Mitä mieltä? Teinkä oikein miestäni kohtaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä siis kävi täällä kuukaus sitten varkaita tai tuossa piharakennuksessa ja siinä samalla sitten lähti multa pyörä. Ainut kulkuväline minulle ja lapselleni. Muuta minun tavaraa ei hävinnyt. No, mieheni sai eilen laskelmat ja vakuutuskesta tillille rahat ja mun pyörästä oltiin maksettu 400e. No vaadin ne rahat mulle, että ostan sillä uuden pyörän. Hän yritti kaikkensa, että ei antaisi niitä rahoja, tai antaa sen verran, mitä pyörä maksaa. Ja jopa käytettyä ehdotti.

No tilanne siis on nyt se, että sain ne rahat. Tilasin 200e maksavan pyörän ja siihe käyn ostamassa lapelle istuimen taakse 50e ja siintähän jää ns. ylimäärästä mulle 150e Ja siintä sitten sain kuulla eilisen illan, että kun sen verran on mulla ylimäärästä ja hänellä ei ole rahaa. Ja tilillä hänellä tosiaan oli 7 tonnii rahaa O_o ymmärrän jos ei olisi, mutta kun hänellä on. Itse kituutan vielä muutam kuukuden pienillä rahoilla, kun kotona olen lapsen kanssa kunnes sitten aloitan työt elokuussa.

Teinkö siis oikein, kun en antanut periksi? Vai oisiko mun vain pitänyt nöyrtyä ja pyytää vain se raha, mitä uusi pyörä nyt makso?

en ymmärrä alkuunkaan miestäsi. sori vain. jos minulta varastettaisiin pyörä ja saisimme vakuutusmaksua, olisi itsestään selvää, että sillä rahalla ostetaan uusi pyörä. emme voisi edes ajatella toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
en ymmärrä alkuunkaan miestäsi. sori vain. jos minulta varastettaisiin pyörä ja saisimme vakuutusmaksua, olisi itsestään selvää, että sillä rahalla ostetaan uusi pyörä. emme voisi edes ajatella toisin.

Todellakin.

No todellakin on outo mies. Ja suunnitelmissa ollut, että muutan tästä kyllä lapsen kanssa pois. Hän vetosi niin ihme asioihin, miksi mulle ei ne kuulu. Niitä en tässä kyllä nyt jaksa käydä erittelemään :/ Mutta saan varmaan aika pitkään kuulla, että hän joutui sen kokonaan antamaan mulle. Ja siinä kaikenlisäks yritti vain kusettaa koko aika mua. Että se summa on pienempi ja maksetaan vasta joskus. Vaikka tilille oli jo tullut rahat ja summa oli oikein.

Todella outoa käytöstä! En kyllä jaksais sietää yhtään tuollaista. Ja pidin kyllä tiukasti puoleni, vaikka paskaa sain ja tuun saamaan niskaan.

Minä en ymmärrä parisuhteessa (ihan siis "oikeassa ja vakavassa" avio-/avoliitossa) elävien omia rahoja.

Mutta kysymykseen vastaus; oikein teit (kun teillä kerran rahoista kinastellaan...)

Alkuperäinen kirjoittaja Perheen yhteiset rahat:
Minä en ymmärrä parisuhteessa (ihan siis "oikeassa ja vakavassa" avio-/avoliitossa) elävien omia rahoja.

Mutta kysymykseen vastaus; oikein teit (kun teillä kerran rahoista kinastellaan...)

Meillä ei pitäisi rahasta edes kinastella. Silloin kun yhteen muutettiin tehtiin yhdessä selviksi, mitä kukakin maksaa. Mutta asiat vain muuttuu koko aika lisää. Ja todellakin, meillä täytyy olla omat rahat. Ei tulis yhtään mitään, jos olisi yhteiset!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No todellakin on outo mies. Ja suunnitelmissa ollut, että muutan tästä kyllä lapsen kanssa pois. Hän vetosi niin ihme asioihin, miksi mulle ei ne kuulu.

Jos fillari olisi miehesi nimissä ja jos vakuutus olisi vain miehesi nimissä, olisi ainut vaihtoehtno, että rahat kuuluisivat miehelle. Se, että sinä vaihdat fillarisi, olis se sitten kenen ostama hyvänsä, ei ole syy antaa rahoja miehellesi edes siinä tapauksessa, että vakuutus sattuisi olemaan miehesi nimissä.

Nyt en kyllä ymmärrä miehesi ajatusmaailmaan lainkaan. Miten niin hän joutui antamaan rahat sinulle? Vakuutusyhtiö ne antoi, ja sinulle kuuluivat! Ja olivat tarkoitettu nimenomaan pyörän ostoon! Mieshän ei tuohon kuvioon liittynyt ollenkaan, yritti vain vetää välistä! Suosittelen kyllä olemaan tarkkoina raha-asioissa, jos muutatte erikseen niin varmista ensin ettei mies siinä vaiheessa ryöstä sinua kokonaan!

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Kysymys kuuluu, miksi mies haluaa rajittaa sun rahan käyttöä, kun siitä kuitenkaan ei taida olla pulaa?

samaa ihmettelin. ymmärtäisin jos mies olis vaikka ruokakauppaan halunnut ne rahat, koska rahaa on vähän. mutta nyt en ymmärrä. tottakai rahat tossa tapauksessa on sun

Yhteistyössä