Mitä mieltä ootte...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä-80

Vieras
Meidän tyttö on tosi arka menemään yksin mihinkään ja mummi kysyi meidän esikoista yökylään nyt pääsiäisen aikaan mut tyttö ei halunnut lähteä, syyksi sanoi että ikävä tulee ja itku ihan pääsi. Minun mielestä ketään ei tarvii pakottaan menemään jos ei halua. Kun tyttö on vähän arka ja muutenkin tosi vähän yökylässä 7vuoden aikana ollu. Niin miehen mielestä se ois pitäny pakottaa sinne menemään! Hulluna huusi ja sylki suustaan mitä halusi ja nyt sitten mökötää kun minä annoin takasi sille ja sanoin oman mielipiteeni asiasta. Ihme sakkia nuo miehet, ei kyllä tosiaankaan aina oikein niitä ymmärrä!! Että kivasti alkoi pääsiäinen!

Ei saa lasta pakottaa, jos ei oo oikeesti pakko (esim. vanhempien sairaus tms.) Ehkä vois vähän lapsen kans jutella että mikä siinä pelottaa ja jotenkin pehmeesti vähän aloitella kotoa pois olemisen harjoittelua.

Mies olisi varmaan halunnu olla vähän aikaa erossa lapsesta ja siksi olisi ollu kiva, jos lapsi olisi menny yökylään. Mutta pakottaa ei mun mielestä voi jos ei ole ihan pakko (vanhemmat sairaina, synnärillä jne.) Miehet ei aina ajattele lasten kannalta, katsovat vaan omaan napaansa. Jaksamista ja parempaa jatkoa Pääsiäiselle!

Ei voi eikä kannata pakottaa.
Voisihan sitä kokeilla pikkuhiljaa aikaa pidentämällä miten menee.
Asutteko kaukana,että onnistusiko haku jos menee ihan kamalaksi ja tyttö välttämättä kotiin haluaa?
En siis tarkoita nyt juuri,vaan joskus kokeilla.

Tässä on sitten se varjopuoli kun ei ikinä lapset käy missään kylässä/yökylässä ilman vanhempia. Jää paljon kivasta paitsi kun ei pääse leireille eikä yökylään kavereille.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Tässä on sitten se varjopuoli kun ei ikinä lapset käy missään kylässä/yökylässä ilman vanhempia. Jää paljon kivasta paitsi kun ei pääse leireille eikä yökylään kavereille.

Tai sitten ei jää. Nimittäin jos leiriellä oleminen ei ole lapsen mielestä yhtään mukavaa, eikä kavereiden luokse yöksi jääminen 7 vuotiaana ole sekään mieluista. Sekin vaihe kyllä tulee kun haluaa kavereiden luona kyläillä, yökylässä siis, toisille aiemmin, toisille myöhemmin. Itselleni vasta 5 luokan aikana.

Niin ja ensinnäkin tämä ei johdu meistä ettei tyttö ole päässyt yökylään. Ehkä kerran vuodessa ollut jossain yökylässä, kun eipä kukaan ole kysynytkään useimmin. Ja minä olen sellainen etten kyllä kysele että voisiko tulla kun noin harvoin kukaan kysykään...

Tai sitten ei jää. Nimittäin jos leiriellä oleminen ei ole lapsen mielestä yhtään mukavaa, eikä kavereiden luokse yöksi jääminen 7 vuotiaana ole sekään mieluista. Sekin vaihe kyllä tulee kun haluaa kavereiden luona kyläillä, yökylässä siis, toisille aiemmin, toisille myöhemmin. Itselleni vasta 5 luokan aikana.

Näin minäkin ajatten! Mutta tuo mies on kyllä aivan eri mieltä... GRRR!

Yhteistyössä