mitä mieltä ootte kun kaveri oli vastaillu lapselle

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
tyttö kävi kaverilla yö kylässä.
sanoi tänään että xxxxx äiti oli sanonut että vauvat tulee pyllystä.
olin aivan että :o
en ole lapselle kertonut mitään sen kummempaa vielä kun että vauvoille on oma paikka mistä ne tulee koska ei mielestäni tartte vielä aivan kaikkea tietää.
Jos multa joku muksu 6v kysyisi niin sanoisin että kyllä äiti kertoo koska en voisi olla varma mitä äiti haluaa lapselle sanoa.
Mutta oikeasti kun kerta meni tommosta mun lapselle kertomaan niin ois sit edes sanonu rehellisesti koska en tiedä yhtään lasta joka on syntynyt pyllystä.
Otanko nyt turhasta herneet nenään??
ja mitä teidän 6v tietää?

mä "tiesin" tuon ikäsenä että ne tulee pyllystä. tarhakaverit kerto.

sisko pienoinen tuota kyseli pari vuotta takaperin ja mä kerroin mitä kerrottavissa oli. kysyin että mitä hän luulee ja kertoi että uskoo haikara teorian olevan kukkua. perustelut: haikaran kaula on liian ohut jaksaakseen kantaa yli 3 kilosta vauvaa... koska se ton osas arvella niin oli aika reiluu etä mä kerron sille koko totuuden.

veli luulee että lapset tulee taivaalta äitin sisällä olevaan munaan, jonne isän munista tuleva mato menee...

No oli vähä hölmösti sanottu.Lapsella jossain iässä (en nyt muista milloin)voi olla kausi jolloin likainen ällöttää.Voi olla että ei voi käsitellä ees roskapussia. Sit jos hän ajattelee ett on syntynyt pyllystä niin ei varmaan kovin kivalta tunnu.

Meillä poika 4.v. tietää että vauvat kasvaa äitin mahassa ja sitten tulee pimpistä ulos. On itse halunnut tietää ja olen vastannut niin kuin kuvittelisin hänen ikäisensä ymmärtävän.
Musta nämä on luonnollisia asioita ja on ikävä tosiaan kertoa että vauvat tulee pyllystä...

Eihän ne vauvat todellakaan tule mistään pyllystä ja tuollasia harhoja ei tartteis lapsille kertoa. Kyllä olisin tosi tosi vihainen, jos joku syöttäs tuollasta skeidaa lapsilleni. :o

Minun mielestä ei kannata päästää omia lapsiaan muille vaivoiksi/hoitoon, jos joka asiasta pitää alka aräkättää. Ehkä kaverin äiti on omalleen kertonut asian noin, ja miksi pitäisi alkaa sinun lapselle kertoa eri tavalla. Itsekäs olet.

Totuushan se on. Mä olen omilleni sanonut samoin, enkä näe siinä mitään väärää :o Varmaan jo nelivuotiaalle sanoin, että vauvat tulevat vauvareiästä, joka on pyllyssä. Miksi edes kaunistella tuota asiaa jotenkin, saati sitten kertoa muunneltua totuutta?

Meillä tämä asia on kovasti pinnalla, koska olen raskaana. Tyttö kysyi minulta, että mistä vauva tulee pois mun mahasta, ja sanoin, että sille on oma paikka, mistä se tulee. Seuraavana päivänä 3-vuotias hoitolapseni valisti tytärtämme, ja kertoi, että tämä nimenomainen "paikka" on pyllyssä, pissireiän vieressä. :/
Että et, NalleKarhuÄiti, mielestäni ole ollenkaan vetäny herneitä turhaan nenään, vaan ihan aiheesta.

Meillä 3.5 kysy mistä se vauva tulee ulos,no vastasin et äitillä on tuolla alhaalla semmonenluukku joka aukeaa kunvauva valmis tulemaan ulos, poika halus sen nähdä, kerroin ettei sitä luukkua nyt siellä ole vaan se tulee vasta sitten kun vauva syntyy, no poika tyyty vastaukseen ja lähti, mies ihmetteli mun vastausta ja sanoin etten halua ton ikäselle kertoa että vauvat tulee pimpsasta, enkä huomannut että poik aonkin selän takana ja huutaa että: EIKÄ TUU!!!!! :D
En sit tiedä mihin uskoon poju jäi :)

En tykkää että sanotaan lapsen tulevan pyllystä. Ite luulin niin pienenä (en tiedä kuka kertonut) ja aina vessassa pinnistellessäni pelkäsin että entä jos sieltä tuleekin vauva ja se tipahtaa sinne veteen ja hukkuu, yritin koko ajan kurkkia pönttöön ja laitoin kauheat määrät paperia ensin pönttöön..

Mä olen kertonut, jos lapsi on kysynyt, että siihen on oma vauvan ulostulotie. Kuusvuotiaalle olen jo sanonut, kun on kysellyt että se tie on pimpassa. Mutta vieraiden lapsille en menis kertomaan mitää ko.asiasta, on niin paljon eri mielipiteitä aiheesta. Mitään haikarajuttuja en pidä tarpeellisina kertoa omilleni, kun biologiaan liittyvistä asioista puhutaan muutenkin. Ihan pienille (3-4-vuotiaille) on puhuttu vaan vauvansiemenistä ja usein se on riittänytkin.

en mäkään mitään haikara juttuja ole kertonut ja koska lapset ei paljoa ole aiheesta kysellyt niin siksi ei sen kummempaa ole tullut kerrottua kuin että vauvoille on on oma paikka mistä ne tulee.
mutta meillä on kyllä ihan oikeasti tytöillä pimppi ja pojilla pippeli ei mitään etupyllyjä.
ei tyttöjen tarvitse hävetä pimppiä piilottelemalla sitä pylly sanan taakse.
siis oikeasti en vetänyt herneitä nenään siitä että kertoi lapselle asiasta mut siitä kyllä että musta se nyt vaan oli täysi vale.

Mutta sanoiko tämä äiti todella etä ne tulee pyllystä? Jos hän on sanonut hämillään jotain sinnepäin tai että alapäästä tai jotain ja tyttö sitten "muisti" että se oli pyllystä? Tai olisiko esim pimppi nolo juttu kertoa äidille,pyllyn päästää suustaan helpommin?

Alkuperäinen kirjoittaja ottakaa asioista selvää:
Teillä on kyllä anatomia ihan hukassa. Onko tosiaan teidän mielestä emätin ja virtsaputken suu pyllyä???????

Pylly on mulle (ja meidän lapsille) yleiskäsitys koko alapäästä. Sieltä sitten toki erotetaan peppu ja pimpsa. Ihan niinkuin käsi, jossa on sitten peukalo, etusormi, keskisormi jne =)

Yhteistyössä