Mitä mieltä olette tuosta, että opettaja oli teipannut häiriköivän lapsen suun kiinni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mun mielestäni koskaan ei saisi noin kovin menettää malttiaan, mutta ymmärrän silti opettajaa erittäin hyvin. Olen aikoinaan tehnyt opettajan sijaisuuksia, ja välillä oli siis todellakin hermot erittäin kireällä.. Mielestäni aika kohtuuttoman rangaistuksen ja syytteen saanut opettaja (kivusta ja särystä 200 euroa sekä henkisestä kärsimyksestä 1500 euroa, syyte pahoinpitelystä ja virkavelvollisuuden rikkomisesta). Eikö tuo pahoinpitely ole jo vähän liikaa, ja iso lasku maksettavaksi.. Kehenkään ei saa fyysisesti koskea, sen tiedän ja ymmärrän, mutta joskus se kamelin selkä katkeaa kun häirintä on toistuvaa ja jatkuvaa, opettajan silmille hyppimistä ja itsensä nostamista jalustalle. Opettaja ei saisi lain mukaan edes fyysisesti poistaa oppilasta luokasta. Koulunkäynti onkin mennyt monelta osin aika pelleilyksi nykyään.

Ihan vaan hymyilyttää. Elämältä vaikuttaa... :D
Mulla on yksi kovapäinen ja kovilla olen vähän väliä. Täytyy oikein skarpata ettei menetä malttia liiaksi. Topakka ei jaksaisi aina olla mutta luotan siihen että se vielä palkitaan.

P.s. kyllä sitä joskus miettii että harmi kun noissa ei ole palautusoikeutta! ;)

Opettajaa lohduttaisin että ole onnellinen ettei se tule teille koulun päätteeksi! ja hei..eiköhän se ole niin että auktoriteetitta ei tuosta työstä tule mitään ja sehän karisee jos ei yhtä saa kuriin muuten kuin satuttamalla.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Teresatäti;23866075:
Ihan vaan hymyilyttää. Elämältä vaikuttaa... :D
Mulla on yksi kovapäinen ja kovilla olen vähän väliä. Täytyy oikein skarpata ettei menetä malttia liiaksi. Topakka ei jaksaisi aina olla mutta luotan siihen että se vielä palkitaan.

P.s. kyllä sitä joskus miettii että harmi kun noissa ei ole palautusoikeutta! ;)

Opettajaa lohduttaisin että ole onnellinen ettei se tule teille koulun päätteeksi! ja hei..eiköhän se ole niin että auktoriteetitta ei tuosta työstä tule mitään ja sehän karisee jos ei yhtä saa kuriin muuten kuin satuttamalla.

Et kai vertaa itseäsi opettajaan, jso yhden lellipennun kanssa olet ja opettajan silmille hyppii puolet luokasta ja kukin yrittää hyppiä toista pahemmin, jotta olisi suositumpi kuin toinen.

Kyllä ,sinä ja kaltaisesi mammat olette ylpeitä paskiaisistanne. Juuri sinun asenteesi oli ylpeilevä.
Ymmärrätkö, että ei ole mitään hymyilemistä siinä, että kun toinen on opiskelut 20 vuotta elämästään, jotkut itsekkäät paskiaiset, jotka ovat tietoisia vain oikeuksistaan, ei velvollisuuksistaan, häiriköivät sylkemällä, heittelemällä paperinpalasia jakuminpalasia kun selkänsä kääntää, piirtämällä ja raaputtamalla seiniin, pöytiin, kuvaamalla kännnykällä tunnila jne jne.

Ymmärrätkö että käytös on halpamaista. Raukkamaista. Ei ole mitään ylpeilyn aihetta,j os kersa ei pidä turpaansa kiinni.

Mä häpeäisin silmät päästäni jos omat kakarat käyttäytyisivät noin. Ei siinä ole mitään ylpeilyn aihetta ettei osaa lapsiaan kasvattaa.
Yhtään en ihmettele että suu on teipattu kiinni. Loppuu se jatkuva kälätys.

Mun mielestä tuossa taas haukutaan väärää puuta. Ymmärrän oikein hyvin tuota opettajaa, että välillä napsahtaa kun on pakko ajatella sekä omaa jaksamistaan että olla vastuussa muiden luokassa olevien koulumenestyksestä.
Tuon lapsen käytökseen olisi pitänyt puuttua jo aikoja sitten! Tuossa ihmettelen sitäkin että missä se avustaja on ollut tuossa tilanteessa?

Voi kurjuutta. Minkä ikäisestä oppilaasta oli kyse?
Nykyään saa taas poistaa fyysisestikin luokasta viimeisenä keinona, jos muu ei päde. Sijaisuuksia tehneenä olen kokenut, että sekin voi olla yllättävän vaikeaa. Toiset suorastaan kerjäävät päästä ulos, toiset pistävät hanttiin vaikka oven karmeissa roikkuen. Miten siinä poistat vaikka ison teinipojan? Auktoriteettia ei juuri ehdi kehittyä, jos opettaja on sijainen ja jos oppilaiden ennakkoasennekin on jo se, ettei me ton kanssa ainakaan mitään aleta.

Yhteistyössä