Mitä mieltä ootte lasten valjaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja evvk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

evvk

Vieras
Siis kävelytysvaljaista?

Näin pitkästä aikaa yhdellä about 1,5-vuotiaalla sellaiset. Nousivat autosta ja kävelivät äitinsä kanssa n. 10m matkan kauppaan sisälle kävelytien läpi (ei autoja). Eikö sen matkan nyt ois voinut vaikka kädestä pitää?

Asiahan taas kuuluu mulle :D

Mutta yleensäottaen minusta aika nöyryyttävä laite. Ja mulla ON vilkas 1,5-vuotias, mutta silti oon pärjännyt ilman.

Ostin sellaset aikanaan varalle. Ja nyt oon jo myynyt ne pois käyttämättöminä. Vaikka tuo meidän 2,5-vuotias on yx elohopea, niin se pitää kyllä kiinni kädestä kun käsketään.

Ite oon pienenä kulkenu valjaissakin, en oo ollu helppo lapsi :D.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, en mäkään osaa kyllä ymmärtää niitä. Jotkut lapset ovat villejä, mutta, että valjaat..luulisi, että olisi hyvä opettaa ihan vaan käytöstapoja.

Miten niistä valjaista on kätevämpi pitää kuin esim kädestä? Tai siis kai on... emmätiedä. Ite nappaan syliin, jos meno äityy älyttömäksi. Muuten kävelee käsi kädessä, liikenteessä siis.

Alkuperäinen kirjoittaja evvk:
Mutta yleensäottaen minusta aika nöyryyttävä laite. Ja mulla ON vilkas 1,5-vuotias, mutta silti oon pärjännyt ilman.

Niin, yhden vilkkan lapsen kanssa pärjää kyllä, senhän voi vaikka kantaa... Otapa pari naapurin vilkasta muksua -mielellään pienellä ikäerolla- mukaan jonnekin, niin saatat kokea ahaa-ilmiön... Kyllä niille paikkansa ja aikansa on! ;)

Esikoisella tuolla "maailmalla" oli käytössä 1-2 vuotiaana. Mielummin pidän valjaissa kuin hukkaan lapseni lentokentällä ruuhkassa.

Ja siis esikoinen oli sitä mallia joka ei istunut hiljaa paikallaan rattaissa. :saint:

Valjaat on siitä hyvät ettei lapsen tarvii pitää kättä ylöspäin kovin kauaa. kokeilkaapas ite roikkua ovenkarmissa käsi KOKOAJAN ylöspäpin vaik 20min.. :xmas:
ite ei oo tullu hankittuu valjaita kaupunkireissuille vaik välillä hkä ois aiheellista olla moiset. ja muakin on kuskattu pienenä valjaisssa (väriltään punaiset ja materiaaliltaan nhkaiset infan valjaat muistan ne edelleen ) ja näin normaali ja traumaton musta on tullu!

Serkkutyttöni oli pienenä niin villi tapaus, että ei sitä paljoa pidelty ilman valjaita. Ja kova kuri oli heillä kyllä kotona :D Laivallakin oltiin kerran, niin tyttö valjaissa, niin silti hyvä ettei hyppiny pitkin kattoa ja seiniä :D
Hyvä keksintö :)

Enpä mä ihmeempiä ajattele, meidän pojallakin sellaset vois olla hyvät mutta en oo halunnut/kehdannut hankkia. Ainakin tähän asti on vältytty auton alle jäämisiltä, vaikka aika tiukkaan tosta menijästä saakin joskus tarrata kiinni. :whistle: Ja jos ihan mahdottomaks menee laitan pojan rattaisiin ja siellä pysyy...

jos lapsen turvallisuus(esim.suomenlinnassa ihan ehdoton) kyseessä niin ihan jees.katsokaas kun kaikkien lapset ei vaan tottele/ovat niin vilkkaita eivätkä vielä ymmärrä puhetta...

Siis kävelytysvaljaista?

Näin pitkästä aikaa yhdellä about 1,5-vuotiaalla sellaiset. Nousivat autosta ja kävelivät äitinsä kanssa n. 10m matkan kauppaan sisälle kävelytien läpi (ei autoja). Eikö sen matkan nyt ois voinut vaikka kädestä pitää?

Asiahan taas kuuluu mulle :D

Samaa mieltä olen. Toinen juttu on syöttötuoli, missä en ikinä voisi pitää. Vaunuissa kun ulkona nukkui käytin.

Alkuperäinen kirjoittaja +:

Niin, yhden vilkkan lapsen kanssa pärjää kyllä, senhän voi vaikka kantaa... Otapa pari naapurin vilkasta muksua -mielellään pienellä ikäerolla- mukaan jonnekin, niin saatat kokea ahaa-ilmiön... Kyllä niille paikkansa ja aikansa on! ;)

Ei oo ainoa lapsi. Mutta myönnettäköön, että muut ovat rauhallisempia. Kävelevät nätisti :)

Minä taas olen pitänyt syöttötuolissa, muuten olisi ihan taatusti sukeltanut alas pää edellä syöttötuolista jollain ilveellä. Kokoajan nousi pystyyn -taukoamatta.

meillä on kyl ollu valjaat syöttötuolissa. Vaikka vieressä istun niin alko tympii se ylösnouseminen sen verta paljon, että istutin pari viikkoa valjaissa. Loppu se touhotus.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Jep, kaikki mikä tähtää lapsen turvallisuuteen on hyvä. Ei sitä kenenkään toisen tarvitse ymmärtää.
Turvallisuussyistä valjaita silloin 60-luvullakin lapsilla käytettiin. Tosin kukaan ei ollut edes ajatellut, että takapenkillä tappelevien kakaroiden pitäisi istua turvavöissä :D