Mitä mieltä tällaisesta miehestä kumppanina? Tykkäisitkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Plussat:

-Hyvä ja rakastava isä lapsilleen
- jää mielellään hoitovapaalle lapsen kanssa, vaimon mennessä töihin
-Kädentaidot hallinnassa, rakentaa perheelleen kesämökkiä, osaa korjata ja remontoida kotona mitä vaan
-Poikamainen, leikkisä, veijarimainen (hyvänä päivänään)
- Intohimoinen ja kestävä rakastaja
- antaa naiselleen aikaa omiin harrastuksiin ja menoihin sovittuina ajankohtina
- Ei juo itseään humalaan kuin 1-2 kertaa vuodessa, silloinkaan ei kovaan, eikä koskaan lasten läsnäollessa. Muuten ottaa silloin tällöin oluen tai kaksi, ehkä kerran parissa viikossa.
- Osaa laittaa ruokaa, silloin kun ehtii ja jaksaa
- lähtee mielellään perheen kanssa huvittelupaikkoihin kuten huvipuistoihin, korkeasaareen, leikkipuistoon tms.

Miinukset:

- Ei huolehdi aina oma-aloitteisesti hygieniastaan, vaan nainen saa muistuttaa suihkussa käymisestä ja puhtaiden vaatteiden vaihdosta
- Rasistinen, mollaa maahanmuuttajia kovaan ääneen paasaten
- Äkäinen auton ratissa, taksikuskimainen, hyvin periksi-antamaton ja kärsimätön, mollaa muita kuskeja joskus kiroillen
- jättää kotityöt helposti tekemättä päivän aikana, niin että ne kasautuvat fyysistä työtä tekevän naisen harteille. (mies nyt hoitovapaalla) Kysyttäessä sanoo syyksi "unohtui", muutaman vuoden välillä asiallinen, välillä erittäin tiukkakin keskustelu asiasta ei ole tuottanut tulosta kuin hetkeksi keskustelun jälkeen, kunnes asiat taas lipsuvat entiselleen...
- Ei jaksaisi oikein kuunnella naisen juttuja päivän tapahtumista, lapsista tms. iltaisin, kun tulee hyviä tv-ohjelmia mitä haluaisi seurata. Usein tärkeätkin asiat, menot tms. menevät ohi korvien.
- Joskus saattaa olla suhteettoman tyly ja töykeä, esim. karjaista "nyt hiljaa, h*lvetti" jos telkkarista tulee vaikka hyvä ohjelma
-Kaikkitietävä "besserwisser" joka neuvoo mielellään muita, oli neuvot tarpeen tai ei. Arvostaa itseään korkealle ja helposti väheksyy muiden tapoja tehdä asioita, tai muiden mielipiteitä.

Kummat veisivät voiton, plussat vai miinukset? Kun olette vastailleet, kerron miksi kysyn...

Ehkä plussat vie voiton, mutta jää kuitenkin kysymys, arvostaako vaimoaan todella? Sehän on selvää, että lapset on tosi tärkeitä miehelle, mutta miten muuten kohtelee vaimoaan?

Miiinuksissa on niin isoja juttuja (esim. rasistisuus, huono hygienia, tylyys, besserwissermäisyys), että en ottais tollasta miestä.

No niin, juuri nämä painavat minua eniten, tuon kotitöiden vähäisen tekemisen kanssa, että olen kahden vaiheilla, jatkaako vai ei, mieskin asiasta tietoinen. Lasten takia haluaisin jatkaa, mutta oma jaksaminen on aika koetuksella kun kärsin näistä asioista. :-( Tunteita on kyllä mieheen vielä, rakastan häntä, mutta on vaan niin rankkaa välillä...

Miinukset on kyllä sellaiset että kuulostaa ihan tavalliselta peräkylän juntilta.
Riippuu olisinko rakastunut siihen. Ja lapset tietysti... ne pitäisi ottaa huomioon jos sellaisia olisi jo...

Ehkä plussat vie voiton, mutta jää kuitenkin kysymys, arvostaako vaimoaan todella? Sehän on selvää, että lapset on tosi tärkeitä miehelle, mutta miten muuten kohtelee vaimoaan?

Tätä kysyn häneltä todella usein, eli että kunnioittaako ja arvostaako hän minua? Mielestäni ei tarpeeksi.

Kysyin siis siksi, että olen aika väsynyt, ja ero mielessä, ja mieskin tietää että sitä harkitsen, mutta pyysi että yritettäisiin vielä... mies lupasi parantaa tapansa, sanoi että rakastaa minua ja lapsia ja haluaa olla meidän kanssamme, mutta ei tuosta vaan voi itseään muuttaa, ja minäkin kyllä rakastan, mutta alan olla henkisesti aika väsynyt tähän suhteeseen, en ole onnellinen.

Itse en jättäisi tuota miestä jos olisi yhteisiä lapsia ja miehellä ei olisi alkoholiongelmaa.
Eikä mitään sairautta, mielenterveysongelmaa mikä vaarantaisi perheen tai ei olisi väkivaltainen tai rikollinen.
Ajattelisin että itsepä olen valinnut ja ajattelisin niitä positiivisia puolia. En jättäisi keppoisin perustein.
Ymmärrän eron silloin jos toinen sairastuu esim. kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön ja alkaa uhkailla vaimoaan, jos toinen on väkivaltainen, jos on rikollinen tm.s

