Mitä mieltä? Teinkö/teenkö oikein...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kultakimpale
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kultakimpale

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
9 563
0
36
Toimin eräälle lapselle yksityisenä hoitajana. Meillä on äidin kanssa työsopimus jossa minimi hoitoaika päivää kohden on 5h ja pisin 9h.

Nyt sitten eräälle päivälle äiti on laittanut hoitopäivän pituudeksi 11,5h (6.30-18.00). Ei kysynyt mitään, että sopiiko noin pitkä päivä minulle vaan se on tuo ja piste.

Kerroin äidille muutama päivä sitten, että non pitkää päivää en tee vaan hoidan lasta tuon sopimuksen mukaisen max. hoitoajan eli 9h ja enempää en tee. Aioin sanoa huomenna saman asian uudelleen kun tuo/hakee lasta hoidosta.

Asia olisi voinut muuttua jos olisi kysynyt asiaa minulta mutta ei kysynyt.

Mitä mieltä olette, teinkö oikein/väärin kieltäytyessäni noin pitkästä päivästä?

jos sopimus et pisin päivä 9h ni pitäisin siitä kii!olis kyl ollu suotavaa kysyy et sopiiko noin pitkä päivä!kuinka vanhasta lapsesta kyse??jos ihan autettavissa oleva(siis ettei pue ja syö)ni on se aika rankkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
En tiedä oikeasta tai väärästä, mutta mä olisin varmaan joustanut jos kyse on vain yhdestä päivästä.

Just samaa olisin sanonut, mutta sillä lisäyksellä, että sitä joustoa olisi asiallisesti pyydetty ap:ltä =)

No ehkä olisi voinut joustaa, jos noudattaa muulloin sovittuja työaikoja. Joutuuhan sitä melkein joka työssä välillä joustamaan.

Lisään vielä, että olisi kyllä tietenkin pitänyt asiasta ensin sinulta kysyä. Mutta siitä huolimatta itse joustaisin.

En tiedä oikeasta tai väärästä, mutta mä olisin varmaan joustanut jos kyse on vain yhdestä päivästä.

Olen kyllä joustanutkin silloin kun on kysytty, että sopiiko että tulen näin ja näin paljon myöhemmin. Kyse ollut lyhyemmistä ajoista.

Nyt ei edes kysynyt mitään

Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
jos sopimus et pisin päivä 9h ni pitäisin siitä kii!olis kyl ollu suotavaa kysyy et sopiiko noin pitkä päivä!kuinka vanhasta lapsesta kyse??jos ihan autettavissa oleva(siis ettei pue ja syö)ni on se aika rankkaa![/quot

3v ja melkoisen villi

Alkuperäinen kirjoittaja tikrutyttö:

Olen kyllä joustanutkin silloin kun on kysytty, että sopiiko että tulen näin ja näin paljon myöhemmin. Kyse ollut lyhyemmistä ajoista.

Nyt ei edes kysynyt mitään
Olisihan se pitänyt kysyä ja sopia, eikä vain ilmoittaa.

No ainakin hyvät perustelut et miksi noin pitkä hoitopäivä. Kurjaa tietty sinun kannalta ettei edes kysytty sulta asiasta ensin mitään, mutta tietty jos lapsen äidillä/vanhemmilla hyvä peruste miksi noin pitkä päivä niin hankalaahan sekin on jos esim. vaikka joku tärkeä työjuttu. Itse ehkä kuitenkin joustaisin tuon yhden kerran jos siis ei "tule tavaksi" ja todellinen tarve hoidolle on mutta keskustelisin kyllä ensin vanhempien kanssa et toivoisin että jatkossa jos sopimuksesta joudutaan poikkeamaan siitä keskusteltaisiin ensin hoitajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja archie:
No ainakin hyvät perustelut et miksi noin pitkä hoitopäivä. Kurjaa tietty sinun kannalta ettei edes kysytty sulta asiasta ensin mitään, mutta tietty jos lapsen äidillä/vanhemmilla hyvä peruste miksi noin pitkä päivä niin hankalaahan sekin on jos esim. vaikka joku tärkeä työjuttu. Itse ehkä kuitenkin joustaisin tuon yhden kerran jos siis ei "tule tavaksi" ja todellinen tarve hoidolle on mutta keskustelisin kyllä ensin vanhempien kanssa et toivoisin että jatkossa jos sopimuksesta joudutaan poikkeamaan siitä keskusteltaisiin ensin hoitajan kanssa.

Sopimuksessamme lukee, että poikkeuksista sovitaan erikseen.

Äidillä on työnantajansa kanssa sopimus, että hänen ei tarvitse tehdä ylipitkiä päiviä jos lapsen hoito mutkistuu. Tai näin ainakin äiti on minulle kertonut. Ko päivänä ei ole kysymys mistään koulutuksesta ym.

eiköhän sen pitäisi olla itsestään selvää, että jos sopimuksesta poiketaan, siitä sovitaan yhdessä.
olisin toiminut aivan samoin. sitäpaitsi olisihan ap:llakin voinut olla aikaisemmin sovittuja menoja.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
eiköhän sen pitäisi olla itsestään selvää, että jos sopimuksesta poiketaan, siitä sovitaan yhdessä.
olisin toiminut aivan samoin. sitäpaitsi olisihan ap:llakin voinut olla aikaisemmin sovittuja menoja.

Niinkuin olikin/onkin. Neljäksi olin/olen sopinut menoa. Pari viikkoa sitten jo kun ajattelin, että silloin ainakin on jo työpäivä takana

Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Ihan oikein teit. Ei sun todellakaan tarvi noin joustaa. Moni täällä tuntuu unohtavan että se on sun työpäiväsi tuo. Tuskinpa täällä kukaan tekisi tuollaisia tunteja ylitöitä...ainakaan ilmaiseksi/perusrahalla.

Niinpä. Äiti kun ei edes joudu maksaa mulle juur mitään vaan mun palkka tulee kelalta

Sopia tietty täytyy.

Sano sille, että voihan tuo järjestyäkin, mutta olisi hyvä sopia tällaiset aina hyvissä ajoin etukäteen. Ja meneekö edes se palkka tuntien mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tikrutyttö:
Ihan oikein teit. Ei sun todellakaan tarvi noin joustaa. Moni täällä tuntuu unohtavan että se on sun työpäiväsi tuo. Tuskinpa täällä kukaan tekisi tuollaisia tunteja ylitöitä...ainakaan ilmaiseksi/perusrahalla.

Niinpä. Äiti kun ei edes joudu maksaa mulle juur mitään vaan mun palkka tulee kelalta

No niin. Eli täysin turha miettiä teitkö oikein vai väärin. Kyllä sulla on täysi oikeus ajatella sun omaa hyvinvointia :hug: .

Kiitos :)

Kyllä sitä on ihan tarpeeksi väsynyt normaalinkin päivän jälkeen kun paimentaa omaa vajaa 2 vuotiasta ja tätä 3v hoitolasta.
On heillä sen verran vauhtia....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sopia tietty täytyy.

Sano sille, että voihan tuo järjestyäkin, mutta olisi hyvä sopia tällaiset aina hyvissä ajoin etukäteen. Ja meneekö edes se palkka tuntien mukaan.

Ei mene tuntien mukaan. Tuo ylimenevä 2,5h olis käytännössä ilmaista työtä.

Yhteistyössä