Mitä mieltä olisitte tällaisesta lapsesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";29202755]Nää ihme lievät autismit ja aspergerit voivat olla ihan vaan huonosti käyttäytyviä, epäsosiaalisiksi opetetttuja ongelmaisten ja saamattomien vanhempien lapsia. Siinä teille diagnoosia kerrakseen... Me ollaan jokainen erilaisia, ei siihen aina diagnoosia tarvita. Varsinkaan kun lääkkeet eivät niihin aina auta vaan se että ollaan porukassa muiden kanssa ja opetellaan/opetetaan yhteisön tavoille.[/QUOTE]

Minä taas ajattelen, että minulla on vanhempana ja ihmisenä niin hyvä itsetunto, että voin voin ottaa ihan tosissani lasteni tunteet ja kokemukset, ilman että pelkäisin menettäväni auktoriteettiani.

Jos ne kolmevuotiaan pelot ja ennakkoluulot leimaa kiukutteluksi ja tukahduttaa näkymättömiin, ei tarvitse enää kolmetoistavuotiaan pelkoja kuunnellakaan.

Ja terveistä lapsista puhun minäkin.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
miten ihmeessä menee auktoriteetti jos jokaiseen lapsen oikkuun lähtee mukaan? Ne tunteet ja pelot voi valita, niitä voi ja pitää hallita, lapsenkin on hyvä oppia siihen. Jos kaiken saa aina läpi niin eipä aikuisenakaan tartte mennä töihin kun ei lapsena tarvinnut syödä aamupuuroa tai olla nälissään jos puuro ei kelvannutkaan? Äiti kyllä teki vaikka pitsaa aamupalaksi? Ja aikuisena töissä työnantaja silittelee että ei tarvi tehdä tuota hommaa kun siitä tulee poha mieli...? Höpönlöpön

[QUOTE="vieras";29202870]miten ihmeessä menee auktoriteetti jos jokaiseen lapsen oikkuun lähtee mukaan? Ne tunteet ja pelot voi valita, niitä voi ja pitää hallita, lapsenkin on hyvä oppia siihen. Jos kaiken saa aina läpi niin eipä aikuisenakaan tartte mennä töihin kun ei lapsena tarvinnut syödä aamupuuroa tai olla nälissään jos puuro ei kelvannutkaan? Äiti kyllä teki vaikka pitsaa aamupalaksi? Ja aikuisena töissä työnantaja silittelee että ei tarvi tehdä tuota hommaa kun siitä tulee poha mieli...? Höpönlöpön[/QUOTE]

Melko lailla näyttävät tämän palstan aikuisetkin kykenevän valitsemaan ja hallitsemaan tunteensa :)

no kyllä hallitaan. uskallan jopa väittää että mun lapset on tällä metodilla vielä normaaleja työssäkäyviä aikuisia niinkuin itsekin olen. elämä on muutakin kuin ruokailua, ruoka on vaan polttoainetta että jaksaa tehdä kaikkea kivaa.

[QUOTE="vieras";29202935]no kyllä hallitaan. uskallan jopa väittää että mun lapset on tällä metodilla vielä normaaleja työssäkäyviä aikuisia niinkuin itsekin olen. elämä on muutakin kuin ruokailua, ruoka on vaan polttoainetta että jaksaa tehdä kaikkea kivaa.[/QUOTE]

Minusta ruoka on kyllä paljon enemmän kuin polttoainetta. Jos se olisi vain sitä, voisimme kai kaikki syödä kuten aloituksessa kuvailtu lapsi. Vähän vitamiinia purkista päälle.

Enemmän olen huolissani ihmisestä, joka kyttää toisen lapsen syömisiä ja syömistyyliä kuin lapsesta, joka syö ruokansa erikseen ja nirsosti - kun kuitenkin syö. Ei se nyt ole niin vakavaa, jos eivät osaa olla esikoiselleen niin hirmuisen jämptejä supernannyja... :)

Yhteistyössä