Mitä mieltä, voiko reklamoida?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ostin erään tunnetun ketjun liikkeestä 3 paitaa: yhden ruskean lasten topin, tummanvihreän miesten paidan ja yhden tummanvihreän lasten paidan. Kaikissa samat pesuohjeet: pestävä samanväristen kanssa ja samat asteet. Mun mielestä noi oli suht samansävyisiä ja yhtä tummia: enhän joka vaatetta voi pestä erikseen. No, ruskeasta topista oli sitten lähtenyt käyttöönottopesussa "vähän" väriä ja muut vaatteet ihan pilalla. Voinko tehdä reklamaation??

Niin ja kyseisen ketjun yhden myyjän kanssa on ollut puhetta näistä väreistä joskus, hän sanoi että ei niitä nyt erikseen tarvi pestä kun niin ei kerran lue.

Nimenomaan EI lukenut että pestävä erillään tms., ei ensimmäisestäkään pesusta ollut kyse. Ja näitä vaatteita ei keretty kertaakaan pitämään: kyseessä käyttöönottopesu.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
no, siinä ei sanottu, että "saman sävyisten" kanssa, vaan "saman väristen". virhe on siis sinun, aina voi toki reklamoida, jos haluaa.

Niin, mutta enhän mä MITENKÄÄN voi pestä aina samanvärisiä pyykkejä. Kuka oikeasti pesee punaiset erikseen aina, vihreät erikseen aina jne? Eihän samanvärisiä ruskeitakaan ole, tuosta olisi varmasti jäänyt väriä hiukankin eri ruskeaan. Mun mielestä noi värit oli hyvin lähellä toisiaan kuitenkin. Miksei pyykissä lue sitten että pestävä erillään?

Ai juukeli että harmittaa. Äh :(

Mä kyllä aina pesen mustat erikseen, ruskeat, punaiset jne. Muutaman kerran olen saanut vaaleanpunaisia vaatteita ja vahingosta viisastuneena pesen sit mieluummin vähän tyhjempiä koneellisia kunhan on samanvärisiä kaikki vaatteet. Mun mielestä se on sun moka. Eli menikö ne tummanvihreät ruskeiksi? Jos kaikki olis olleet ruskeita, sä et huomais mitään...

Itse pesen erillään AINA punaiset! Tummat sävyt yhdessä ja valkoiset/vaaleanpunaiset + muut vaaleat värit yhdessä. En erittele kyllä ruskeita, vihreitä, sinisiä...ym.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kyllä aina pesen mustat erikseen, ruskeat, punaiset jne. Muutaman kerran olen saanut vaaleanpunaisia vaatteita ja vahingosta viisastuneena pesen sit mieluummin vähän tyhjempiä koneellisia kunhan on samanvärisiä kaikki vaatteet. Mun mielestä se on sun moka. Eli menikö ne tummanvihreät ruskeiksi? Jos kaikki olis olleet ruskeita, sä et huomais mitään...

Siis ne meni läikikkäiksi. Oikeasti peset kaikki erikseen? Meidän kolmen hengen taloudessa saisin pestä suht tyhjiä koneellisia monesti päivässä, ei kovin ekologista eikä taloudellista. No, sanonpa vielä, että siinä koneessa oli mukana myös mun yksi tosi vanha toppi, jonka pistin koneeseen kun oli lähestulkoon samanvärinen eli ruskea. Ja läikikkääksi meni sekin. Eli sama tulos olisi tullut, jos olisin pessyt vain ruskeita. Ei vaatteet ikinä ole täysin samanvärisiä, ainakaan meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja =/:
Itse pesen erillään AINA punaiset! Tummat sävyt yhdessä ja valkoiset/vaaleanpunaiset + muut vaaleat värit yhdessä. En erittele kyllä ruskeita, vihreitä, sinisiä...ym.

Siis näin teen minäkin, mutta värilleen en erittele.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja =/:

Siis näin teen minäkin, mutta värilleen en erittele.

Mä taas pesen aina valkoiset ihan erillään, punaiset/vaaleanpunaiset keskenään ja mustat keskenään. Tummansiniset/siniset/ruskeat yms keskenään.

reklamoi! Kuulostaa siltä, että paita päästää liikaa väriä. yritä pestä ne muut uudestaan heti (ei kuivausta välissä ) niin läikikkyys voi hävitä. tai sit jätät yhden paidan todistusaineistoksi.

Ainahan sitä voi yrittää valittaa. Mutta oma mokasi, kun pesit ne yhdessä, kun eivät ole samanvärisiä. Minä voin pestä jonkin ensimmäisen kerran ihan yksinäänkin, jos epäilyttää vähänkään, että voisi värjätä muita. Parin ensimmäisen pesun jälkeen ne voi yleensä vaaratta laittaa sopivaan koneelliseen muiden mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis ne meni läikikkäiksi. Oikeasti peset kaikki erikseen? Meidän kolmen hengen taloudessa saisin pestä suht tyhjiä koneellisia monesti päivässä, ei kovin ekologista eikä taloudellista. No, sanonpa vielä, että siinä koneessa oli mukana myös mun yksi tosi vanha toppi, jonka pistin koneeseen kun oli lähestulkoon samanvärinen eli ruskea. Ja läikikkääksi meni sekin. Eli sama tulos olisi tullut, jos olisin pessyt vain ruskeita. Ei vaatteet ikinä ole täysin samanvärisiä, ainakaan meillä.

Kyllä pesen, meillä on viisi henkeä ja pyykkiä tulee paljon. Joka päivä ei tietenkään tule koneellista ruskeaa tai vihreää pyykkiä, mut muutaman päivän keräilen ja sit aina pesen. Ei aina tarvitse samat vaatteet olla käytössä. Sitä mukaa pesen kun aina suunnilleen koneellisen saan kerättyä.. mut silti lähes päivittäin ainakin yksi koneellinen jotain väriä peseytyy...

No ehti nuo tunteroisen kuivahtaa narulla, toivottavasti tulis parempi tulos silti. Meillä ei kertakaikkiaan tule pyykkiä niin paljon, että kannattaisi pestä kaikki värit erikseen. Valkoiset, vaaleat ja tummat ja tosi tummat lajittelen erikseen, mutta en muuten.

Kyllä mäkin katson, jos on "epäilyttäviä" uusia vaatteita ja pesen erikseen (esim. kirkkaanväriset kampanjavaatteet ja farkut) mutta nämä oli mun mielestä ihan hyvälaatuisen oloisia, plus että olin erään saman ketjun myyjän kanssa keskustellut kerran aiheesta ja hänkin oli sitä mieltä ettei niitä erikseen tarvitse pestä.