V
vieras
Vieras
Koita nyt ap jutella miehelles! Näitä ketjuja tuntuu nyt tulevan joka tuutista, enkä ymmärrä ollenkaan! Meillä on molemmilla omat tilit. Kun jäin äitiys- ja hoitovapaalle, mies maksoi mukisematta koko lainanlyhennyksen. Maksoi myös ison osan laskuista sekä ruuista. "Mun" rahoilla ostettiin lapselle tarvikkeita ja vaatteita sekä osallistuin totta kai rahatilanteen mukaan ruoka- ym kuluihin. Meillä ei ole koskaan riidelty rahasta. Jotenkin se on ollut meille ihan luonnollista, että se maksaa, jolla on enemmän rahaa. Olen minäkin aikoinani taloudesta huolehtinut lähes kokonaan, kun mies vielä opiskeli ja itse olin työelämässä. Nyt kun olen hoitovapaan jälkeen taas töissä, maksan taas lainaakin. Tosin meillä mies maksaa n.2/3 ja minä 1/3, koska miehellä niin paljon parempi palkka. Koittakaa nyt hyvät ihmiset saada keskustelua aikaiseksi puolisoittenne kanssa! Mun ehdotus olisi, että avaisitte ylimääräisen tilin, johon kumpikin laittaisi osan tuloistaa. Näin kummallakin olisi myös omat rahat ja yhteiseltä tililta menisi yhteiset menot (asunto, auto jne.)