Mitä mieltä tästä talosta!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taina.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tunne teidän kaupunkinne hintatasoa, mutta ainakin täällä meillä, Pirkanmaalaisessa pikkukaupungissa, tuo hinta olisi juuri passeli tuon kokoiselle -/ikäiselle talolle.
Tietysti ei tuosta talosta ihan hirveästi voi sanoa, jollei ole nähnyt livenä...

Pieni. Joopa joo. Nyt meillä on 80m2 neljällä hengellä ja ihan passeli. Lapset kun kasvaa niin pitääkin rakennuttaa heille omat talot meidän talon viereen niin ei tule ahdasta. :D Olemme ihan normaalipainoisia ja kokoisia, joten emme vie niin paljon neliöitä kuin "en ostaisi". Huonekaluja ja muuta materiaa emme hamstraa, joten mihin sitä tilaa niin paljon tarvii?

Olisin sanonut että kasaritalo, mutta onkin rakennettu 1994. Näyttää 15 vuotta vanhemmalta. Ja nuo kylppärien sisutukset on aika :X
Mutta kyllä tuossa varmaan asua voisi, jos Jokioisissa haluaisi/pitäisi asua. Remonttiin uppoaisi kyllä euro poikineen.

Pieni. Joopa joo. Nyt meillä on 80m2 neljällä hengellä ja ihan passeli. Lapset kun kasvaa niin pitääkin rakennuttaa heille omat talot meidän talon viereen niin ei tule ahdasta. :D Olemme ihan normaalipainoisia ja kokoisia, joten emme vie niin paljon neliöitä kuin "en ostaisi". Huonekaluja ja muuta materiaa emme hamstraa, joten mihin sitä tilaa niin paljon tarvii?

No meitä on vasta kaksi, 51kg nainen ja 80kg mies eikä olla kuin 170cm pitkiä, mutta en silti muuttaisi tuohon. Neliömääriltään ihan ok mutta silti huoneet jotenkin ahdistavan pieniä (vaatehuone ja varasto vienevät paljon neliöistä) ja tuo katto, tosi matala.. Eihän tuolla happea saisi. Pintamateriaalitkin vaikuttavat tuohon ahdistuksen kokemiseen.

Asutaan muuten nyt vain 60 neliön asunnossa, mutten muuttaisi tästä tuohon.

...Ihme porvarikansaa täällä. Itse olen vissiin kauhia köyhimys kun kuvien perusteella pidin taloa tosi hyvänä ja sisutuskin hyvä asumiseen :D Itse asun talossa missä sisustus on ilmeisesti yleisen mielipiteen mukaan ihan järkyttävä (kun tämän ketjun kommentteja lukee tuosta talosta) mutta rahaa menee muuhun kuin satojentonnien arvoiseen sisustukseen joten mikäs tässä ollessa :D Tulipas pöljä viesti, tykkään tuosta talosta, ihmettelin vain näitä "yök mikä sisustus" ja "kaameen pieni" kommentteja :)

• Tykkää
Reactions: Jul
Oikeassa olet että huonekorkeus voisi olla paljon korkeampi. Wc on kamala ja semmosta. Remppaan menisi rahaa, ja siksi hinta arveluttaa kun remppaan ei riitä edes 25000.

Ps. Tässä olis tilaa ;) http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13115295756400&itemcmd=move18&listSize=29&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1521361

[QUOTE="haha";24261284]...Ihme porvarikansaa täällä. Itse olen vissiin kauhia köyhimys kun kuvien perusteella pidin taloa tosi hyvänä ja sisutuskin hyvä asumiseen :D Itse asun talossa missä sisustus on ilmeisesti yleisen mielipiteen mukaan ihan järkyttävä (kun tämän ketjun kommentteja lukee tuosta talosta) mutta rahaa menee muuhun kuin satojentonnien arvoiseen sisustukseen joten mikäs tässä ollessa :D Tulipas pöljä viesti, tykkään tuosta talosta, ihmettelin vain näitä "yök mikä sisustus" ja "kaameen pieni" kommentteja :)[/QUOTE]

Kaikki haluaa sellainen "nykytrendin mukaisen" talon ja sisustuksen. Tiedättehän se tyylin, että kun on nähnyt yhden on nähnyt kaikki ;)

Minusta ihan kiva, normaalin ihmisen normaali talo. Hintatasosta en osaa sanoa. Pintaremppaa toki hieman vaatii, mutta ei suurempia saneerauksia.

No huh huh mitä mielipiteitä.. Mä olisin niiiin onnellinen, jos saatais tuommonen koti, piha ja vielä miehelle sen haaveilema autotalli! Tilaa olisi meille riittävästi eikä menisi 100 000e pintaremonttiin.. Meillä on Helsingissä 50neliötä 3hengelle ja välittäjän mukaan saatais tästä pyytää 230 000e. Mutta sillä ei saisi tilalle mitään lähellekään tuollaista, tuosta pyydettäis täällä 450 000e.

Isot peilit makuuhuoneen sängyn päässä on aina hauskoja!

Muuten aika persoonaton.

Huonekoot ovat nykyään aika kamalia. Tässäkin lasten huoneet ovat käytävämallisia ahtaita kopperoita. Luomukanatkin asuvat nykyisin tilavammin kuin lapset!

[QUOTE="vieras";24261426]Sanoisin kyllä, ettei ole 50 vuotta sitten asuttu väljemmin kuin nykyään. Pienessä yksiössä tai kaksiossa on voinut asua perhe lapsineen. Ja niin asuu maailmalla edelleen monet perheet. Jos oma huone lapsella on, niin ei ole minkään määritelmän mukaan ahdasta.[/QUOTE]

on niin totta. Isäni lapsuuskoti 50v sitten oli tupa ja kamari. Siinä asui isä, äiti ja 7 lasta. Maantietä ei perille ollut. Täällä pitää tehdä 100 000 euron remontti kun huussi ei miellytä ja kattokin on matala. Ei ihme, että kansakunta velkaantuu.

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13115295756400&itemcmd=move23&listSize=29&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1597902

Tää olisi myös ihana! Katto vaan saisi valkoisen värin. :)

Yhteistyössä