Mitä mieltä tällaisesta (rauhoittavista lääkkeistä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luin tuon jutun ja mietin vain että olisipa itsellänikin tuollainen lääkäri! Joka uusii aina reseptin! Ei tarvitsisi erakoitua suurimmaksi osaksi ajasta kotiin, olla poissa lapsen joulujuhlista, esityksistä ym.. Paniikkihäiriön takia. Kaupassa käydessä voisi rauhassa ja harkiten tehdä ostoksensa ... Lista on loputon jos jatkaisin kuinka paljon se hyödyttäisi että voisin saada niitä lääkkeitä jotka auttavat :/

No minulle lääkäri sanoi vuosia sitten, että ei haittaa yhtään vaikka erakoituu kotiin jne. pääasia ettei syö rauhoittavia. No en syö enää, mutta olen ihan täysin erakoitunut, en kykene työelämäänkään enää. Mutta mikä tärkeintä, en syö enää rauhoittavia!

Olen sitä mieltä etä lääkärit on puhki peloteltu rauhoittavien sivuvaikutuksilla, eivät uskalla määrätä niitä enää tarpeeseenkaan eikä vaikka potilas käyttäisi oikein. Toki esim. unilääkkeeseen voi tottua itsekin totuin kerran. Mutta ei se ollut maailmanloppu, en kuollut, sairastunut, en anellut itku silmässä vapisevana uutta reseptiä, en valvonut loppu elämääni. Vaan yön parin jälkeen nukuin niinkuin ennenkin ilman lääkkeitä. Myöskään rauhoittavat eivät aiheuta dementiaa tai tee zombieksi tai muuta paskaa. Tottumus on voitettavissa, eikä sitä edes tule pienistä määristä eikä satunnaisesta käytöstä.
Hyvää on sekin, etteivät nuo lääkkeet lihota. "Turvalliset" Remeron tm voivat aiheuttaa kymmenien kilojen lihomisen ja esidiabeteksen...

Tärkeintähän se on tottakai että ei ole lääkkeistä riippuvainen!! Tosi sontaa ihan oikeasti, mutä haittaa siitä on jos 1 resepti auttaisi ihmistä pääsemään työelämään sekä pitämään yllä sosiaalista elämää tms.. Itseltäni lääkkeet lopetettiin kerrasta , vieroitusoireita oli jonkin aikaa sen kesti. Parempi kausi ilman mitään lääkkeitä oli raskausaikana, sama on ollut joka raskaudessa. Nyt taas 5 kk synnytyksestä ja paniikki pahimmillaan :/ . Imetän joten muutenkaan en voisi käyttää rauhoittavia nyt, mutta imetyksen jälkeen olisi kiva ettei tarvitsisi kärsiä paniikkihäiriön oireista vaan saisi reseptin.

Yhteistyössä