Mitä mieltä päivystyksen hoitajan käytöksestä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Lapseni, jo täysi-ikäinen, sairastaa masennusta. Tähän on kuulunut myös viiltelyä. Luulin jo, että se oli mennyt ohi, mutta sitten tuli vastoinkäymisiä, kun hyvä ystävä päätti oman käden kautta päivänsä jouluviikolla. Joulupäivän iltana myöhään lapsellani oli sitten ollut niin paha olla, että oli taas satuttanut itseään :( Oli tuolloin isänsä luona. Ilmoitti minulle asiasta ja sanoi menevänsä päivystykseen yöllä. Hoitajan käytös oli epäasiallista. Hoitaja oli sanonut, "helvetti, nosta se lahkeesi ylös" ja kun tyttöni oli pyytänyt, voisiko oven sulkea, että ei halua kaikkien näkevän, hoitaja oli mennyt ovelle ja tokaissut "no ei se vittu mene kiinni". Tyttöni oli sanonut hänelle sitten, että et sinä voi noin käyttäytyä asiakaspalvelussa ja kerro mikä sinun nimesi on, jotta ei minun tarvitse kuunnella tuollaista. Hoitaja ei suostunut kertomaan nimeään, eikä hänellä myöskään ollut nimikylttiä. Lopulta toinen hoitaja hoiti tyttöäni ja hän oli hyvin asiallinen. Miten on mahdollista tuollainen käytös? Olkoot vaikka kuinka itse aiheutettu vamma, mutta silti. Tyttöni laittoi asiasta palautetta sairaalaan. Vamma vaati lopulta tikkausta. Onneksi tyttöni on tänään jo vähän paremmalla mielellä, joulu otti vain koville tuon ystävän pois menon takia.

No olipa asiatonta. Rekisteröityykö minnekään tieto siitä, kuka hänet on vastaanottanut siellä päivystyksessä? Jos sitä kautta selviäisi nimi. Eikä sen toisen hoitajan nimeä ole, jos hän olisi tiennyt kertoa tuon ensimmäisen nimen? Kannatti kuitenkin laittaa palautetta, voihan olla että siellä tiedetään jo käytöksen perusteella, kenestä on kyse..

Todella epäammattimaista ja törkeää. Hoitaja tai lääkäri tai kuka ikinä joka toimii näissä hommissa, ei saa jättää ketään hoitamatta vaikka kyseessä olisi sarjamurhaaja. Yhtäkään potilasta ei saa kohdella huonosti. Tuomitseminen ei ole meidän hommaa, vaan tuomarin. Tehkää valitus ja VAATIKAA VASTAUSTA.

niin... asialla on kaksi puolta...yrittikö lapsesi paikata omaa tekoaan...

Niin mitähän tarkoitat tällä?

Asiasta on jo laitettu palautetta, tyttöni teki ihan asiallisen palautteen sairaalaan ja luki sen minulle ennen laittoa.
Toinen hoitaja oli kertonut mitä kautta voi laittaa palautetta. Eiköhän tuo nimi tule selville, kuka siellä oli päivystämässä.

Juu, kyllä valitusta tehdessä teillä on oikeus saada hoitajan nimi ja heidän on se teille annettava. Suosittelen ottamaan yhteyttä potilasasiamieheen! Teette aivan oikein, jos teette valituksen. Tuollaisten ihmisten ei tule olla hoitotyössä. Potilasasiamiehen yhteystietojen tulee olla helposti saatavilla hoitopaikasta tai esim. nettisivuilta.

Niin ja vielä sellainen seikka, että on aivan sama minkä syyn takia siellä päivystyksessä on oltu. Kukaan ei saa kohdella potilasta tuolla tavalla. Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin mt-ongelmaisten kohdalla pitäisi olla ekstratarkkana. Hitsi että ottaa päähän teidän puolesta.

