Mitä mieltä tästä talosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusikotiko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä todella kallis ja ihan hirmu pieni! Siis noi huoneet oli ihan koppeja.
Enkä koskaan ostais talo joka on monessa kerroksessa, siellä ei sit tarvi kauaa asuaa; eli jossain vaiheessa joutuis taas ostaa uuden.
Ja ulkopuolelta talo näytti todella vanhalta ja tulevalta homepesältä. :(

Hauskaa. Kuinka pitkäksi aikaa sinä ostat talon? Ajatteletko kenties kolmekymppisenä jo eläkeikää ja sen tuomia rajoitteita...?
Olen asunut 9 vuotta kolmekerroksisessa talossa ja meinasin asua vielä pitkään -eläkeikään kun on vielä kolmisenkymmentä vuotta kuitenkin...

Tuleva homepesä? Kannattaisiko perehtyä talon rakenteiden ongelmiin ennen kuin kommentoi tuollaista asiaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Kommentti:
Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Alkuperäinen kirjoittaja papu:
sekoitus vanhaa ja uutta..koti mun makuun:)

Olen siis samaa mieltä. Sisustettu upeasti ja hyvällä maulla, mutta kiinteistöä ei sen perusteella kannata ostaa.

Eikä sen takia kannata jättää ostamattakaan...

Kyllä vaan kannattaa jättää ostamatta. Jos talo ei ole terve, menee omakin terveys.

Mutta kuten sanoin yrittää löytää luotettava asiantuntija, joka tutkii talon rakenteet yms, jos muuten tykkäätte. Ja sitten vaan onnea uuteen kotiin!

Siis sinusta terveys menee, jos talossa on hyvällä maulla tehty sisustus? Mieti nyt vielä. B)

Hyvä ihminen ymmärrätkö sinä minut tahallaan väärin. Ei hyvässä sisustuksessa ole mitään pahaa, mutta omistaja ottaa huonekalut mukaansa ja keittiön kaapit ja tapetit on vaan pintaa, jotka jo muutaman vuoden tai viimeistään 10 päästä haluaa jo vaihtaa toiseksi.

Minä puhun siitä, että juuri näissä 50-luvulla rakennetuissa taloissa on ollut paljon rakenneongelmia joiden korjaaminen on ihan hurjan hintaista. Sen vuoksi kannattaa yrittää itsekin kurkata sinne kivijalan sisään, haistella sisäilmaa yms ja pyytää joku asiantuntija tutkimaan juuri se talo joka muuten miellyttäisi.

Tuossakin kiinteistövälittäjä on halunnut ihmisten kiinnittävän huomiota kauniisiin yksityiskohtiin, jotka ovat ihania, mutta joilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa kannattaako ketjun aloittajan ostaa tämä talo. Siis on soma lipasto heillä sisustuksena, mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä todella kallis ja ihan hirmu pieni! Siis noi huoneet oli ihan koppeja.
Enkä koskaan ostais talo joka on monessa kerroksessa, siellä ei sit tarvi kauaa asuaa; eli jossain vaiheessa joutuis taas ostaa uuden.
Ja ulkopuolelta talo näytti todella vanhalta ja tulevalta homepesältä. :(

Hauskaa. Kuinka pitkäksi aikaa sinä ostat talon? Ajatteletko kenties kolmekymppisenä jo eläkeikää ja sen tuomia rajoitteita...?
Olen asunut 9 vuotta kolmekerroksisessa talossa ja meinasin asua vielä pitkään -eläkeikään kun on vielä kolmisenkymmentä vuotta kuitenkin...

Tuleva homepesä? Kannattaisiko perehtyä talon rakenteiden ongelmiin ennen kuin kommentoi tuollaista asiaa...

Kuinka pitkäksi aikaa ostan talon?! :o
No mielellään loppuelämäkseni! Mä olen 28 ja jos nyt ottaisin asuntolainaa ni eiköhän niitä makseta n.20 vuotta eli olisin 48 vuotias.Eli aikas "vanha" olisin kun tuo tönö ois maksettu. Missä kunnossa se silloin olisi?
Enkä tarkoita että asuisin samassa talossa loppuelämääni, mutta mitä jos se talo olis niin unelma ettei siitä halua luopua? Kuka vanhus haluaa/pystyy asumaan 3-kerroksisessa talossa loppuelämänsä?
Ja toisekseen, jos ostan talon en halua ajatella että ei me tässä aina asuta.Miksi hiivatissa se sit pitää ostaa? :o

Hyvä ihminen ymmärrätkö sinä minut tahallaan väärin. Ei hyvässä sisustuksessa ole mitään pahaa, mutta omistaja ottaa huonekalut mukaansa ja keittiön kaapit ja tapetit on vaan pintaa, jotka jo muutaman vuoden tai viimeistään 10 päästä haluaa jo vaihtaa toiseksi.

