Mitä mieltä perheemme rahanjaosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä 16-vuotiaasta asti, tai mies oli 18. Kummallakaan ei siis omaisuutta. Neljä lasta, joidenkin kanssa minä olen ollut kotona. Mies on opiskellut ja nyt saanut hväpalkkaisen työn. Mulla amiskoulutus. On siis varsin reilua, että rahat on yhteiset, koska mä olen yhteisestä sopimuksesta ollut lasten kanssa kotona. Nyt käyn töissä mutta olen illat lasten kanssa, koska mies painaa duunia. Joten melkoinen urakka on myös mulla kun hoidan pääasiassa kodin yksin. Aion itselleni hommata ammatin paremman. Mies ei ole ikinä ajatellutkaan ettei rahat olisi yhteiset enkä todellakaan koe olevani siivellä eläjä. Tässä vaan tällaista näkökulmaa :)

[QUOTE="Mies..";30410031]Voidaanko me puhua urasta jos kyseessä on vaikka siivooja, Missä ne etenemismahdollisuudet on? Kuinka todennäköistä on edetä matala palkka alalla=?
Varsinkaan merkittävästi..
Ja joo mun ex vaimo vetäisi 8v suhteen aikana tolkuttoman määrän mun rahaa omiin juttuihinsa ja kaiken huippuna ns eron tullessa jouduin toteamaan että minulla joka tienasi yli 100% enemmän kuin hän jäi käteen paljon vähemmän kuin hänelle :)

Maksoin suht isot oppirahat, ja se riitti mulle..

Mun pointti on edelleen se kohtuullisuus!!!![/QUOTE]

Siivoojan uramahdollisuuksista jos puhutaan niin yksi tuttavani on aloittanut siivoojana ja siivoustyönjohtajaksi siitä eteni. Tällä hetkellä on ison kaupungin teknisen liikelaitoksen käyttäjäpalvelujohtaja ja alaisia on satoja (sekä siivous että mm. vahtimestarit, kiinteistöjen kunnossapito, viheralueet, ruokapalvelut yms) Liksakin on varmaan vähän enemmän kuin mainitsemasi 1200 euroa.

Eli on niitä etenemismahdollisuuksia vaikka olisi "vain" siivooja.

[QUOTE="vieraana";30410399]Siivoojan uramahdollisuuksista jos puhutaan niin yksi tuttavani on aloittanut siivoojana ja siivoustyönjohtajaksi siitä eteni. Tällä hetkellä on ison kaupungin teknisen liikelaitoksen käyttäjäpalvelujohtaja ja alaisia on satoja (sekä siivous että mm. vahtimestarit, kiinteistöjen kunnossapito, viheralueet, ruokapalvelut yms) Liksakin on varmaan vähän enemmän kuin mainitsemasi 1200 euroa.

Eli on niitä etenemismahdollisuuksia vaikka olisi "vain" siivooja.[/QUOTE]

Ei, ei niitä voi olla. Siivoojat on ikuisesti köyhiä ja mihinkään etenemättömiä typeryksiä jotka koittavat vain hyötyä puolisonsa rahoista makaamalla kotona lapsia hoitamassa, joten heidän panostaan kotona ja puolison ja perheen hyväksi ei tarvitse ottaa edes esimerkeissä huomioon.

[QUOTE="vieraana";30410399]Siivoojan uramahdollisuuksista jos puhutaan niin yksi tuttavani on aloittanut siivoojana ja siivoustyönjohtajaksi siitä eteni. Tällä hetkellä on ison kaupungin teknisen liikelaitoksen käyttäjäpalvelujohtaja ja alaisia on satoja (sekä siivous että mm. vahtimestarit, kiinteistöjen kunnossapito, viheralueet, ruokapalvelut yms) Liksakin on varmaan vähän enemmän kuin mainitsemasi 1200 euroa.

Eli on niitä etenemismahdollisuuksia vaikka olisi "vain" siivooja.[/QUOTE]

Niinno mun tuttu myi 2012 osan firmastanasa ja nettosi 3.3miljoonaa€ + viime vuonna oli pääomatulot 600k€ ja kaikki tämä metallimiehen papruilla.
Poikkeuksia on aina..
Harvoinpa tälläinen ihminen kuka menestyy jää polkemaan paikoilleen kovinkaan pitkäksi aikaa. EIkä tälläiseen ihmisen menestymisen tiellä ole se että ollaan 2-3v kotona.

Ei, ei niitä voi olla. Siivoojat on ikuisesti köyhiä ja mihinkään etenemättömiä typeryksiä jotka koittavat vain hyötyä puolisonsa rahoista makaamalla kotona lapsia hoitamassa, joten heidän panostaan kotona ja puolison ja perheen hyväksi ei tarvitse ottaa edes esimerkeissä huomioon.

Aika ilkeä ajatusmailma sinulla.. Kukaan ei ole tainnut noin sanoa.

[QUOTE="aito ammattivalittaja";30409091]Meillä menee kaikki raha lapseen, kummalakaan ei omia rahoja ole.[/QUOTE]

näin meilläki, yhteiset on rahat ja laskut, yritys on yhteinen, lapset on yhteisiä että omia....tilille ei kerry ylimääräisiä, vaikka toinen on töissä ja toinen kotona tällähetkellä. Pääasia että on katto pään päällä ja pärjätään.

Tekeekö se matalapalkkaihminen oikeasti niin paljon vähemmän työtä, että on oikeus ja kohtuus, että se saa 6 kertaa vähemmän rahaa kuin se korkeasti koulutettu? Yrittäjä, joka painaa työtä taukoamatta, on asia erikseen, siinähän tulee jo tuntejakin aivan eri tavalla. Mutta että kuusinkertaisesti arvokkaampi mies kuin vaimo?? En kommunismia ihannoi, mutta joskus kyllä miettii, että miten voi olla että joku palkansaaja saa tuollaisia lukemia - ihanko oikeasti sen työ ja se ihminen on niin paljon arvokkaampi kuin se mainittu siivooja?

Kuinka naurettavaa... kokeilkaa vaikka käyttää rahaa niin että ette jaoittele "minun rahaa" tai "sinun rahaa" niin elämä helpottuu kummasti :D tämmöstäkään tarvis päteä kaksplussassa aikuisten ihmisten....

Alkuperäinen kirjoittaja Miettijä;30413889:
Tekeekö se matalapalkkaihminen oikeasti niin paljon vähemmän työtä, että on oikeus ja kohtuus, että se saa 6 kertaa vähemmän rahaa kuin se korkeasti koulutettu? Yrittäjä, joka painaa työtä taukoamatta, on asia erikseen, siinähän tulee jo tuntejakin aivan eri tavalla. Mutta että kuusinkertaisesti arvokkaampi mies kuin vaimo?? En kommunismia ihannoi, mutta joskus kyllä miettii, että miten voi olla että joku palkansaaja saa tuollaisia lukemia - ihanko oikeasti sen työ ja se ihminen on niin paljon arvokkaampi kuin se mainittu siivooja?

Se että joku ammatti on huonosti palkattu ei todellakaan ole sen paremmin tienaavan puolison vika vai onko?
Miksi hänen pitäisi maksaa siitä että toista ei ole opiskelut kiinnostaneet?

Kaikki raha pitäisi mennä kakkakivaan sängyssä

paskansin juuri housuun ja runkkasin hieroen ulostetta kiveksiini. Kuvasin kaiken... Voit maksaa mun kotivideosta 20 e

siinä on laadukasta rahan käyttöä terveisin markku 51 vuotta maan rakennus mies

Yhteistyössä