M
"mie"
Vieras
Lapseni, jo täysi-ikäinen, sairastaa masennusta. Tähän on kuulunut myös viiltelyä. Luulin jo, että se oli mennyt ohi, mutta sitten tuli vastoinkäymisiä, kun hyvä ystävä päätti oman käden kautta päivänsä jouluviikolla. Joulupäivän iltana myöhään lapsellani oli sitten ollut niin paha olla, että oli taas satuttanut itseään
Oli tuolloin isänsä luona. Ilmoitti minulle asiasta ja sanoi menevänsä päivystykseen yöllä. Hoitajan käytös oli epäasiallista. Hoitaja oli sanonut, "helvetti, nosta se lahkeesi ylös" ja kun tyttöni oli pyytänyt, voisiko oven sulkea, että ei halua kaikkien näkevän, hoitaja oli mennyt ovelle ja tokaissut "no ei se vittu mene kiinni". Tyttöni oli sanonut hänelle sitten, että et sinä voi noin käyttäytyä asiakaspalvelussa ja kerro mikä sinun nimesi on, jotta ei minun tarvitse kuunnella tuollaista. Hoitaja ei suostunut kertomaan nimeään, eikä hänellä myöskään ollut nimikylttiä. Lopulta toinen hoitaja hoiti tyttöäni ja hän oli hyvin asiallinen. Miten on mahdollista tuollainen käytös? Olkoot vaikka kuinka itse aiheutettu vamma, mutta silti. Tyttöni laittoi asiasta palautetta sairaalaan. Vamma vaati lopulta tikkausta. Onneksi tyttöni on tänään jo vähän paremmalla mielellä, joulu otti vain koville tuon ystävän pois menon takia.