Minä puhun siitä, että juuri näissä 50-luvulla rakennetuissa taloissa on ollut paljon rakenneongelmia joiden korjaaminen on ihan hurjan hintaista. Sen vuoksi kannattaa yrittää itsekin kurkata sinne kivijalan sisään, haistella sisäilmaa yms ja pyytää joku asiantuntija tutkimaan juuri se talo joka muuten miellyttäisi.

Tuossakin kiinteistövälittäjä on halunnut ihmisten kiinnittävän huomiota kauniisiin yksityiskohtiin, jotka ovat ihania, mutta joilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa kannattaako ketjun aloittajan ostaa tämä talo. Siis on soma lipasto heillä sisustuksena, mutta...

Peesi.

Sillä kauniilla sisustalla ei ole mitään merkitystä jos kosteus nousee suoraan maasta tilaan ja talonvälissä oleva puru alkaa tiivistyyn ja kostumaan. Kaunis kakku, mutta jos on sisältä mätä, ei paljon hyödytä.

Eli aina tulee katsoa ehdottomasti talon tärkein eli perustus ja rakenteet. Vasta tämän jälkeen ihailla niitä keittiökaappeja ja tapetteja. kaupasta saa muutamalla satkulla tai mausta riippuen tonnilla parilla uudet tapetit, mutta talonperustuksia ei noin vaan muutekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Myös tulee huomata, että talo ei ole omakotitalo vaan osakekantaa, jolloin vielä enemmän ihmettelen korkeata hintaa. Millainen osakekanta on? JOutuuko maksaan muiden remonteista yms.?

Hyvä pointti! Itse en ole tuota koskaan tullut edes ajatelleeksi. Olen vaan uskonut kiinteistövälittäjien markkinointiin pienemmästä varainsiirtoverosta, mutta tosiaan. Osakeyhtiöissä kaikki osakkeenomistajat ovat vastuussa koko osakekannasta. Tätä ei taida voida edes sopimuksella muuttamaan... Tuo kannattaa tarkastaa todella tarkasti!!

Myös tulee huomata, että talo ei ole omakotitalo vaan osakekantaa, jolloin vielä enemmän ihmettelen korkeata hintaa. Millainen osakekanta on? JOutuuko maksaan muiden remonteista yms.?

Hyvä pointti! Itse en ole tuota koskaan tullut edes ajatelleeksi. Olen vaan uskonut kiinteistövälittäjien markkinointiin pienemmästä varainsiirtoverosta, mutta tosiaan. Osakeyhtiöissä kaikki osakkeenomistajat ovat vastuussa koko osakekannasta. Tätä ei taida voida edes sopimuksella muuttamaan... Tuo kannattaa tarkastaa todella tarkasti!!

tossahan on myynnissä KOKO osakekanta. ymmärtääkseni ko. talossa on aikaisemmin ollut useampi pieni asunto.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:

tossahan on myynnissä KOKO osakekanta. ymmärtääkseni ko. talossa on aikaisemmin ollut useampi pieni asunto.

Aah, no niinpä onkin. No sit ei niin paha.

As Oy -muoto vaikuttaa joka tapauksessa vastuukysymyksiin jolloin tilanne käsittääkseni poikkeaa normaalista kiinteistökaupasta. Esim. kosteusvauriot kuuluvat As Oy:n vastuulle ja tämä saattaa rajoittaa myyjän vastuita.

Alkuperäinen kirjoittaja O.C.:

As Oy -muoto vaikuttaa joka tapauksessa vastuukysymyksiin jolloin tilanne käsittääkseni poikkeaa normaalista kiinteistökaupasta. Esim. kosteusvauriot kuuluvat As Oy:n vastuulle ja tämä saattaa rajoittaa myyjän vastuita.

Rajoittaa ainakin myyjän vastuun 2 vuoteen, kun kiinteistön kaupassa se on 5 vuotta.

Yhteistyössä