Mitä mieltä tälläisestä tatuoinnista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapaluuhun teksti Memento Vivere (muista elää). Jotenkin kauniisti kirjoitettuna ja koristeltuna siis, ei liian iso, mutta ei lapaluuhun tietysti ihan piiperrystäkään viitsi laittaa.

Viimeinen vajaa vuosi on ollut elämässäni melkoisen muutoksen aikaa ja olen tosiaan tajunnut myös tuon, että olen unohtanu elää. Tai että olen elänyt lasten kautta ja lapsia varten, mutta itseni olen unohtanut. Lisäksi tatuointi muistuttaisi minua eräästä miehestä. Ei sinänsä teksti siis vaan se, että minä olen ottanut tatuoinnin niin on muistutus siitä. En ole aiemmin ajatellut, että ottaisin tatuointia. Tai olen siis sanonut, että jos joku oikea ajatus ja merkitys sille olisi niin siinä tapauksessa harkitsisin. Nyt se tuntuu suorastaan pakottavalta ajatukselta ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja öh;22976203:
Jos se on selässä niin eihän se sinulle ole muistuttamassa vaan muille?

No eikös tatuoinnit itseä varten oteta, vaikka niitä ei joka ikinen hetki itse näkisikään? Vai pitäisikö sen siis olla kämmenessä?

Alkuperäinen kirjoittaja öh;22976203:
Jos se on selässä niin eihän se sinulle ole muistuttamassa vaan muille?

En mäkään näe mun selässä olevaa lintua muuta kuin peilin kautta, mutta ihan itteäni varten mä olen sen ottanut enkä muita varten...

Oliko toi nyt latinaa :) Mikset laita suomeksi? Yhtä nätin saisi siitäkin. Monet ottaa tekstin käsivarteen, mä ajattelin nilkkaa. Joku paikka mistä voi aina heikolla hetkellä tarkistaa, mitä tulikaan hakattua itseensä :D

Oliko toi nyt latinaa :) Mikset laita suomeksi? Yhtä nätin saisi siitäkin. Monet ottaa tekstin käsivarteen, mä ajattelin nilkkaa. Joku paikka mistä voi aina heikolla hetkellä tarkistaa, mitä tulikaan hakattua itseensä :D

Mä koen, että mulla tuo lapaluun seutu on kauniimpi kuin käsivarret...

Ja kyllä, on se latinaa. Meinaatko, että ois ok laittaa "Muista elää". Nyt kun sanot niin ei sekään hassumpi olisi ehkä ja sen ainakin kaikki ymmärtäis. :) Pitää pohtia.

[QUOTE="alkup";22976513]Mitäs muut on mieltä tuosta ehdotuksesta, että ottaisinkin sen ihan suomeksi eli "Muista elää"?[/QUOTE]

Kertoo aika paljon tuosta "vain tatuoinnin ottamisen halusta", jos kärkkäästi kyselet muitten ihmisten mielipiteitä, millainen tatuoinnin "kannattaisi" olla. Loppujen lopuksi se on vain sun oma päätökses, että otatko pippelin kuvan otsaan vai suomeksi/latinaksi/persiaksi jonkun tekstin selkään. Kenenkään toisen ihmisen halut ja tykkäämiset ei siinä vaiheessa enää auta, kun jonkun parin viikon jälkeen alat vihata omaa tatuiointias, "kun ei se tunnu omalta, en mä oo tällanen, yhyy".

Musta on hassua, että latina on niin suosittu kieli tatskoissa. Harva sitä kuitenkaan osaa puhua, ja nykyään jos joku heittelee latinankielisiä sanontoja, niin tulee vain suuri myötähäpeän tunne. Oikeastaan ymmärrän latinakielen käytön vain silloin, jos kieleen on joku tunneside (tyyliin isomummo aina sanoi veni vidi vici tjsp. :D) tai henkilö on on latinan harrastaja.

Sama juttu muidenkin kielien kanssa, jos Repe Joensuusta ottaa japaniksi tatuoinnin, vaikka ei yhtään tunne kulttuuria, kieltä, eikä oikeastaan ole kiinnostunut Aasiasta muutenkin kuin että on joskus katsonut Bruce Leen leffan, niin vähän huvittavaa se minusta on.

Kertoo aika paljon tuosta "vain tatuoinnin ottamisen halusta", jos kärkkäästi kyselet muitten ihmisten mielipiteitä, millainen tatuoinnin "kannattaisi" olla. Loppujen lopuksi se on vain sun oma päätökses, että otatko pippelin kuvan otsaan vai suomeksi/latinaksi/persiaksi jonkun tekstin selkään. Kenenkään toisen ihmisen halut ja tykkäämiset ei siinä vaiheessa enää auta, kun jonkun parin viikon jälkeen alat vihata omaa tatuiointias, "kun ei se tunnu omalta, en mä oo tällanen, yhyy".

No heinäkuusta asti olen tuota miettinyt enkä nytkään ole marssimassa sitä suorilta käsin ottamaan. Ihan mielenkiinnosta vain kyselen, että mitä muut tuumaa. Ihan vain ja yksinomaan itse sen päätän. Ei tulisi mieleenkään ottaa tatuointia, jos joku sanoo, että ota vaan, se on kiva. Kyllä minä silti mielipiteitä saan kysyä aikani kuluksi tässä.

[QUOTE="alkup";22976797]No heinäkuusta asti olen tuota miettinyt enkä nytkään ole marssimassa sitä suorilta käsin ottamaan. Ihan mielenkiinnosta vain kyselen, että mitä muut tuumaa. Ihan vain ja yksinomaan itse sen päätän. Ei tulisi mieleenkään ottaa tatuointia, jos joku sanoo, että ota vaan, se on kiva. Kyllä minä silti mielipiteitä saan kysyä aikani kuluksi tässä.[/QUOTE]

Miks tatuoinnin ottaminen on "hyväksyttyä" vasta kun sitä on pohtinut tarpeeksi kauan ja hartaasti :P
Itse olen ollut kuvista kiinnostunut aika nuoresta ja teen täppejä itsekkin. Omani olen ottanut aina kun hyvä idea päähän putkahtaa ja olenkin käsistä, selästä ja jaloista ihan täynnä..myös rinnoissa ja kaulassa kuvia. Eipä ole kaduttanut mikään pätkääkään!!

ps.ei kiinnosta miltä mun iho vanhana näyttää. Ei se ruttu kovin kaunista ole ilman väriäkään ;) Ja tuskin enää bikineissä 70senä hillun muutenkaan XD

tekstejä olen tehnyt nykyään paljonkin. Memento more on suosittu (muista olevasi kuolevainen).. Paremmalta se teksti näyttää kun musta tribali :) joka kertoo vain ottajansa mielikuvituksen puutteesta.. Monesti otetaan tribalia kun jotain pitää olla ja ei muuta keksi tai uskalla ottaa kuin neutraalia mistä kaikki tykkää :D

Yhteistyössä