Mitä mieltä syömisistä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko ok?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko ok?

Vieras
Eilen:
Aamupala, 7.30: ruisleipäviipale jonka päällä keiju 60 margariinia, ohut broilerileikkele (vähäsuolainen), salaatinlehti ja tuorekurkkua runsaasti. Yksi mandariini ja viinirypäleitä, juomana iso lasi vichyä.

Lounaan ja aamupalan välissä, kupillinen vihreää teetä, ei sokeria tms.

Lounas, 11.00: eiliseltä jäänyttä täysjyväspagettia ja valkosipuli-sitruunabroileria (itse marinoitua, marinadi sis. oliiviöljyä, suolaa, valkosipulia, pippuria, sitruunaa ja lirauksen hunajaa), salaattia reilusti (kirsikkatomaatteja, kurkkua, salaatinlehteä, viinirypäleitä, paprikaa, salaattisiemeniä). Juomana kevytmaitoa

Välipala 13.30, kupillinen vihreää teetä, lasi vichyä, pieni (vetoisuus n. 1,5-2dl) kulhollinen, naposteluporkkanoita, punaherukoita ja rypäleitä

17.30 päivällinen, porkkanaraastetta jossa ananasta, vihersalaattia (sama kuin lounaalla), yksi iso keitetty peruna ja lohimedaljonkia. juomana kevytmaitoa

21.00 iltapala, juomana lasi vichyä, ja kevytmaitoon tehtyä kaakaota (sokeroimattomasta luomukaakaojauheesta, itse lisätty vähän sokeria), ja kaksi viipaletta kauraleipää, päällä keijua, broilerileikkelettä ja toisella leivällä myös juustoviipale, ja kurkkua ja tomaattia.

[QUOTE="Sonja";30366627]muuten ok mutta leipä ja tee pois,aivan turhia sotkuja.korvaa vaikka mustikka keitolla ja puurolla.[/QUOTE]

puuro on turhaa höttöä. AP käyttää leivän päälle leikettä. Proteiini on tärkeää ja pitää nälän poissa.

Mikä vika teessä on.. Vihreää teetä, se on terveellistä ja sisältää antioksidantteja ja vitamiineja. Enkä laita siihen sokeria. Juon sitä koska maistuu hyvälle ja nyt olen flunssassa ja kuuma tee auttaa oloon.. Puuroa syön tosi harvoin, ei mene alas kaurapuuro vaan tuntuu että tulee ylös samantien.

jälkiviisaana minäkään en joisi teetä,sen verran värjääntyneet hampaat on :)
ja leipä,melko turha koska ei oikeasti pidä näläntunnetta poissa,teen juonti entisestään lisää näläntunnetta.

[QUOTE="Sonja";30366627]muuten ok mutta leipä ja tee pois,aivan turhia sotkuja.korvaa vaikka mustikka keitolla ja puurolla.[/QUOTE]

Et taida tietää ruokavalioista yhtään mitään joten pysy hiljaa... :D Terveellisempää tuo ap:n vaihtoehto on kuin sun mustikka_keitot (se kirjotetaan nimittäin yhteen...).

Niin ap:lle, hyvältä kuulostaa ! Teessä ei ole mitään kivaa kunhan siinä ei ole kilokaupalla sokeria eikä sun teessä sitä tainnut ollakaan. :) Onko sulla laihdutus menossa vai miksi kyselet ?

Juu leipä on vähän turha.. Saa tarjota vinkkejä millä vois korvata.. Raskausajan ruokavaliosta siis poimittu toi esimerkkipäivä.. Kaikki arvot on kyllä kohdallaan verenpaineet yms mutta mietin vaan pitäskö jotain syömisissä parantaa.. :)

[QUOTE="huoh";30366731]Et taida tietää ruokavalioista yhtään mitään joten pysy hiljaa... :D Terveellisempää tuo ap:n vaihtoehto on kuin sun mustikka_keitot (se kirjotetaan nimittäin yhteen...).

