Mitä mieltä: serkuilla eri nimet, mutta sama lempinimi?

Endless Sacrifice

Aktiivinen jäsen
08.06.2006
7 728
1
36
Serkuilla on ikäeroa 6v, eli tällä vanhemmalla on sitä lempinimeä käytetty jo paljon ennen toisen syntymää.

Mua ärsyttää, koska meidän tyttö on se vanhempi ja musta tuntuu että nyt on sitten omittu se meidän hellittelynimi. Meidän tytöllä on kyllä muitakin lempinimiä ja tää yhteinen on jäänyt nyt sitten vallan kayttämättä, mutta olis sille serkullekkin voinut muitakin keksiä.

Nimet on siis tyyliin: Vilhelmiina ja Vilma => Viltsu.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ei mua ärsyttäisi, jos jonkun sukulaisen Niko tai Niklas olisi myös Niksu, kuten meidän Nikolas.

Tietyistä nimistä vaan tulee väkisinkin tietynlaiset lempinimet.

Vaikka sitten kun yhdessä ollaan niin lapset on ymmällään kumpaa nyt tarkoitetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Ei mua ärsyttäisi, jos jonkun sukulaisen Niko tai Niklas olisi myös Niksu, kuten meidän Nikolas.

Vaikka sitten kun yhdessä ollaan niin lapset on ymmällään kumpaa nyt tarkoitetaan?

Sillon varmaan kannattaa käyttää oikeita nimiä. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:

Joskus vaan on nopea tilanne ja kutsuu sillä nimellä mitä eniten käytetään. :/

Samat tilanteet on edessä koulussa tai päiväkodissakin, jos sattuu olemaan samannimisiä/saman lempinimen omaavia lapsia paikalla. Eiköhän siitä selviä.

Ainahan voi sanoa Vilma, sen sijaan että sanoisi Viltsu, jos pelkää lapsen hämmentyvän siitä että Vilhelmiinakin on Viltsu :)

Jos lapsi olisi vaikka Jenna, jota on aina kutsuttu Kikiksi, niin ihmettelisin kovasti miksi serkku Reetta-Liisakin on lempinimeltään Kiki. Mutta jos kyse on ihan tavis-lempinimistä, tyyliin Henri, Henrik --> Henkka, niin oudompaa olisi jos molemmilla ei samaa lempinimeä olis...

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:

Joskus vaan on nopea tilanne ja kutsuu sillä nimellä mitä eniten käytetään. :/

Eiköhän ne sellasissa tilainteissa lapsetkin huomaa kuka on kyseessä.

ehkä se pistäis vähän ärsyttämään. mä laitoin itse omalle tyttärelle sellaisen nimen, että sekoitetaan helposti serkkupoikaan (lempinimeen siis). nimissä ei ole kuin etukirjain eri ja jos huolimattomasti huutelee, niin siinä on molemmat lapset tulilinjalla. mutta ei ole kukaan sanonut olevansa mitenkään vihoissaan asiasta. asumme eri paikkakunnilla ja aika harvoin nähdään.

Kannattaisi antaa alunperinkin lapselle sellainen nimi, josta on vaikea väännellä mitään lempinimiä. :)

Meidän lapsella on lyhyt ja ytimekäs etunimi, josta kyllä valitettavasti varmasti kaverit aikanaan vääntävät jonkun kammokutsumanimen. Mutta siihen asti pärjätään kyllä ihan OIKEALLA etunimellä. =)