mitä mieltä tästä nimestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Olemme harkinneet vauvallemme etunimeksi Inkeri. Mitä mieltä olette nimestä? Antakaapa vinkkejä toiseksi nimeksi :) tulee siis vain kaksi nimeä niin kuin isommillakin sisaruksilla.

Ihana nimi!:)

Inkeri on helpompi saada sopimaan toiseksi nimeksi, esim. Lotta Inkeri, Aino Inkeri....

Toivottavasti saat kivoja ideoita muilta, jään itsekin päivystämään vastauksia:D

Ääni Inkeri Eveliinalle. Minäkin laittaisin kolme nimeä, mutta eihän se välttämätöntä ole. Lyhyellä toisella nimellä ehkä vähän "töksähtää", varsinkin jos se on lyhyt, mutta kun sanoo sukunimenkin niin tilanne muuttuu. :) Inkeri nimi on kyllä tosi kiva!

niin, tuohon on tosiaan aika vaikea keksiä yhtä toista nimeä..olisi vain mukava että kaikilla sisaruksilla olisi sama määrä nimiä. olisko Elisabet hyvä? sopiikohan se ollenkaan tuohon Inkerin perään....

[QUOTE="jori";23748849]Inkeristä tulee mieleen venäläisyys. Inkeriläisyys. En pidä. Toisena nimenä menee, muttei etunimeksi.[/QUOTE]

OT: Inkeriläisethän nimenomaan eivät ole venäläisiä vaan alunperin suomalaisia.
Ja mun mielestä kiva nimi. Joku 4-tavuinen sopisi siihen perään, kuten Adalmiina tms.

Mun mielestä sopis enemmän toiseks nimeks. Mun luokkakaverin nimi on Inkeri ja sitä sanottiin aina koulussa Inkuksi.
Mut jos Inkeri etunimeksi, niin toiseksi nimeksi sopii sitten joku pitempi.

miten
olis toi inkeri eveliina. Meillä tulossa neidin toiseksi nimeksi inkeri.. :) ELi siis pidän nimestä.. lempinimeksi siitä tosin tulee inkku, mutta ei se niin paha oo ku mitä välillä kuulee..

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;23748929:
Inkeri Adalmiina?
Inkeri Henriikka
Inkeri Josefiina
Inkeri Lyydia
Inkeri Olivia
Inkeri Vilhelmiina

Tuo Lyydia olisi muuten hyvä! tulee vieläpä suvusta! miten en ole aiemmin hoksannut. Vilhelmiina on jo käytössä yhdellä lapsellamme (toinen nimi). tai oikeastaan hän on Vilhelmina toiselta nimeltään. Pitäisiköhän tuo Lyydiakin laittaa sitten yhdellä yyllä, jotta olisi samaa tyyliä...

[QUOTE="aloittaja";23748954]Tuo Lyydia olisi muuten hyvä! tulee vieläpä suvusta! miten en ole aiemmin hoksannut. Vilhelmiina on jo käytössä yhdellä lapsellamme (toinen nimi). tai oikeastaan hän on Vilhelmina toiselta nimeltään. Pitäisiköhän tuo Lyydiakin laittaa sitten yhdellä yyllä, jotta olisi samaa tyyliä...[/QUOTE]

Ei se paha olisi yhdellä yyllä...

[QUOTE="aloittaja";23748954]Tuo Lyydia olisi muuten hyvä! tulee vieläpä suvusta! miten en ole aiemmin hoksannut. Vilhelmiina on jo käytössä yhdellä lapsellamme (toinen nimi). tai oikeastaan hän on Vilhelmina toiselta nimeltään. Pitäisiköhän tuo Lyydiakin laittaa sitten yhdellä yyllä, jotta olisi samaa tyyliä...[/QUOTE]

Joo, hyvä, Inkeri Lydia Lahtinen...tms. Sopii siis hyvin:)

Itse pidin myös Inkeri Eveliinasta (meinasin aluksi ehdottaa), ja Inkeri Olivia on myös kiva ja yhteen sopiva.

Inkeri Annikki, Inkeri Tuulia, Inkeri Sofia, Inkeri Amalia, Inkeri Ilona, Inkeri Josefiina, Inkeri Sylvia, Inkeri Susanna, Inkeri Amanda, Inkeri Matleena, Inkeri Vilhelmiina, Inkeri Anette, Inkeri Elisa, Inkeri Johanna, Inkeri Anniina, Inkeri Olivia, Inkeri Matilda, Inkeri Alisa, Inkeri Serafiina, Inkeri Pauliina

Itse olen Inkeri ja rakastan nimeäni! Se on sen verran "harvinainen" ettei ihan joka päivä tule vastaan, mutta ei silti liian harvinainen. Lempinimiäkin siitä saa kivasti väännettyä, juuri nuo Inkut ja Inke sekä inksu. Suosittelen!!^^ Se myös jää helposti ihmisten mieleen:)