No, noista pointeistä päätellen, ja tyylistä miten olet niihin kiinnittänyt huomiota, sanoisin, että et ole minustakaan välttämättä ihan ihanne vaimo... Vähän riippuu, että millaisia ihmisiä olette, ja että miten ne persoonallisuudet sopivat yhteen. Minusta esimerkiksi osa noista miinus piirteistä ei ansaitse lainkaan miinusta, ja se, että sinä kiinnität niihin huomiota, niin itse saattaisin taas antaa siitä sinulle miinusta. Ei tuosta siis oikein voi päättää, kuin sinä, olettaen siis nyt, että kyse on sinun miehestäsi... Vaikea täältä sanoa, että kuinka itse pitäisin, sillä riippuu myös siitä, että miten osa noista piirteistä ilmenee. Sanoisin kyllä minäkin, että ihan perus mies... Ei sen huonompi tai parempi. :)

[QUOTE="Milja";23552330]Itse en jättäisi tuota miestä jos olisi yhteisiä lapsia ja miehellä ei olisi alkoholiongelmaa.
Eikä mitään sairautta, mielenterveysongelmaa mikä vaarantaisi perheen tai ei olisi väkivaltainen tai rikollinen.
Ajattelisin että itsepä olen valinnut ja ajattelisin niitä positiivisia puolia. En jättäisi keppoisin perustein.
Ymmärrän eron silloin jos toinen sairastuu esim. kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön ja alkaa uhkailla vaimoaan, jos toinen on väkivaltainen, jos on rikollinen tm.s[/QUOTE]

ei ole tosiaan alkoholiongelmaa, väkivaltaisuutta tms juttuja.

No, noista pointeistä päätellen, ja tyylistä miten olet niihin kiinnittänyt huomiota, sanoisin, että et ole minustakaan välttämättä ihan ihanne vaimo... Vähän riippuu, että millaisia ihmisiä olette, ja että miten ne persoonallisuudet sopivat yhteen. Minusta esimerkiksi osa noista miinus piirteistä ei ansaitse lainkaan miinusta, ja se, että sinä kiinnität niihin huomiota, niin itse saattaisin taas antaa siitä sinulle miinusta. Ei tuosta siis oikein voi päättää, kuin sinä, olettaen siis nyt, että kyse on sinun miehestäsi... Vaikea täältä sanoa, että kuinka itse pitäisin, sillä riippuu myös siitä, että miten osa noista piirteistä ilmenee. Sanoisin kyllä minäkin, että ihan perus mies... Ei sen huonompi tai parempi. :)

Sorry mutta en oikein ymmärtänyt tuota, että millä tavalla päättelet etten ehkä ole ihannevaimo, ja että osa piirteistä ei ansaitsisi miinusta? Voisitko hieman tarkentaa?

Mä en jäisi suhteeseen tuollaisen miehen kanssa, koska asenteet "tarttuu" lapseen, ne opitaan kotoa, samoin mahdollisesti hygienia. Tulis sellainen olo tossa suhteessa, että olen äiti koko perheelle ja mies on murkkuikäinen poika, joka tarvitsee äidin hoivaa ja jättää kotihommat äidin niskoille.
Ei paljon kiinnostais seksi, jos kumppani ei huolehdi omasta hygieniastaan, miehet ei muutenkaan tuoksu kovin hyvälle, etenkään aamuisin, saati sit että olis joku suihkua kaihtava tapaus..

Sä voit muuttaa omaa asennettasi ja kasvaa aikuiseksi silleen, että et odota toisen olevan täydellinen ja vastuussa sinun onnellisuudestasi. Ole onnellinen siitä että olette terveitä, että teillä menee hyvin, että teillä on terveet lapset, että ei ole suuria suruja. Älä odota että mies olisi sinulle psykologi ja kiinnostunut kaikesta jaarituksestasi. Nauti siitä hyvästä seksistä, turvallisuudesta mitä mies voi antaa, ja pidä sitä rakkauden liekkiä yllä kun teillä sellainenkin vielä on, SEKSIN lisäksi!

Ei noi syyt kyllä minusta vielä eroon riitä. Aika heppoisin perustein minusta teillä tulisi ero, jos noi olisi ne syyt. Kyllähän sitä on jonkin verran tiennyt, että minkä kanssa on naimisiin mennyt, ja sillä hetkellä on tiennyt, että edessä voi olla vaikeita ja helppoja hetkiä, ja ne eletään läpi yhdessä. Tuossa ei ole tarpeeksi syytä eroon. Ei lapsilta voi viedä perhettä esim. siksi, että mies ei tee sinusta tarpeeksi kotona, vaan kyllä sinun pitäisi sen verran välittää, että teet ne sitten itse, tai keksit jonkin muun vaihtoehdon. Itse ainakin menisin maailman ääriin, jotta meidän perhe pysyisi onnellisena.

Minä en ymmärtänyt pointtiasi oikein mutta tarkennan hieman, että itse en tykkää ollenkaan siitä että lasten kuullen kiroillaan ja tööttäillään autossa huudellen idioottia, tai tiuskitaan toiselle vaikka voisi sanoa ihan normaalistikin, tai että hoitovapaalla ollessa ei tehdä kotitöitä vaan odotetaan että työssäkäyvä nainen tulee ne tekemään. Tai että paasataan lähes joka päivä maahanmuuttajista suu vaahdossa, tai että arvostellaan muiden mielipiteitä tai tapoja tehdä asioita koska omansa ovat parempia ja oikeampia. Eli jollain tavalla mies on minusta liian negatiivinen.

Millä tavalla nuo asiat osoittavat etten ole ihannevaimo?

[QUOTE="milja";23552411]Ja kyllä tasan se mies käy suihkussa, älä väitä ettei käy! Sanot että seksi saa vain suihkun jälkeen. : )[/QUOTE]

no heh, ei meillä seksiä kovin usein olekaan, juuri tuon takia, kununohtaa käydä suihkussa. Enkka taitaa olla viikko ilman suihkua, nykyään muistutan asiasta päivittäin ettei unohdu. :-)

Yhteistyössä