Mitä mieltä tällaisesta ystävästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tosi vaikea selittää, mutta yritän. Eli mun yksi ystäväni on tällainen ja mä en enää tiedä kuinka kauan häntä kestän. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja mitä olette tehneet asian eteen?

No just, lähti vähän liian aikaisin.

Siis mun ystävä on sellainen, että hänen kanssaan pitää olla aina varpasillaan. Hänellä on todella vahvat omat mielipiteet ja tekee selväksi, ettei hyväksy sitä, että hänen kanssaan ollaan eri mieltä. Loukkaantuu herkästi, jos on eri mieltä. Ja todella stressaavaa on se, että hän saattaa viikkojenkin päästä olla loukkaantunut ja sitten pitää "selvitellä" asioita.

Itse otin etäisyyttä. Kuvitteli voivansa vetää kuin pässiä narussa, suuttui milloin mistäkin edes kertomatta varsinaisesti asiasta minulle itselleni. Sen sijaan kyllä koko kylä raikasi siitä miten vittumäinen ämmä olenkaan ollut. Ollaan nykyään "uudestaan väleissä", mutta en tosiaankaan koe tämän ihmisen ansaitsevan nimitystä ystävä.

Olemme yli kolmekymppisiä ja tunteneet puolet elämästämme.

Olen vaan alkanut miettimään, että ottaako tämä ihminen minulta enemmän kuin antaa. Kun saan siis stressata hänen vuokseen. Hän saattaa muistuttaa jostain vuosien takaisista jutuista mitä olen sanonut ja olla sitten suuttunut ja loukkaantunut niistä.

Viimeksi hän oli loukkaantunut siitä kun hän oli kyläilemässä, enkä ehtinyt palvella häntä tarpeeksi. En huomioinut häntä tarpeeksi, koska kahdessa pienessä lapsessa ja koiranpennussa on ihan tarpeeksi.

No huh huh! Pistä vaan välit poikki tai karsi yhteydenpitoa rankasti..ei kannata tuollasta katella! Vie sinulta energiaa ja ihan turhaan..itse pistin välit poikki yhteen, joka oli koko ajan kaikesta katkera ja vittuuntunut. Ei jaksa sellasta..

Yhteistyössä