Niin ap:lle, hyvältä kuulostaa ! Teessä ei ole mitään kivaa kunhan siinä ei ole kilokaupalla sokeria eikä sun teessä sitä tainnut ollakaan. :) Onko sulla laihdutus menossa vai miksi kyselet ?[/QUOTE]

Ei kun raskaana olen ja kyselen että oisko jotain petrattavaa jossain.. Terveellisesti yritän syödä.. Ainoana paheena on että joskus sorrun napostelemaan viinirypäleitä enemmänkin mutta ei ne varmasti niin paha oo kuin karkit... :D

[QUOTE="huoh";30366731]Et taida tietää ruokavalioista yhtään mitään joten pysy hiljaa... :D Terveellisempää tuo ap:n vaihtoehto on kuin sun mustikka_keitot (se kirjotetaan nimittäin yhteen...).

Niin ap:lle, hyvältä kuulostaa ! Teessä ei ole mitään kivaa kunhan siinä ei ole kilokaupalla sokeria eikä sun teessä sitä tainnut ollakaan. :) Onko sulla laihdutus menossa vai miksi kyselet ?[/QUOTE]

Ravintoterapeutin paperit voitin varmaan lotossa :)
Sinö kun toisaalta tunnut tietävän minua paremmin niin kerro ihmeessä mikä mustikassa on vikana.
Ja keitolla en tarkoita kaupasta ostettavaa sokeri lientä.

[QUOTE="Sonja";30366782]Ravintoterapeutin paperit voitin varmaan lotossa :)
Sinö kun toisaalta tunnut tietävän minua paremmin niin kerro ihmeessä mikä mustikassa on vikana.
Ja keitolla en tarkoita kaupasta ostettavaa sokeri lientä.[/QUOTE]

Minusta mustikkakeitto tai joku muu marjakeitto, tai itsetehty marjahillo on kyllä ok.. Tai vaikka lasten marja/hedelmäpilttiä jos haluaa helpolla päästä :D

[QUOTE="Sonja";30366782]Ravintoterapeutin paperit voitin varmaan lotossa :)
Ja keitolla en tarkoita kaupasta ostettavaa sokeri lientä.[/QUOTE]

Mustikkakeitto, se kaupassa myytävä, ei tosiaan ole hyvä valinta, jos luulee syövänsa samalla mustikoita:

"Vesi, mustikka (9%), sokeri, sakeuttamisaineet (guarkumi, muunnettu maissitärkkelys), happamuudensäätöaine (sitruunahappo), C-vitamiini."

Sitruunahappo on tehty homeesta ja närästää. Niin närästää teollinen C-vitamiinikin. Maissi on muuntogeenistä, jos ei ole luomua ja silloin se sisältää koisantorjunta-ainetta, koska se maissi itse sen tuottaa.

[QUOTE="ulla";30366703]jälkiviisaana minäkään en joisi teetä,sen verran värjääntyneet hampaat on :)
ja leipä,melko turha koska ei oikeasti pidä näläntunnetta poissa,teen juonti entisestään lisää näläntunnetta.[/QUOTE]

mitenkä niin leipä ei pidä näläntunnetta poissa? voin sanoa että pitää. oon ollut aika tiukilla tässä pidempään, eikä ollut kaapissa juuri syötävää. söin pakkasesta leipää kolmena päivänä peräkkäin, 4 siivua per päivä (graham paahtoleipää). Kaksi söin päivällä ja kaksi illalla, kolmen päivän ajan, eikä oikeesti ollut nälkä muutoin kuin aamuisin herätessä.

Alkuperäinen kirjoittaja leivästä.;30366860:
mitenkä niin leipä ei pidä näläntunnetta poissa? voin sanoa että pitää. oon ollut aika tiukilla tässä pidempään, eikä ollut kaapissa juuri syötävää. söin pakkasesta leipää kolmena päivänä peräkkäin, 4 siivua per päivä (graham paahtoleipää). Kaksi söin päivällä ja kaksi illalla, kolmen päivän ajan, eikä oikeesti ollut nälkä muutoin kuin aamuisin herätessä.

justiin näin :)
ja oikeen graahamia,luuletko tosiaan että se on jotenkin terveellisempää kuin rehellinen ranskanleipä :)

[QUOTE="ulla";30366894]justiin näin :)
ja oikeen graahamia,luuletko tosiaan että se on jotenkin terveellisempää kuin rehellinen ranskanleipä :)[/QUOTE]

no mitä ihmettä? puhuinko terveellisyydestä mitään? en. tykkään graham leivästä eniten ja siksi mulla sitä oli pakkasessa. mutta eipä tarvii uskoa jos et halua, totta joka sana.

