mitä mieltä ootte?pienelle vauvalle korvikset..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eli haluisin kans laittaa meijän pikkuneidille korvikset.oon miettinyt tätä jo jonki aikaa..mitä mieltä ootte? onko täällä jonkun vauvalla reijät korvissa?

Mun mielestä ois siistiä, jos lapsen mielipidettä kysyttäis =)
Eli ole valmis maksamaan sitten, kun lapsi on niin iso ja ilmaisee itse, että tahtoisi korvakorut.

En voi ymmärtää vanhempia, jotka laitattavat pienelle lapselleen korvikset. Ja sitten pitäisi muistaa yksi tärkeä asia: jokainen ylimääräinen reikä kropassa on uusi väylä viruksille ja bakteereille elimistöön. Kiitos ja näkemiin.

Älytöntä.

Sitä paitsi sä riistät lapselta mahdollisuuden HALUTA ne ekat korvikset, monelle se on sitten aikanaan iso juttu, jossa tullaan "isoksi tytöksi", kun ne hartaan mankumisen jälkeen saa.

MIKSI IHMEESSÄ vauvalle pitäisi laitattaa korvikset? Kas kun ei nenäkorua.

no tätä vähän arvelinkin että mielipiteet täällä on negatiivisia.Mut sehän on aika ylesitä nykyään että pieni lapsi saa korvikset.itse sain tän idean telkkarista,ja jotenkin ihastutti.tietenkään en halua kipua tuottaa pienelle lapselle.mutta eihän sen laittamisen jälkeen enää ole kipeät..kivan näköset tosin..

Eikö sitä voi suosiolla odottaa että lapsella on ikää vähän enemmänkin? Nuo korvispyssyt ei ole mitään maailman hygieenisimpiä kapistuksia ja mitään takeita korun materiaalien sopivuudestakaan ei ole. Mitäs sitten kun se tulehtuu? Tai turpoaa ja korvis lähtee kokonaan uppoamaan korvalehden sisään? Näitäkin nimittäin tapahtuu. Kannattaa miettiä muutamaan kertaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen;27577564:
no tätä vähän arvelinkin että mielipiteet täällä on negatiivisia.Mut sehän on aika ylesitä nykyään että pieni lapsi saa korvikset.itse sain tän idean telkkarista,ja jotenkin ihastutti.tietenkään en halua kipua tuottaa pienelle lapselle.mutta eihän sen laittamisen jälkeen enää ole kipeät..kivan näköset tosin..

Missä se on yleistä? Noin niinkuin Suomen rajojen sisäpuolella, mitään puskaheimoja ei lasketa. Ja jos et kerran halua tuottaa kipua, et laitata niitä koruja.

Onneksi hyvin harvassa ovat ne, jotka moiseen suostuvat, vaikka miten äiti haluaisi rei'ityttää. Kaiken kukkuraksi liian pienenä laiteut reiät todennäköisesti päätyvät kaikkea muuta kuin nättiin kohtaan korvien kasvaessa.

Hommaa tarrakorvikset sille. Vauvoja ei pistellä kuin rokottamisen takia, sekin tehdään vauvan hyvinvoinnin eikä koristelemisen takia.

No kyllä korvikset on ainakin vrk kipeät ja arat ainakin viikon. Miksi ihmeessä sä haluat väkisin tuottaa vauvallesi tuskaa? sadisti kenties???
Mun mielestä vauvoille korvisten laitto pitäisi kieltää lailla ja niitä laittavat tuomita pahoinpitelystä.

ovat ne sen laittamisen jälkeen pirun kipeät.Muistan sen kun olin 8v enkä saanut nukuttua reikien laittamisen jälkeisenä yönä ollenkaan ;(

:O Miten niin ei laittamisen jälkeen ole kipeät? Mulle laitettiin korvikset n. 4 vuotta sitten ja todellakin olivat kipeät laittamisen jälkeen, seuraavana yönä en voinut nukkua kyljelläni. Ja jos tulehtuvat, niin sitten vasta kipeät ovatkin.

Antaisitko ap jonkun muun päättää puolestasi, että mihin sinulle pistetään lävistys?

Pienelle vauvalle korvikset? Ei.

Pienelle lapselle joka itse haluaa? Kyllä.

En näe mitään syytä miksi vauvalla pitäisi olla korvikset, joten miksi niitä laitattaisinkaan hänelle. Jos lapsi on jo isompi, ja haluaisi korvikset, niin sitten voisin antaa luvan.

Itselleni äitini laittoi korvikset kun olin kaksivuotias, kun halusin itse. Myöhemmin eskari-ikäisenä käytiin ampumassa toiset, kun halusin. Koskaan ei vanhemmat mitään tyrkyttäneet, enkä näe syytä miksi pitäisikään tehdä jotain tuollaista lapselle, joka ei mielipidettään vielä osaa sanoa.

Tulipa vielä mieleen, että vaikka vauva on sinun vatsassasi kasvanut, hän ei ole omaisuuttasi. Etenkään keholtaan. Minun mielestäni edes vanhempi ei voi teettää lapselle toimenpiteitä vain esteettisistä syistä. Terveydellisen haitan hoitaminen kuntoon on asia aivan erikseen.

Korvikset voi saada myöhemminkin, mitä lisäarvoa sillä saa, että ne laitattaa vauvalle? Saa huomiota erikoisena äitinä vai?

Onko sun mielestä muutenkin ok tuottaa vauvalle kipua?

No mun 12-vuotiaalla oli ainakin monta viikkoa kipeät. Eivät meinanneet millään parantua, eikä oikeastaan vieläkään ole toinen parantunut, kun vuosi on jo mennyt. Ja pikkuiselle on ne pienimmätkin korikset isot ja varmasti on hankala nukkua. Ja kiva kun pipot ja kaikki ottaa kiinni. Joo, vittu pitää olla sadisti että laittaa vauvalle korvikset.

Se on lapsen koristelemista niinkuin hän olisi sinun omistusesine, eikä itsenäinen oma ihmisensä jolla on oikeus päättää tulevaisuudessa mitä haluaa kehollaan tehdä. Se että olet hänen huoltaja ei anna sinulle oikeutta tehdä muutoksia häneen niinkuin kyseessä olisi joku jakkupuku räätälille vietäessä.

Yhteistyössä