[QUOTE="vieras";25309999]Niin ja vielä sellainen seikka, että on aivan sama minkä syyn takia siellä päivystyksessä on oltu. Kukaan ei saa kohdella potilasta tuolla tavalla. Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin mt-ongelmaisten kohdalla pitäisi olla ekstratarkkana. Hitsi että ottaa päähän teidän puolesta.[/QUOTE]

Kiitos sinulle. Minun tyttökin sanoi, että kyllä tuntui pahalta tuommoinen käytös, kun itsellä on huono olla. Täytyy vain toivoa, että nämä asiat menee ajan kanssa ja iän myötä ohi ja oppii ajattelemaan asioita eri kannalta.

Oletko sä ihan varma siitä, että tää juttu on tapahtunut? Siis että tyttäresi on itsemurhayrityksensä aikana ollut varmaan aika sekaisin. Kuuleeko hän ääniä, puhuvatko ne hänelle?

[QUOTE="vieras";25310142]Oletko sä ihan varma siitä, että tää juttu on tapahtunut? Siis että tyttäresi on itsemurhayrityksensä aikana ollut varmaan aika sekaisin. Kuuleeko hän ääniä, puhuvatko ne hänelle?[/QUOTE]

Ei se ole ollut mikään itsemurhayritys, vaan viiltelyä; tarkoitus ei ole siis tappaa itseään, vaan kun oikein on huono olla, niin masentuneet tätä joskus tekee. Taitaa olla joku ilmiö nuorison keskuudessa. Sitä tapahtuu paljon. Tarkoitus ei siis ole sillä tappaa itseä, vaan aiheuttaa kipua itselle.
Eikä kuule mitään ääniä myöskään. Paikalla oli myös mukana kuskina kaveri. Totta on asia.

Olisko Töölön sairaala? :D Tai no, onhan monessa paikassa varmasti epäammattimaisia hoitajia. Itse Töölön sairaalassa sain nuorena ihan hirveetä kohtelua kun olin siellä 'omasta syystä' - ei viiltelyä mutta tavallaan itse aiheuttu juttu.

Tehkää valitus, hoitajatkin tuntuu nykyään saavan tehdä lähes mitä tahansa.

Eihän tuota mitenkään puolustella voi, mutta siellä on joulunpyhinä varmasit tosi paljon tekemistä. Ja sitten tälllainen itseaiheutettu mielenterveysongelmainen siellä seassa, niin ei käy hoitajaa kateeksi.

Miksi sitä lahjetta ei voinut nostaa niin että hoitaja olisi nähnyt vamman laadun? Jos kerran apua hakee niin ei se ole sitten asia käydä siellä latelemaan ehtoja kuinka apua annetaan. Kiroilu ei kuitenkaan käy missään tilanteessa.

Hei,
Itseään viillellythän sai oikein kunnolla puhtia elämäänsä ja jaksoi jopa valituksen tehdä hoitajan käytöksestä. Kiitos sille hoitajalle, että korjasi yhden pahoinvoivan hyvinvoivaksi!

[QUOTE="vieras";25315584]Eihän tuota mitenkään puolustella voi, mutta siellä on joulunpyhinä varmasit tosi paljon tekemistä. Ja sitten tälllainen itseaiheutettu mielenterveysongelmainen siellä seassa, niin ei käy hoitajaa kateeksi.

Miksi sitä lahjetta ei voinut nostaa niin että hoitaja olisi nähnyt vamman laadun? Jos kerran apua hakee niin ei se ole sitten asia käydä siellä latelemaan ehtoja kuinka apua annetaan. Kiroilu ei kuitenkaan käy missään tilanteessa.[/QUOTE]

No en kyllä keksi hirvittävän montaa syytä sairaalaan joutumiselle, jotka eivät olisi itseaiheutettuja, onnettomuudet tietysti erikseen. Sama kuin hoitaja kohtelisi sydäninfarktin saanutta ylipainoista potilasta huonosti, kun "itsehän se sen aihetti".

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä