Mitä mieltä siitä että pojan kaveri tulee hakemaan ulos ja ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoa?

Vieras
sitten jonkun ajan kuluttua poika tulee surullisena sisälle kun tämä onkin löytänyt toisen kaverin ja tämä mun poika ei sitten sovi leikkiin.
Tämä on toistunut jo useamman kerran ja aina se on se sama toinen poika joka ei hyväksy poikaani mukaan.
Sitten taas parin tunnin kuluttua tämä pojan kaveri tulee oveen taakse kysymään poikaani kun tämä toinen kaveri on lähtenyt.
Nyt oma poikani päättikin että ei lähde ulos tämän kanssa sitten ollenkaan kun aina tulee paha mieli, oikeasti poikani haluaisi ulos ja leikkiin ja murjottaa..
Enpä oikein tiedä miten auttaa.
Ei tuo itsestänikään ole reilua, nämä kaverikiemuratkin niin uusi asia että en oikein tiedä miten tässä tapana toimia, saako sitä puuttua näiden toisten poikien toimiin, eihän heitä voi pakottaa olemaan poikani kavereita..kai?
Miksi he eivät voi vain leikkiä yhdessä :-/
kokeneemmat kaverikiemuroiden selvittäjät antakaa neuvoa!?
kyse 7-8 vuotiaista.

Voi, onko sun kullannuppua kohdeltu kaltoin ku täällä ruikkaat :) Kolmaspyörä on liikaa ja se on nyt osunut poikasi kohdalle. Ei kuulu hakijan parhaimpiin kavereihin vaan on varakaveri. Ei voi thdä mitään.En ihmettele et poikaasi syrjitään ku äiti on tollai luuseri.

Tämä kaveri joka hakee ulos, on pojan paras kaveri ja myös toisin päin. Näin molemmat toisistaan sanovat. Kaveri on usein meillä sisällä leikkimässä ja toisin päin.
Tätä pojan kaverin kaveria en tunne, olen nähnyt kai pari kertaa.
En ymmärrä miksi kolmas pyörä on liikaa?
Mun lapsuudessa leikittiin usein isoissa porukoissa ulkona, ja varsinkin pojat olivat ryhmissä.

Ikävää :/

Minä yrittäisin puhua pojan kaverille, ja yrittäisin myös puhua lapselleni siitä, että he voivat leikkiä kaikki yhdessä, ja hän voi puolustaa oikeuttaan olla porukassa.

Mulla on ekaluokalle menevä poika ja naapurin saman ikäinen tyttö yhdessä kavereidensa kanssa ajoittain hakee mun poikaa ulos.
Poika on innoissaan, hän tykkää kovasti tästä naapurin tytöstä ja haluaisi olla tämän kaveri. Mutta joka kerta hän tulee pettyneenä kotiin: tytöt ovat menneet niin kauas, ja alueelle, jonne meidän pojalla ei ole lupa mennä. Ei sinne ole lupa mennä naapurin tytölläkään, mutta menee silti.
Tai sitten työt muuten vain osoittavat, että eivät haluakaan olla poijan kanssa, esim. naapurin tytön isoveli käski meidän poikaa hyppäämään nokkospuskaan ja kun poika ei suostunut, alkoi tyttö pilkkaamaan "pelkuriraukka!" Eikä meidän poika osaa vielä näitä ivaamisen sääntöjä, tai edes puolustamisen, että sanoisi: hyppää itse, itse olet pelkuriraukka kun et hyppää.

Luulen, että jos poika olisi nokkosiin hypännyt, olisivat nauraneet, miten pöhkö on kun tekee kaikkea mitä käsketään.

Ja tämä tyttö + veljensä ovat ns. paremman perheen (hyvin toimeentulevat ja kauniit kolmekymppiset vanhemmat) lapsia.

Ilmeisesti meidän poika halutaan mukaan vain siksi, että olisi sitten joku yhteinen joukon ulkopuolinen jota vetää höplästä.

Tuon nokkospuskajutun jälkeen tytöt tulivat taas hakemaan ulos, Kello oli turhan paljon, ei meiltä enää ulos menty, mutta oven takana ei ollutkaan naapurin tyttö vaan toinen tyttö, naapurin tyttö kateseli kauempaa. Eli tiesi kyllä mitä on tehnyt.

Seuraavan kerran kun tulee sopivA tilanne ja näen tämän tytön jossain hyvässä sujuvassa tilanteessa, otan asian puheeksi.

Ongelmaksi tulee kun syksyllä alkavat kulkea samaan lähikouluun, matka on sama. Että onko sitten lauma tyttöjä ja poikia, jotka koko koulumatkan pilkkaa ja irvaa ja mollaa meidän poikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ikävää :/

Minä yrittäisin puhua pojan kaverille, ja yrittäisin myös puhua lapselleni siitä, että he voivat leikkiä kaikki yhdessä, ja hän voi puolustaa oikeuttaan olla porukassa.

Nuon minä tein pienenä, jos mua ei huolittu kolmanneksi pyöräksi. Menin vain väkisin mukaan ja alun vastahakoisuuden jälkeen sain jäädä porukkaan. Puhuminen ja leikkiin mukaan osallistuminen uusine ideoineen auttoivat aina, toisten huomio meni itse leikkiin ei siihen että olisin ollut kolmas pyörä

Kerran oma lapsesi kärsii tilanteesta en antaisi lasten enää leikkiä yhdessä.

Sanoisin reippaasti seuraavan kerran kun poika tulee hakemaan että ei käy, kenenkään ei tarvitse olla sinun hätävarakaverisi.

Alkuperäinen kirjoittaja siitä se:
Voi, onko sun kullannuppua kohdeltu kaltoin ku täällä ruikkaat :) Kolmaspyörä on liikaa ja se on nyt osunut poikasi kohdalle. Ei kuulu hakijan parhaimpiin kavereihin vaan on varakaveri. Ei voi thdä mitään.En ihmettele et poikaasi syrjitään ku äiti on tollai luuseri.

Ilmeisesti tämä kyseinen kolmas poika on sinun kakarasi. Olet opettanut lapsellesi, että on olemassa ihmisiä ja sitten heikkoja luusereita ja niitä jälkimmäisiä voi potkia päähän niin sanan varsinaisessa merkityksessä kuin kuvaanollisestikin.

Poikasi on ilmeisesti koulukiusaaja.

Ja kotoa ei taida löytyä rakkautta eikä empatiaa, hyväksyntää eikä kehuja. Potkaset vaan kakarasi ulos ja sanot, että sisälle ei tarvi tulla parkumaan jos maailma kolhii.

Smaa pohtinut täällä, miksei voi leikkiä porukassa. Tässä piha-alueella noin toimitaan usein. Sitten hetken päästä kuitenkin halutaan leikkiä. Tietty täällä toistetaan myös usein ettei toi ole kivaa et toinen jätetään yksin, mutta eipä siinä kai mitään voi.

Ja muistelen kans kun ite oli pieni sitä mentiin porukassa, en juurikaan muista et jos joku kolmas kaveri ois tullut mukaan leikkiin niin oltais kielletty. Miks tosiaan nykyään menee näin :/

samantyyppistä tilannetta ratkottiin sillä että poika haki itse ihan muita kavereita. alkoi sitten se alkuperäinen kaverikin pyydellä ulos ja sillä mentaliteetilla että leikitään koko päivä.

oma poika näki ettei elämä ole vain yhdestä kaverista kiinni.

mä kyllä kannustan aina omaa lastani, että leikkiehin pitää mahtua ja varsinkaan ketään ei saa jättää yksin leikkien ulkopuolelle. jos lapsia on neljä, niin tyttöporukalla aika äkkiä jakautuvat kahdeksi pariksi, mikä on toki ihan ok. täällä kyllä kaikilla vanhemmilla on periaatteena, että jos huomaa, että joku jätetään kolmantena pyöränä ykisn, niin siihen puututaan.

Hyi miten iljettävä akka oletkaan. Herää kysymys, kuka sinusta voi tykätä.

Alkuperäinen kirjoittaja aha:

Ilmeisesti tämä kyseinen kolmas poika on sinun kakarasi. Olet opettanut lapsellesi, että on olemassa ihmisiä ja sitten heikkoja luusereita ja niitä jälkimmäisiä voi potkia päähän niin sanan varsinaisessa merkityksessä kuin kuvaanollisestikin.

Poikasi on ilmeisesti koulukiusaaja.

Ja kotoa ei taida löytyä rakkautta eikä empatiaa, hyväksyntää eikä kehuja. Potkaset vaan kakarasi ulos ja sanot, että sisälle ei tarvi tulla parkumaan jos maailma kolhii.

Hui kauheeta mitä sä kirjoittelet. Olekkos sillä nyt jo ihmisiks. Hyi sua. Soo, soo. Nyt pidä pienenpää ääntä tai täti tulee ja antaa piiskaa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hyi miten iljettävä akka oletkaan. Herää kysymys, kuka sinusta voi tykätä.

Mitä pahaa tuossa nyt oli?

Yhteistyössä