Mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bijou73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kerrottiin neuvolassa jo etukäteen ettei imetys ole ehkäisykeino, synnytyslaitoksella kerrottiin sama ja synnytyksen jälkeen neuvolassa uusiksi ja vielä jälkitarkastuksessa. Ihmettelen, jos muualla ei kerrota, meille tämä asia tuli ainakin niin selväksi. Mutta ehkä kaikkialla ei ole yhtä hyvä tiedotus..

Meille ei kyllä kerrottu missään, vaikka ihan Helsingissä ollaan... Kuvittelisin, että täytyy olla aika metsässä kasvanut, jos tuo tilanne tulee eteen. Suurelle osalle se vahinkokin olisi tervetullut, mutta tosiaan, jos ei ole (voima)varojakaan vauvaan niin tohon sitä sitten tullaan.

Kyllä meillekin kerrottiin, ettei imetyksen ehkäisytehoon voi luottaa. Kyllä mun mielestä normaalilla järjellä varustetun ihmisen pitäisi ymmärtää ettei imetys ole mikään ehkäisykeino. Onhan paljon sellaisia sisaruksia joilla on pieni ikäero imetyksestä huolimatta. Eihän heitä olisi, jos imetys olisi ehkäissyt... Mä luulen, että sen lisäksi, että on uskottu imetyksen ehkäisevän uutta raskautta, on uuden vauvan tulon ajateltu olevan liian rankka paikka. Liian rankkaa hoitaa kahta pientä. Mäkään en missään nimessä haluaisi raskaaksi nyt, kun vauva on 8 kk, mutta jos raskaaksi tulisin, niin en tekisi aborttiakaan. (Meillä käytetään kyllä ehkäisyä.) Jotenkin se vaan tuntuisi ihan kauhealta ajatukselta, kun on yhden raskauden läpikäynyt, ja tietää mitä siitä ihan pienestä ihmisen alusta kehittyy... Mutta en tuomitse niitäkään jotka aborttiin päätyvät. Surullista se silti on.

Minusta (varsinkin) ihmisen, joka on jo synnyttänyt, pitäisi tietää miten hommat toimii. Luulen, että osa ihmisistä ovat niin itsekeskeisiä, ettei heitä kiinnosta mitä abortissa oikeasti tapahtuu. Välinpitämättömyys ja itsekeskeisyys aiheuttaa muutoinkin liian paljon kipua, tuskaa ja murhetta maailmassa.

Eli jos joku ei rivien välistä, ymmärtänyt olen pro life, vain ääritapauksissa (sikiö kovin sairas, raskaana oleva liian nuori / raiskattu) on abortti mielestäni oikea vaihtoehto. Eikä ajatukseni perustu uskontoon - h..tti kaukana siitä kieroutuneesta maailmasta - vaan puhtaaseen tieteeseen ja lääkäreillekin opetettuun faktaan - elämä alkaa hedelmöitymisestä. Ja nykylääketieteen avulla hedelmöityminen on hyvin helppo ehkäistä. Minullakin neljännen jälkeen nipsnaps-varmistettiin ettei enää tule. Ja jos nyt moinen ihme kuitenkin tapahtuisi - olisi niin sinnikäs ihmisenalku tervetullut.

En viitsi valehdella mielipiteitäni, olen pahoillani (tavallaan) jos jotakuta loukkasin - tiedän ettei ne päätökset yleensä ole kuitenkaan (onneksi) helppoja. Todella surullista nuo abortit.

Mulla oli työkaveri, jolla oli kuparikierukka. Sen aikana tuli kaks kertaa raskaaksi ja joutu tekemään abortin. Lopulta sai hormoonikierukan ja uskalsi taas pestä kalsarit ukon kanssa samassa koneessa ;) Siis voi käydä myös niin. Abortit oli sille todella kovia henkisesti. En ite tahtois kokea koskaan, täytyy vaan toivoa, että meidän ehkäsy pelaa.

Minä aion varta vasten yrittää uutta raskautta heti kun mahdollista... Yritys siis koko ajan päällä vaikka tämäkin tässä tissillä on vasta 4 kk:ta. Vielä ei ole mitään merkkiä, että raskautuminen tulisi tapahtumaan lähiaikoina. :( Jos onnellisesti käy niin pamahdun paksuksi piankin. Toivottavasti kukaan ei sitten ajattele, että olen yhtä aivoton kuin edellämainitut. Kaikki vauvat tulevat olemaan meille tervetulleita, oli sitten ehkäisy käytössä tai ei. Eipä ole vahinkoja sattunut kun ehkäisy on ollut käytössä... Aika hedelmällinen saa olla jos niin käy. Ihan hyvä kuitenkin, että metsässä kasvaneille on olemassa pakotie, sillä eihän se olisi lapsellekaan eikä muulle yhteiskunnalle hyvä, että joutuisi samaan soppaan.

Yhteistyössä