No enhän minä oo luetellu, paljonko niitä viinirypäleitä on.. :) En vedä niitä älyttömiä määriä päivässä ja esim salaattiin tulevat puolitettuina. Kyllä mulla paketti kestää melkein viikon...
Olen allerginen monille hedelmille niin vähän rajoittaa mitä voi syödä.. Omena, päärynä, kiivi on ehdoton ei.. Tuoretta appelsiinia ei kärsi syödä, koska suupieliä kirvelee kamalasti (appelsiinimehua, tuorepuristettuakin, kärsii juoda).. Eli hedelmiä mitä voi syödä on sitten banaani, rypäleet, luumut, persikat, mandariinit.. Ellei jotain erikoisempia lähde ostamaan kuten granaattiomenaa mutta sekin on niin kallista ettei viitsi päivittäin semmosia syödä..

Niin ja minusta kyllä esim. ruisleipä pitää hyvin nälkää, paremmin kuin puuro. Puurosta mulle tulee vain etova olo ja monesti menee vatsa kipeäksi ja kuralle jostain syystä jos aamun aloittaa puurolla. Mutta jos laitan vaikka ruisleipää aamupalaksi, sen päälle margariinia, leikkelettä, kananmunaa ja kurkkua niin ei tuu nälkä niin helposti kuin puurolla..

[QUOTE="viidenäiti";30366952]hiilarit tulee siemenistä ja kuorista,eli kannattaa kuoria ;)[/QUOTE]

Suomessa aika vaikeaa ees löytää kaupasta rypäleitä jotka myydään siemenineen.. Kaikki siemenettömiä mitä minä olen nähny.. :) Ja en kyllä jaksa alkaa kuorimaan rypäleitä :D

Hyvältähän tuo kuulostaa.. ja kohtuudella kun syö niin voi sitä herkutella ja surutta sen leipänsäkin syödä.

Näköjään ravitsemusterapeutin paprut saa helposti.. niitäkin löytyy huuhaa-naisia sillä alalla. Ei ole tosin koskaan sellaista omalle kohdalle tullut. Ammattilainen ottaa huomioon ettei kaikki sovi kaikille ja mm.puurot eivät ole sopivia kelle tahansa. Ja milloin ihmeessä teekin on muka huono juttu? Hohoho..
Ei kannata AP uskoa eräitä höpöttäjiä.
Elimistö kyllä kertoo parhaiten mikä itselle sopii ja perusterveelliseltä tuo ruokailusi kuulostaa. Kovin vähäiseltä tosin mutten tiedäkään miten pitkä&painava olet. :) Itse kuihtuisin noilla eväillä kun peruskulutus on suuri kokoon nähden ja esim.täysjyvä on pannassa omalla kohdalla sairauden vuoksi. Mutta terve ihminen voi syödä vapaammin ja kun ei kärsi ylipainosta, ei sitä leipääkään tarvitse pelätä! Kun ei kyse ole kuin muutamasta viipaleesta..

No pituutta on reilu puolitoista metriä, paino ennen raskautta oli 55kg (ois voinu olla pari kiloa vähemmän mielestäni, mutta kuitenkin urheilen, ja syön terveellisesti ja kaikki arvot kunnossa, ja lääkärin mukaan ihan normipainoinen). Nyt painoa vähän yli 60kg, ja neuvolan mukaan painonnousu etenee hyvin, ei ole liikaa eikä liian vähän. Itselle tuo ruokamäärä mitä eilen söin oli ihan sopiva määrä :)

Yhteistyössä