Mitä mieltä tälläisestä talosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiljaa harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiljaa harmaana

Vieras
Haluaisin paljon kommentteja, varsinkin niitä talon huonoja puolia, miksei hyviäkin. Mä oon ihan innoissani tästä talosta, mut pitäis ottaa järki käteen.
Auttakaa mua :).

Lapset lähdössä syksyllä hoitoon, minä töihin, muutto ois loppukesästä ...

No höh, en tietenkä osannu laittaa linkkiä, mut siis www.kiinteistomaailma.fi
ja kohde 178096.

Kiitos jos viitsit auttaa vaikeassa päätöksessä!

Miun ei tarvinnu kattoa kauaa, kun keksin jo huonon puolen, joka romuttaisi ostoajatukset: hinta.
Ei ois koskaan varraa tuommoisen ostoon.

Mutta jos teillä on, niin tuohan on kaunis ja hyväkuntoinen. Oikein ihana.

Vuokratontti tietysti mietityttää, että onko kallis vuokra ja mihin asti vuokrasopimus voimassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Miun ei tarvinnu kattoa kauaa, kun keksin jo huonon puolen, joka romuttaisi ostoajatukset: hinta.
Ei ois koskaan varraa tuommoisen ostoon.

Mutta jos teillä on, niin tuohan on kaunis ja hyväkuntoinen. Oikein ihana.

Vuokratontti tietysti mietityttää, että onko kallis vuokra ja mihin asti vuokrasopimus voimassa?

Kaupungin vuokratontti, lunastushinta 17.258 euroo ja vuosivuokra 908 euroo. Vuokra-aika 50 vuotta, riittää meille ;). Me saatais tästä nykyisestä todennäköisesti ton talon hinta, kun tässä on oma tontti ja valmis piha.

Olen saanut sen käsityksen, että jos tontti on oma, se voidaan pakkolunastaa (esim tietyömaan alta ), mutta kaupungilta vuokratulla tontilla saa olla ihan rauhassa vuokra-ajan loppuun asti. Siinä mielessä siis vuokratontti saattaa olla fiksumpi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ohhoh! Onpa edullinen!
Mutta ei ollut käytetty mua miellyttäviä verjä ja materiaaleja, ja vuokratontti on niin iso miinus etten ostaisi.

tää on sitä huutokauppaa, eli tosta hinnasta voi lähtee vaan ylöspäin.
Mäkin ajattelin eiliseen asti että ei ikinä vuokratonttia, mut nyt ihmettelen et miks ei? Samalla lailla siinä kasvit kasvaa ja ainahan sen voi ostaa omaks jos haluu ja on rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pihlis:
En löytänyt moitittavaa muuta kun sähkölämmityksen. Sisustus oli jotenkin valju mutta senhän saatte muutettua oman näköiseksi.

Samaa mieltä, nykyisin öljylämmitys ja se on hyvä. Aika kauniisti sanoit sisustuksesta :). Se ois kyllä ihan eri näköinen jos talo ois mun hallussa.

mua kans tökkii noi värit, liikaa puuta käytetty... vaaleammat värit sopisi hyvin!!! Mutta tuollaiset asiat ei kovasti vaikuta ostopäätökseen, ainahan voi remppaa tehdä...

Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaa harmaana:
Ohhoh! Onpa edullinen!
Mutta ei ollut käytetty mua miellyttäviä verjä ja materiaaleja, ja vuokratontti on niin iso miinus etten ostaisi.

tää on sitä huutokauppaa, eli tosta hinnasta voi lähtee vaan ylöspäin.
Mäkin ajattelin eiliseen asti että ei ikinä vuokratonttia, mut nyt ihmettelen et miks ei? Samalla lailla siinä kasvit kasvaa ja ainahan sen voi ostaa omaks jos haluu ja on rahaa.

Juu näin että on tarjouskauppakohde.
Vuokratontissa on se miinus, että sen lunastaminen omaksi maksaa usein niin paljon, että tontin plus talon hinnalla olisi saanut rakennettua jo itselleen täysin mieleisensä talon.
Ja jos ei lunasta tonttia itselleen, on jo esim kymmenen vuoden kuluttua vuokra-aikaa jäljellä paljon vähemmän, ja talon myyminen on entistä hankalampaa.

-Vuokratontti

-Sähkölämmitys

-Ruskeeta ruskeeta ja vielä lisää ruskeeta :x Sitä on siis liikaa, tosin saahan rempalla vaihdettua jos ei miellytä (tosin tuon ikästä ja kuntoista ei viitis huvikseen heti remppailla)

- Ite en tykkäis noista viistoista seinistä mitä yläkerta oli täynnä, varsinkaan kun tulevat noin matalalle. Rajoittaa sisustamista ja tekee huoneista ahtaan oloisia. Mut tää siis tosiaan vaan mun mielipide.

Vuokratontissa on se miinus, että sen lunastaminen omaksi maksaa usein niin paljon, että tontin plus talon hinnalla olisi saanut rakennettua jo itselleen täysin mieleisensä talon.

Ihan tohon en kyllä usko jos haluu käyttää laadukkaita materiaaleja. Toinen juttu on se että mä oon yhden talon "rakentanu" enkä enää rakenna :).

Ihan tohon en kyllä usko jos haluu käyttää laadukkaita materiaaleja. Toinen juttu on se että mä oon yhden talon "rakentanu" enkä enää rakenna :).

Saattaa tuolla olla hiukan eri hinnoissa tontit, mutta esim ton kokoisen talon rakentaminen täällä omalle tontille maksaa n.360.000?.
Kun toi tarjouskauppa tosta kiihtyy, ja ton talon hinta nousee yli kolmeensataan, olisitte saanut rakennettua oman (jos siellä kerta tontit edullisia, eikä yli 100.000?, kuten täällä).
Laadukkaita materiaaleja käyttäen, totta kai. Kuka nyt halvimpaan mahdolliseen tyytyisi jos ei muuten satu miellyttämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:
Hieno :D en nyt ala niistä omakotitalon varjopuolista puhumaan, koska nyt jo asut omakotitalossa, jotenka tiedät mitä sellasessa asumiseen kuuluu.. Hyvältä näyttää. Osta pois B)

Joo, välillä on ikävä kerrostaloon, mut tossa uudessa ois pienempi piha ;).