Mitä mieltä tällaisesta käytöksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Minua on jo vuosia ihmetyttänyt eräiden sukulaisten tapa suhtautua lahjoihin. Eli esim. oli sitten kyseessä rippijuhlat, synttärit tai laikkiaiset jne. niin lahjan saaja kiittää, vie lahjan jonnekkin, eikä avaa sitä. Eikä sitten noissa isommissa juhlissa ole mitään lahjapöytää tms. että voisi edes kortit lukea.

Kiitoskortit kyllä tulevat ajallaa, mutta minua ihmetyttää ja harmittaa etten yhtään näe lahjan saajan reaktiota, että tuliko mieleistä tai mitä muuta on saanut. Jotenkin olen siis tottunut, että just ylppäri-juhlissa lahjat ja kortit on esillä.

Ärsyttää alkaa heille mitään lahjoja alkaa keksimään, kun tuntuu ettei niitä edes arvosteta. Mistä tiedän, avataanko edes. :(

Ja kyseessä siis sellaiset perheet, joilla on jo kaikkea...

Oonko minä vain outo kun ajattelen näin vai onko muidenkin mielestä outoa käytöstä?

Joillain vanhemmilla ihmisillä tuntuu olevan tapana tuo, että lahjat avataan vasta myöhemmin ja niistä ei pidetä mitään meteliä. Tiedä sitten mistä se johtuu...

ite en kans nuorempana kehdannu avata lahjoja heti kun ne sain ettei vieras luullut että olisin vaan sen lahjan takia hänet kutsunut! mut olisihan se tietysti mukavampaa. ja olen läksyni oppinu :)

Laita lahja sellofaaniin, niin näet jo antaessa sen reaktion!

Itse olen tottunut kotona siihen, että lahjat avataan omassa rauhassa, mutta juhlissa voi kyllä lahjapöytäkin olla. Eli lahjat yleensä pakataan siten, että pakettiin näkee sisälle ja lahjapöydältä vieraat voivat niitä ihastella pakettien läpi.

Omituisin tapa on mielestäni täällä mieheni kotiseudulla, missä esim. kihlalahjat tuotiin etukäteen meille ja sitten meidän piti ne kaikki rehata juhliin mukaan korttien kanssa! Mikseivät voineet ihmiset tuoda lahjoja suoraan juhliin?? Olisi säästynyt paljolta vaivalta heti kättelyssä.. Nyt vieraat joutuivat tekemään kaksi reissua luoksemme ja me jouduimme myös raahaamaan lahjat kaksi kertaa ensin kotiin ja sit takas juhlapaikalle ja sit vielä kotiin. Ei mitään järkeä!

Yhteistyössä