapipoinen kun olen vastaan tätä reissua. Hän on ollut tänä vuonna pitkän vkonlopun poikaporukalla reisussa sitten mennee kahteen konserttiin. Ja mitä minä teen... olen masentuneena kotona lasten kanssa. Ja olen yrittänyt järkätä reissua kaverini kanssa mutta oli hiukan noloa kun mies ilmoitti että ei ole varaa...

Jos kerran tollanen on niin minä kyllä tekisin hyvin selväksi että voi häipyä sit lopullisesti!!! Eihän miehesi ota yhtään sinua huomioon! :hug:

No meillä ei mies kyllä noin vaan ilmottaisi tuollaista. Mies saa mennä kyllä ja meneekin paljon, mutta koskaan emme käy ulkomailla ja minä käyn ylipäätään yhtään missään äärettömän harvoin niin tuo olisi kyllä jo aika.... :(

Tokihan välillä on päästävä yksinkin ja joskus voi joku kiva juttu ilmaantua aika yhtäkkiä. Mutta ainakaan meillä lähtö ei ole vain ilmoitusasia. Toiselta ei tarvitse lupaa kysyä mutta menot pitää sovitella niin että molemmille sopii. Ja jos ei ole rahaa toisen menemisiin niin ei sitten ole kyllä toisenkaan.

Meillä lähti mies kerran tosi extempore, sai ilmasen lipun ja reissun isältään. Silleen että illalla tuli soitto ett lähdetkö, aamulla piti olla kentällä ennen kahdeksaa. En miettinyt edes kahdesti, vaan lähdin viemään miestä lähemmäs helsinki-vantaata jo samana iltana, nukuttiin yö appilassa ja aamulla kentällä.

Tais olla ne olympialaiset sillon, muistaakseni. Mutt kiva oli ett pääsi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Meillä lähti mies kerran tosi extempore, sai ilmasen lipun ja reissun isältään. Silleen että illalla tuli soitto ett lähdetkö, aamulla piti olla kentällä ennen kahdeksaa. En miettinyt edes kahdesti, vaan lähdin viemään miestä lähemmäs helsinki-vantaata jo samana iltana, nukuttiin yö appilassa ja aamulla kentällä.

Mut toi on aika eri kuin että itse maksaa ja omiin reissuihin löytyy rahaa mutta vaimon reissuihin sitten ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:

Mut toi on aika eri kuin että itse maksaa ja omiin reissuihin löytyy rahaa mutta vaimon reissuihin sitten ei.

No vaikka se ois itse maksanut (ja makso siellä itse kaiken mitä kulutti ruokaa, alkoa, takseja ett jotain niistäkin jo tuli) mä olisin toivottanut hauskaa reissua; en vieläkään olisi itse päässyt mihinkään vastaavaan. Mutta mun miehelle se oli siitä huolimatta hauska juttu. Mutt toisaalta, mun mies on kiltti ja hyvä mies, eikä mikään itsekäs possu: ei se viettele muuten pitkiä viikonloppuja missään omilla reissuillansa eikä mitään. Toi oli siis varsin ainutlaatuinen tapaus.

no sepä kiva :)

Jäisin kyllä ihan haavi auki.

Iha jo siksikin, että meillä on aina riittänyt tai ollut riittämättä rahat ihan tasapuolisesti molempien omiin ja yhteisiin virkistyksiin ja harrastuksiin.

Toisekseen mun miehellä ei ole tapana vaan ilmoitusluontoisesti rykiä tuollaista. Sillä on tapana ihan yhden illan baarireissustakin kysyä, onko mulla jotain muuta tiedossa, jaksanko yksin muksujen kanssa, haluanko mukaan, tms.

No jos tosiaan vain ilmoittaisi niin herne menisi nenuun..ja syvälle! :kieh:

Mutta.......jos asiasta keskustellaan hyvissä ajoin niin toki voi mennä jos rahatilanne sen sallii. On mieheni kaksi kertaa ollut Saksassa formulakisoja katsomassa työkavereidensa kanssa, viikon reissu oli molemmilla kertaa. Ei se mua haitannut, tosin eipä meillä olekaan kuin kaksi lasta....

Yhteistyössä